با اشاره به اقدام آمریكا علیه سپاه؛

اردوغان: همزمانی تحولات منطقه با انتخابات اسرائیل عادی نیست

اردوغان: همزمانی تحولات منطقه با انتخابات اسرائیل عادی نیست سنج نیوز: رئیس جمهور تركیه همزمانی تحولات اخیر در منطقه، ازجمله اقدام آمریكا ضد سپاه و انتخابات رژیم صهیونیستی را اتفاقی غیر معمول توصیف كرد و اظهار داشت كه این تحولات را به دقت دنبال می كند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تركیه كه به روسیه رفته بود، به سوالات خبرنگاران درباره خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه و تحولات اخیر منطقه پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوالی درباره همزمانی تحولات اخیر در منطقه، شامل به رسمیت شناختن حاكمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان از جانب آمریكا، انتخابات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریكا ضد سپاه پاسداران اظهار داشت: این ها تحولاتی عادی نیستند. بسیار جالب است كه این تحولات در همزمانی با انتخابات پارلمانی اسرائیل شكل گرفته است. ما بر این باوریم كه این همزمانی از قبل برنامه ریزی شده است.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، كاخ سفید روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه در اقدامی خصمانه نام سپاه پاسداران را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد كه با پاسخ قاطعانه كشورمان و مخالفت بسیاری در جهان روبرو شده است.
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واكنش به این اقدام آمریكا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مركزی نیروهای آمریكایی در غرب آسیا در پشتیبانی از گروه های تروریستی، این فرماندهی موسوم به سنتكام را در لیست گروه های تروریستی قرار داد.
وندی شرمن، معاون سابق وزیر امورخارجه آمریكا و بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریكا در دوران ریاست جمهوری آمریكا هم ازجمله افرادی بودند كه به شدت از این اقدام دولت ترامپ انتقاد و تاكید نمودند كه این كار تنها باعث افزایش تنش میان دو كشور و به خطر افتادن نیروهای آمریكایی در منطقه خاورمیانه می شود.
چندین سناتور و عضو مجلس نمایندگان آمریكا هم با انتشار پیام هایی با تصمیم رئیس جمهور كشورشان ضد سپاه مخالفت كردند.



1398/01/21
14:30:21
5.0 / 5
4875
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز