تمجید المانیتور از سخنرانی پرشور ظریف در مونیخ

تمجید المانیتور از سخنرانی پرشور ظریف در مونیخ سنج نیوز: المانیتور با اشاره به استقبال كاربران شبكه های اجتماعی ایرانی از سخنرانی ظریف در نشست امنیتی مونیخ، به تمجید از این سخنرانی پرداخت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، المانیتور می نویسد: سخنرانی 14 دقیقه ای و بخش پرسش و پاسخ محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران با روزنامه نگار بی بی سی در نشست سالانه امنیتی مونیخ باعث تشویق و تمجید بسیاری در شبكه های اجتماعی ایرانی شد.
این رسانه با اشاره به بخش هایی از سخنرانی وزیر امور خارجه كشورمان درباره مواردی مانند «وسواس چهل ساله آمریكا" درباره ایران و سیاست های خصمانه اخیر دولت آمریكا و به صورت نمونه خروج از برجام و كوشش برای همراه كردن بقیه با خود، گسترش حضور نظامی آمریكا در منطق و نقش آن به همراه عربستان سعودی در بی ثبات كردن منطقه و ضرورت عمل گرایی اروپا برای مقابله با جریان یك جانبه گرایی آمریكا، به بررسی بازخورد این سخنرانی "قاطع" در بین كاربران شبكه های اجتماعی پرداخت.
المانیتور درباره بخش پرسش و پاسخ محمدجواد ظریف با خبرنگار بی بی سی هم نوشت: ظریف، قوی و پرشور از مواضع ایران دفاع كرد و ویدیو كلیپ های این گفتگو به صورت گسترده ای به اشتراك گذارده شد.
همینطور پاسخ قاطع ظریف به سوال درباره توان موشكی ایران و احتمال تحریم های جدید اروپا، مورد استقبال قرار گرفت. ظریف به حمایت خیلی از قدرت های جهان از رژیم بعث عراق و تجهیز تسلیحاتی گسترده صدام در هشت سال جنگ تحمیلی ضد ایران پرداخت و گفت ایران حق دارد باوجود مخالفت برخی، در صورت ضرورت از خود دفاع كند.
این رسانه به ویدیو بخشی از سخنراین ظریف اشاره نمود كه وی در آن اظهار كرده بود «برای خوشایند وزیر امور خارجه فرانسه یا هر كس دیگری مردم خویش را بی دفاع نخواهم گذاشت». المانیتور همینطور اشاره وزیر امور خارجه كشورمان به مشكلات جانبازان هشت سال دفاع مقدس به خاطر جنایت رژیم بعث عراق در استفاده از سلاح های شیمیایی كه توسط اروپا در اختیار آنها قرار گرفته بود را مورد توجه قرار داد و این مطالب را بعنوان پربازدیدترین ویدیو در توییتر نام برد كه یكی از كاربران محمد جواد ظریف را در آن «مبارز ایران» خوانده بود.
در ادامه آمده است: خیلی از كاربران محافظه كار شبكه های اجتماعی كه معمولا ظریف را مورد انتقاد قرار می دهند، ویدیو سخنان او را كه به دفاع از برنامه موشكی ایران می پردازد، به صورت گسترده به اشتراك گذاشتند. یكی از كاربران، خطاب به ظریف در پیامی توییتری نوشته بود: «درود بر تو به خاطر شرافتت، چون كه آنها را به زبان خودشان درباره سلاح های شیمیایی خودشان به لرزه در می آورید. درود بر تو به خاطر شرافتت چراكه از توان موشكی كشور با منطقی قوی و درست دفاع می كنی». و یكی دیگر از كاربران مشهور در پیامی توییتری نوشته بود: «هیچ كسی نمی توانست بهتر از این، مبحث را در مقابل آنها بیان كند».
المانیتور همینطور به توییت مهدی محمدی، از اعضای تیم رسانه سعید جلیلی در زمان مذاكرات هسته ای درباره سخنرانی ظریف در مونیخ و تمجید وی از دفاع از برنامه موشكی ایران اشاره نمود.
بنابر گزارش این رسانه غربی، ویدیو بخشی از سخنان ظریف درباره حقوق بشر كه در آن می گوید، "تلاش آمریكا و اروپا برای دفاع از حقوق بشر نوعی «تظاهر» است؛ مثلا قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، ارتباط عربستان سعودی و كشورهای غربی را كمرنگ تر نكرد و یك استاندارد دوگانه به شمار می رود" ویدیوی پربازدیدی در شبكه های اجتماعی بود.




1397/11/30
14:10:00
5.0 / 5
4407
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز