مخالفت سناتور ارشد آمریكای با اعطای معافیت برای تحریم های سپاه

مخالفت سناتور ارشد آمریكای با اعطای معافیت برای تحریم های سپاه به گزارش سنج نیوز تد كروز در واكنش به تصمیم دولت آمریكا برای عرضه معافیت هایی به برخی كشورها از تحریم های اعمال شده ضد سپاه پاسداران ایران اظهار داشت: این خبرها عمیقاً مشكل ساز هستند؛ امیدوارم اشتباهی در كار بوده باشد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری نیوزمكس، تد كروز، سناتور آمریكایی درباره معافیت های جدیدی كه از جانب دولت آمریكا برای برای برخی كشورها از تحریم های اعمالی ضد سپاه پاسداران در نظر گرفته خواهند شد اظهار داشت كه هر سیاستی كه در برگیرنده معافیت یا استثنایی باشد شدتی كمتر از فشار حداكثری دارد و دسترسی ایران را به ابزارهای اضافی برای برخی فعالیت هایی كه ادعا نمود از جانب ایران انجام می شوند میسر می سازد.
نیوزمكس همینطور به نقل از تد كروز نوشت: "هر سیاستی دربرگیرنده استثنا یا معافیتی چشم گیر شدتی كمتر از فشار حداكثری داشته و در زمینه هایی همچون تضعیف امنیت آمریكا و متحدانمان، پشتیبانی از گروه های تروریستی خاورمیانه همچون حزب الله لبنان و حماس، تجهیز تسلیحاتی شبه نظامیان شیعه در عراق كه یك پارچگی حكومت عراق را تضعیف می كنند، حمایت نظامی از شبه نظامیان یمن كه مانع ثبات سیاسی در یمن می شوند، رساندن نیرو به سوریه همچون آن هایی كه تحت فرمان ایران هستند، پشتیبانی از طالبان و تروریست های دیگر در افغانستان، پشتیبانی از سپاه پاسداران ایران و نیروهای قدس آن، انجام دادن حملات سایبری و تهدیدكردن حمل ونقل (كشتیرانی) جهانی، دسترسی آنها را به ابزارهای اضافی میسر می كند".
این پایگاه خبری در ادامه به بخشی دیگر از بیانیه كروز در این باره پرداخته و اظهارات او را بیان كرد كه "امیدوارم این خبرها نابهنگام باشند و حامیان توافق هسته ای اوباما و ایران در وزارت امور خارجه موفق به تضعیف سیاست رئیس جمهور (دونالد ترامپ) برای خروج از آن توافق فاجعه بار نشده باشند".
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بنا به اخباری كه رسانه های بین المللی منتشر نموده اند، رئیس جمهور آمریكا مقرر است معافیت هایی را برای برخی كشورها از تحریم های اعمال شده ضد سپاه پاسداران در نظر بگیرد.
مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا روز چهارشنبه معافیت از تحریم های سپاه پاسداران را در فدرال رجیستر، نشریه رسمی دولت فدرال آمریكا درج كرده است. بنا به این معافیت ها، شركت ها یا مقام های دولت های خارجی كه سپاه پاسداران یا یكی از شاخه های سپاه به نحوی در ارتباط باشند، اجازه سفر به ایالات متحده آمریكا را از دست نخواهند داد.



1398/02/06
16:18:27
5.0 / 5
4528
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز