حضور رئیس مجلس عراق در سفارت ایران در بغداد برای تبریك پیروزی انقلاب

حضور رئیس مجلس عراق در سفارت ایران در بغداد برای تبریك پیروزی انقلاب سنج نیوز: رئیس مجلس عراق عصر روز شنبه با حضور در سفارت ایران در بغداد فرار سیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریك گفت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار كه سفیر ایران در عراق و تعدادی دیگر از كاركنان سفارت كشورمان در این كشور همسایه حضور داشتند، محمد الحلبوسی با تبریك فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری كرد: رابطه تهران و بغداد بیشتر از پیش گسترش پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در عراق و تولید امنیت و استقرار در این كشور و كل منطقه داشته خاطرنشان كرد: در نظر دارم در ماه مارس سال میلادی جاری به دعوت آقای لاریجانی به تهران سفر كنم.
این مقام عالی رتبه عراق همینطور در بخش دیگری از صحبت های خود به روابط پارلمانی ایران و عراق اشاره و بر اهمیت گسترش این روابط به خصوص تعامل كمیسیون های تخصصی پارلمان های دو كشور تاكید نمود. وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر نقش مؤثر و مهم جمهوری اسلامی ایران در تولید ثبات و امنیت در منطقه تصریح كرد.
رئیس پارلمان عراق با تاكید بر اینكه انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمام مسلمانان جهان است، تصریح كرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مسئله فلسطین و آرمان های آن باعث افتخار تمام مسلمانان جهان شامل شیعه و سنی است و مسلمانان به خوبی می دانند كه ایران همواره از حقوق همه مسلمانان در نقاط مختلف جهان دفاع كرده و هیچگاه نگاه طایفه ای و مذهبی نداشته است.
وی بار دیگر بر مخالفت عراق با تحریم های ظالمانه و یك طرفه ضد ایران تصریح كرد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا در این دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق هم با تشكر از رئیس پارلمان عراق به خاطر حضور در سفارت ایران جهت تبریك فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح كرد: ایران و عراق دارای بیشترین مرزهای مشترك با یكدیگر هستند و همواره دو كشور كوشیده اند كه این مرزها به مرزهای دوستی، امنیت و ثبات تبدیل گردد.
این دیپلمات ارشد كشورمان همینطور با تشكر از مواضع رئیس پارلمان عراق در محكوم كردن تحریم های ظالمانه آمریكا ضد ایران اظهار داشت: شما در واقع از مواضع حق دفاع كرده اید. او همینطور با اشاره به روابط دو كشور در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … ابراز امیدواری كرد كه روابط دو كشور در این حوزه ها در بهترین سطح قرار بگیرد. سفیر ایران در عراق در انتها بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی بین دو كشور تصریح كرد.



1397/11/21
12:02:39
5.0 / 5
4530
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز