نماینده ایران در سازمان ملل: مقابله با تروریسم مستلزم ره یافتی جامع و پیشگیرانه است

نماینده ایران در سازمان ملل: مقابله با تروریسم مستلزم ره یافتی جامع و پیشگیرانه است سنج نیوز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تروریسم را یك خطر جهانی دانسته است كه مبارزه با آن ˮمستلزم ره یافتی جامع و پیشگیرانهˮ است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق آل حبیب كه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مقابله با تأمین مالی تروریسم سخنرانی می كرد، اظهار داشت: "در چارچوب یك ره یافت جامع، پیشگیری از تأمین مالی تروریسم دارای اهمیت بالایی است."
وی ضمن اشاره به شهادت بیشتر از ۱۷۰۰۰ ایرانی در نتیجه حملات تروریستی، بر عزم كامل ایران در مبارزه با تروریسم تاكید كرد و قسمتی از اقدامات ایران در مقابله با تأمین مالی تروریسم را تشریح نمود.
آل حبیب با اشاره به روانه شدن میزان قابل توجهی از دلارهای نفتی به سمت داعش و سایر گروه های تروریستی و باز درآمدهای این گروه ها از فروش نفت و آثار باستانی و فرهنگی غارت شده از سوریه و عراق در سالیان گذشته، گفت این نمونه ها نشان داده است كه برخی كشورها فاقد اراده سیاسی برای مقابله با تأمین مالی تروریسم هستند.
نماینده كشورمان همین طور با اشاره به اینكه برخی كشورها به نام مبارزه با تروریسم اهداف سیاسی خودرا تعقیب می كنند كه نمونه آن زدن برچسب تروریسم به كشورهای رقیب خود یا سازمان های سایر كشورها است كه رقیب یا دشمن آنها محسوب می شوند، گفت اینگونه اقدامات فاقد مشروعیت هستند و كشورهایی كه این گونه اقدامات را انجام می دهند، همان هایی هستند كه خود برخی از گروه های تروریستی را به وجود آورده اند و به گروه های تروریستی موجود، حتی آنهایی كه در لیست سیاه شورای امنیت قرار دارند، كمك مالی و نظامی می كنند. این كشورها همین طور بعضی از این گروه های تروریستی را از فهرست سیاه خود خارج كرده و به آنها پناه داده اند.
آل حبیب با تاكید بر ضرورت مقابله با ریشه های تروریسم و عواملی كه زمینه بروز آنرا فراهم می كنند، به تهاجم و اشغال خارجی در این زمینه اشاره نمود و ضمن یادآوری تمایز بین حق ذاتی دفاع در مقابل تجاوز و اقدامات تروریستی، خواهان اختتام دادن به اشغال خارجی شد.
وی افزود: "اگر اشغال خارجی ادامه داشته باشد، اشغالگران به ائتلاف با تروریست ها خواهند پرداخت، همان گونه كه اسرائیلی ها به طرق مختلف به تروریست ها در سوریه كمك می كنند."



1398/01/10
20:50:29
5.0 / 5
4687
تگهای خبر: ایران , سفیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز