در گفت وگو با الشرق الاوسط

نماینده روسیه در سازمان ملل: به جز ایران و روسیه همه كشورها باید سوریه را ترك كنند

نماینده روسیه در سازمان ملل: به جز ایران و روسیه همه كشورها باید سوریه را ترك كنند سنج نیوز: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت و گو با یك روزنامه سعودی اظهار داشت كه همانطور كه همه می دانند تنها ایران و روسیه با دعوت قانونی به سوریه رفته اند و همه طرف های دیگر باید این كشور را ترك كنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت و گو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط در ارتباط با حضور روسیه، ایران، تركیه و آمریكا در سوریه اظهار داشت: حضور روسیه در سوریه قانونی می باشد، ما با دعوت دولت قانونی آن كشور در آنجا حاضر شدیم تا برای مقابله با تهدیدات تروریستی به آنها كمك نماییم. ایران باز در آنجا حضور قانونی دارد و همانطور كه همگی می دانیم هیچ كشور دیگری دعوت نشده است. تمام كسانی كه بدون دعوت به سوریه رفتند باید آن كشور را ترك كنند.

وی در پاسخ به این سوال كه زمانی كه اسرائیل سوریه را هدف قرار می هد، روسیه از حاكمیت این كشور حمایت نمی كند این درحالی است كه شما می گوئید به جز ایران و روسیه همه كشورها باید سوریه را ترك كنند، اظهار داشت: به نظر من ما باز در زمان مناسب باید سوریه را ترك نماییم و سپس مشورت با دولت سوریه این كار را انجام خواهیم داد. ایرانیان باز در آن كشور حضور قانونی دارند برای اینكه از آنها دعوت شده است، آنها باز زمانی كه دولت سوریه اعلام نماید دیگر كمك ها ضروری نیست این كشور را ترك خواهند كرد. به نظر من زمانی كه سوریه به ثبات كامل برسد همه كشورها باید آنجا را ترك كنند اما حالا كشورهایی در سوریه حضور دارند كه مطلقاً از آنها دعوت نشده است؛ مانند آمریكا، فرانسه و برخی كشورهای دیگر.
نماینده روسیه در سازمان ملل در ارتباط با مساله جولان اظهار داشت: ما هیچگاه جولان را بعنوان جزئی از اسرائیل به رسمیت نمی شناسیم برای اینكه این منطقه قسمتی از سوریه است و ما در این رابطه تصمیم آمریكا را محكوم كردیم. اما ما روابط خوبی با اسرائیل داریم و اسرائیل همانند تمام كشورهای عربی شریك ما در خاورمیانه است.
وی در ارتباط با تركیه باز اظهار داشت كه این كشور باوجود اینكه شریك مهمی در روند آستانه است اما برای حضور در سوریه از آن دعوت نشده است و در نهایت باید این كشور را ترك كند.

واسیلی نبنزیا در ارتباط با نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: ایران جزئی از منطقه است و یك نظام غریبه نیست، ایران برخی منافع قانونی دارد كه خارج از مرزهای خود به دنبال است و این كشور می خواهد بوسیله برخی امور امنیت ملی خودرا تضمین كند. كشورهای عربی، اسرائیل و تركیه باز چنین منافعی دارند. شما در ارتباط با تهدیدات ایران صحبت می كنید اما تهدیداتی كه امروز ایران به وضوح با آنها مواجه می باشد را فراموش نكنید. آیا نباید ایران این تهدیدات را جدی بگیرد؟ متأسفانه بیانیه ها و اقدامات اخیر واشنگتن همچون خروج از برجام و افزایش تحریم ها مقابل ایران تنها خطر گسترش تنش ها را بیشتر می كند.

وی در پاسخ به ادعای خبرنگار الشرق الاوسط در خصوص دخالت ایران در امور دیگر كشورها هم اظهار داشت: در ارتباط با مساله دخالت های ایران در امور داخلی كشورهای منطقه باز دیدگاه های مختلفی وجود دارد و حتی كشورهای عربی باز نظرشان در ارتباط با این مساله یكی نیست. اگر نگرانی هایی وجود دارد باید بوسیله راه های سیاسی و دیپلماتیك حل شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ارتباط با هدف قرار دان عربستان توسط موشك های بالستیك از طرف انصارالله یمن اظهار داشت: ما هدف قرار دادن عربستان به وسیله موشك را همیشه محكوم كرده ایم و این مساله را نمی پذیریم اما در ارتباط با دستیابی حوثی ها به اسلحه باید اظهار داشت كه یمن از زمان پیش از درگیری باز كشوری بود كه سلاح در آنجا به فراوانی یافت می شد و تا به امروز هیچ كس دلیل صد در صد و قاطعی در خصوص دستیابی آنها به اسلحه بطور مستقیم بوسیله ایران نمایش نداده است. آنها ابزارهای دیگری برای مجهز كردن خود دارند، آنها بیشتر از نیاز خود مسلح هستند. كشور یمن حتی در عصرهای قدیم باز بازار اسلحه بود و همه كشورها همچون اتحاد جماهیر شوری برای فروش اسلحه به یمن رقابت می كردند بدین سبب آنها نیاز چندانی به تهیه سلاح از خارج ندارند.



1398/01/23
13:33:48
5.0 / 5
4302
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز