بروجردی: سفر مدیر اینستكس به تهران دیر اما گامی مثبت است

بروجردی: سفر مدیر اینستكس به تهران دیر اما گامی مثبت است سنج نیوز: یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدامات اروپایی ها را جهت راه اندازی ساز و كار مالی موسوم به اینستكس دیرهنگام اما گامی مثبت خواند و ابراز امیدواری كرد كه اروپایی ها بتوانند به همه تعهداتشان درباره برجام عمل كنند.


علاء الدین بروجردی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سفر مدیر اینستكس به ایران و دیدار با رؤسای نمایندگی های آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران اظهار داشت: اروپایی ها بسیار دیر و كُند در این مساله عمل كردند. اینستكس نهاد مالی اروپاست كه باید در جمهوری اسلامی ایران هم نهاد مشابهی را به وجود آوریم كه فكر می كنم در مذاكراتشان به این مساله توجه خواهد شد. اینها مشكلات مبادلات پولی را می توانند حل كنند.
بگفته وی گرچه اقدام اروپایی ها دیر بوده اما گام مثبتی است، امیدواریم اروپایی ها بتوانند به همه تعهداتشان درباره برجام عمل كنند.
این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نامه بیشتر از ۵۰ مقام نظامی و دیپلمات پیشین آمریكا برای بازگشت این كشور به برجام اظهار داشت: ترامپ شخصیتی غیر متعادل در آمریكاست كه حتی با كنگره و فرهیختگان آمریكا هم گرفتار مشكل است. مخالفت با تصمیمات رئیس جمهور آمریكا نخستین بار نیست كه رخ داده است در همان ابتدای خروج از برجام هم خیلی از اندیشمندان آمریكایی با این اقدام ترامپ مخالفت كرده و آنرا اشتباه و بر خلاف منافع آمریكا دانستند. پس این كارهای ترامپ و دولتش راه به جایی نبرده و فقط آمریكا را منزوی می كند.



1397/12/24
00:38:12
5.0 / 5
4750
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز