سفیر الجزایر در تهران:

كشورهای اسلامی باید درك عمیق تری از مؤلفه های فرهنگی یكدیگر داشته باشند

كشورهای اسلامی باید درك عمیق تری از مؤلفه های فرهنگی یكدیگر داشته باشند به گزارش سنج نیوز نمایشگاه «روایت هزار سال تمدن الجزایر» عصر روز گذشته در تهران راه اندازی شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه برخی از مقامات بانك ملی، میراث فرهنگی كشور و همینطور برخی از دیپلمات های خارجی مقیم تهران حضور داشتند.
در این مراسم سفیر الجزایر در تهران طی سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح كرد: در قسمتی از این نمایشگاه تاریخچه ای از پول الجزایر به معرض نمایش گذاشته شده است و همان گونه كه می دانید اسكناس ها و پول ها دارای یك ارتباط تاریخی با حكومت های مستقر در یك كشور هستند.
عبدالمنعم احریز، در ادامه سخنان خود با اشاره به اینكه هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد پل های آشنایی بیشتر بین مردم ایران و الجزایر است، اظهار نمود: در این روزگار سخت كه جهان اسلام با مشكلات متعددی روبروست وظیفه مشترك كشورهای اسلامی این است كه در زمینه های مختلف فرهنگی به یكدیگر نزدیك تر شوند و درك عمیق تری از مؤلفه های فرهنگی یكدیگر داشته باشند.


این دیپلمات ارشد الجزایری خاطرنشان كرد: این نمایشگاه گامی در جهت گسترش همكاری ها و تعاملات دو جانبه ایران و الجزایر در زمینه فرهنگی است.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این مراسم همینطور محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و همینطور یكی از مقامات بانك ملی به ایراد سخنرانی پرداختند.


در حاشیه این نمایشگاه، همینطور نمایشگاهی از جواهرهای ساخته شده توسط هنرمندان ایرانی كه برگرفته از فرهنگ و رسوم الجزایر است در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا این نمایشگاه با همكاری موزه بانك ملی ایران، سفارت الجزایر در تهران و بانك ملی الجزایر برگزار شده است و علاقمندان به مدت سه روز می توانند با رجوع به موزه بانك ملی ایران از این نمایشگاه بازدید كنند.














1398/02/10
13:33:55
5.0 / 5
4730
تگهای خبر: ایران , ساخت , سفارت , سفیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز