نخستین گام اینستكس فراهم كردن كانال پرداخت برای واردكنندگان و صادركنندگان ایرانی- اروپایی

نخستین گام اینستكس فراهم كردن كانال پرداخت برای واردكنندگان و صادركنندگان ایرانی- اروپایی سنج نیوز: اینستكس در گام نخست به منظور تسهیل تجارت میان ایران و اروپا و فراهم كردن كانال پرداخت برای صادر كنندگان و وارد كنندگان ایرانی و اروپایی فعالیت خواهدنمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، شنیده ها از آن حكایت می كند كه به دنبال تاسیس SPV اروپایی و مذاكرات فنی و تخصصی كه بین هیات های ایران و كشورهای مزبور درباب جزئیات فنی عملیاتی كردن آن انجام شد، و با تلاش های بی وقفه مجموعه ای از دستگاه های ذیربط خصوصاً بانك مركزی، «سازوكار تامین مالی و تجارت ایران و اروپا» بعنوان طرف متناظر ایرانی برای اینستكس با مشاركت مجموعه ای از بانك های دولتی و خصوصی ایرانی و برخی شركت ها در ایران به ثبت رسیده است.
همچنین بناست، در گام های نخست سپس نهایی شدن جزئیات همكاری ها، این ساز و كار در تعامل با طرف متناظر اروپایی خود یعنی اینستكس به منظور تسهیل تجارت میان ایران و اروپا و فراهم كردن كانال پرداخت برای صادر كنندگان و وارد كنندگان ایرانی و اروپایی فعالیت خواهدنمود.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در یكی دو هفته گذشته هیاتی اروپایی متشكل از كارشناسان سه كشور انگلیس، فرانسه و آلمان و رئیس آلمانی اینستكس اروپایی به ایران آمدند و با مقامات كشورمان در امتداد تسهیل و آماده سازی ساز و كار مالی ویژه مذاكره كردند.
ایران و سه كشور اروپایی بعلاوه چین و روسیه پس از خروج آمریكا از برجام تلاش نموده اند تا مسیر یا مسیرهایی را برای جبران اقدامات آمریكا مقابل ایران انجام دهند تا ملاحظات ایران طبق برجام برآورده شود.



1397/12/29
14:15:47
5.0 / 5
4468
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز