در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ فروردین بخوانید؛

برنامه های ظریف در سوریه، اخبار فعالیت نظامیون درسیل اخیر، عرضه برنامه انتخابات به شورای نگهبان

برنامه های ظریف در سوریه، اخبار فعالیت نظامیون درسیل اخیر، عرضه برنامه انتخابات به شورای نگهبان سنج نیوز: شكایت از جان كری به علت تلاش هایش برای حفظ برجام، انتصاب «محمود نیلی احمدآبادی» بعنوان رئیس «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها»، عرضه برنامه زمان بندی برگزاری انتخابات به شورای نگهبان، فعالیت انتخاباتی كارگزاران در قالب جبهه اصلاحات، تمرین هوایی تیزپروازان ارتش، ابراز همدلی ظریف با مردم فرانسه و مسیحیان كاتولیك به دنبال آتش سوزی در ˮنوتردامˮ، توافق ˮیونی كردیتˮ با آمریكا برای پرداخت جریمه نقض تحریم های ایران و... همچون گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه ۱۳۹۸ است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مرحله تمرینی رژه جنگنده بمب افكن های نیروی هوایی ارتش برای ایجاد آمادگی برای شركت در رژه هوایی ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز با حضور امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید لشگری تهران برگزار گردید.همچنین برای اولین بار جنگنده بومی و تمام ایرانی كوثر كه مرداد ماه سال قبل رونمایی گردید، در این تمرین شركت كرد.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه این مراسم اظهار داشت: جنگنده بمب افكن های بومی كشورمان در روز ۲۹ فروردین امسال مانورهای بسیار زیبایی را اجرا خواهند كرد تا به دنیا ثابت كنند كه تحریم ها بر ما اثر نخواهد داشت.
همچنین سردار غلامرضا جلالی در دیدار با كاركنان سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: باور نماییم در جنگ اقتصادی هستیم و بدانیم معنایش این است كه اعطای اجازه اشراف اطلاعاتی به سامانه های بانكی و اقتصادی مان از راه FATF یا پالرمو خیانت است.


سخنگوی وزارت كشور با اشاره به اینكه كلیات و برنامه زمان بندی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به شورای نگهبان ارسال شد، اظهار داشت: آموزش های دست اندركاران و مجریان برگزاری انتخابات در چند سطح صورت خواهد گرفت.
همچنین حسین مرعشی اظهار داشت: حزب كارگزاران سازندگی در قالب جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس فعالیت می كند. وی ادامه داد: با عنایت به مدت زمان باقیمانده تا برگزاری انتخابات در روز دوم اسفند ماه سال جاری، هنوز حزب به صورت مصداقی وارد بحث انتخابات نشده است.


علی لاریجانی در نشست وزرای امور اقتصاد، صنعت، كشاورزی، كار و راه، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس كل بانك مركزی و روسای كمیسیون های تخصصی مجلس درمورد راهكارهای بهینه رونق، با اشاره به اینكه رونق تولید تنها در حد شعار و بحث های تبلیغاتی نباشد، گفت: حذف سود مركب به نفع تولید كشور و بانك هاست، چون كه بانك ها معوقات فراوانی دارند كه اگر پرداخت این معوقات تسهیل شود، سرمایه در گردش بانك ها افزایش یافته و باری كه بر دوش تولیدكنندگان بوده كاسته می شود.


رئیس جمهور در حكمی به "محمود نیلی احمدآبادی" رئیس دانشگاه تهران ماموریت داد تا ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها» با عضویت شخصیت های علمی مستقل و خبره در تخصص های مرتبط را به عهده گرفته و ظرف شش ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارائه كند.
همچنین نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس در كانال رسمی تلگرام خود از سفر مدیران ارشد وزارت نیرو و رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس به خوزستان با هدف بررسی خسارات به مناطق سیل زده در روز چهارشنبه اطلاع داد.
سرپرست گروه امداد رسانی تیپ ۲۸۴ ارتش در معمولان: تجربه سرپل ذهاب در امدادرسانی سیل اخیر بسیار موثر بود
میر سرتیپ نصیرزاده: خوزستان امروز صحنه ی همدلی و یكپارچگی همه ی آحاد است
بكارگیری ۳۰۳ فروند شناور در مناطق سیل زده



مواضع "دلسردكننده" اروپا درباره برجام هر روز بیش تر می شود
مواضع مقامات اروپایی بخصوص سه كشور انگلیس، آلمان و فرانسه در یكی دو ماه اخیر و در حالیكه یك سال از مذاكرات آنها با ایران بر سر حفظ برجام می گذرد و هنوز هیچ نتیجه عملی در این رابطه به دست نیامده است، "دلسردكننده" می شود. به نظر می رسد اروپایی ها حتی به اندازه یك "شوخی" هم قادر به بازی در این گود نیستند و هم چنان خویش را تحت فشار شدید آمریكا نشان داده است.


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه كشورمان در واكنش به حادثه آتش سوزی در كلیسای تاریخی نوتردام فرانسه با اشاره به اهمیت این بنا با مردم فرانسه و مسیحیان كاتولیك ابراز همدلی كرد.
سفارت فرانسه در ایران هم از ابراز همدردی ظریف در ارتباط با آتش سوزی كلیسای نوتردام قدردانی و تصریح كرد كه این بنای تاریخی یك میراث جهانی است.


محمد جواد ظریف با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو كرد. بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه ای، بررسی آخرین تحولات ابتكار آستانه و روند سیاسی حل بحران در سوریه، پیگیری توافقات سفر معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه از محورهای اصلی گفتگو در این دیدار بود.
همچنین ظریف در دیدار با ولید معلم، همتای سوری خود اظهار نمود: مردم سوریه با مقاومت خود در مقابل گروه های تكفیری و تروریستی منطقه را از یك خطر جدی نجات دادند.
همچنین وزیر امور خارجه كشورمان كه بامداد امروز راهی دمشق شد، پس از زیارت حرم حضرت زینب (س) به تشریح برنامه های سفر خود به سوریه و همینطور تركیه پرداخت و اظهار داشت: نیاز بود برای پیگیری پیروزی های میدانی و هماهنگی سیاست های منطقه ای تلاش شود.


بانك ایتالیایی یونی كردیت توافق كرد برای جبران نقض تحریم های واشنگتن ضد ایران و چند كشور دیگر به مقامات آمریكایی بیشتر از یك میلیارد دلار جریمه پرداخت كند. یونی كردیت با پرداخت یك میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای حل و فصل دعوی مربوط به دور زدن تحریم های آمریكا ضد ایران و سایر كشورها موافقت كرده است.
همچنین سازمان دیده بان قضائی آمریكا با طرح اتهاماتی ضد وزیر امورخارجه پیشین این كشور اعلام نمود كه به دلیل فعالیت های پشت پرده جان كری در پشتیانی از توافق هسته ای علیه او شكایت خواهد نمود.


آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان در این نشست با اشاره به اینكه سیل های اخیر در عین اینكه خسارت های جانی و مالی به دنبال داشت اما بركات زیادی را هم به همراه داشت كه باید اینها را نعمت الهی تلقی نمود، اضافه كرد: خداوند متعال همواره این مملكت را به بركت خون شهدا از آفات داخلی و خارجی حفظ نموده و بنابراین سیل اخیر را باید از خیرات الهی دانست كه كشور را از خشكسالی، گرد و غبار و مهاجرت ها نجات داد و به مردم سیل زده هم علیرغم رنج و صدمه ای كه از سیل دیدند عرض می كنم «عَسی أن تكرَهوا شَیئاً وهو خیرٌ لكم». مبادا مردم از نعمت خداوند شكایت داشته باشند.


چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی كه قرار بود بامداد امروز برگزار شود، برگزار نشد و به روز بعد ( چهارشنبه) موكول شد.
همچنین دادستان عمومی و انقلاب كرج از تشكیل دو پرونده كلاهبرداری اینترنتی در البرز خبر داد و اظهار نمود: در یك مورد، افرادی با باز كردن درگاه جعلی در كانال تلگرام، تحت عنوان یك مؤسسه خیریه، از مردم تقاضا می كردند كه برای كمك به كودكان این مؤسسه مبالغی هر چند اندك واریز نمایند. وی ادامه داد: مورد دیگر مربوط به فال گیری بوده كه آنان هم درگاهی را ایجاد و به همین طریق مبادرت به كلاهبرداری كردند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور كارهای امروز (سه شنبه) بیست و هفتم ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را هم می توانید اینجا دنبال كنید.



1398/01/27
16:46:45
5.0 / 5
4154
تگهای خبر: آمریكا , آموزش , اقتصاد , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز