سیدحسن نصرالله در مراسم چهل بهار انقلاب در بیروت:

عربستان كیست كه بخواهد با ایران بجنگد، ایران تأثیرگذارترین كشور منطقه است

عربستان كیست كه بخواهد با ایران بجنگد، ایران تأثیرگذارترین كشور منطقه است سنج نیوز: سیدحسن نصرالله از راه ویدئوكنفرانس در مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحت عنوان «چهل بهار» كه به همت حزب الله و با حضور نماینده رئیس جمهور لبنان و شماری از سیاستمداران و سفرا در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد، سخنرانی كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله دبیر كل حزب الله در ابتدای سخن خود اعلام نمود كه در این مناسبت با تفصیل بیشتری می تواند درباره جمهوری اسلامی صحبت كند. او ایران را تأثیرگذارترین كشور منطقه توصیف كرد.
وی اظهار داشت: پیش از انقلاب در ایران، نظامی شاهنشاهی حاكم بود و شاه خویش را ملك الملوك می نامید. محمدرضا پهلوی در ابتدای دهه سی میلادی قرن گذشته حكومتی دیكتاتوری بود كه توجهی به مردم نداشت و تلاش می كرد تا حد امكان مردم را از مقدسات و تاریخ و میراث و فرهنگ خود دور كند و از طرفی دیگر ایران را كشوری تابع آمریكا قرار دهد كه این كشور آنرا و منابعش را تاراج و آنرا كاملاً مدیریت كند؛ به صورتی كه هزار مستشار آمریكایی و بعضی می گویند شصت هزار مستشار آمریكایی ایران را اداره می كردند. شاه با تابعیت خود از آمریكا به پلیس منطقه تبدیل گشته بود. روابط راهبردی كامل با اسرائیل حتی تا دادن نفت مجانی به این رژیم وجود داشت.
دبیر كل حزب الله همینطور بیان كرد: سرانجام مردی از قم خارج شد، به نام روح الله موسوی خمینی؛ فقیهی بزرگ كه میلیون ها نفر مقلد او بودند. فیلسوف و اندیشمند و شخصیت ممتاز و شجاع بی نظیر بود. قلبی نترس و عزم راسخ داشت. معتقدیم كه امام واكنش یك باره به این مسائل نداشت. او همه اتفاقات را از سال ها گذاشته دنبال و طرح و ایده و شاگردان خویش را آماده می كرد.
نصرالله خاطرنشان كرد: زمانی كه شاه در حال كوشش برای تصویب طرح هایی بود كه آینده، اقتصاد و كشاورزی و وضعیت داخلی و آزادی در ایران را تهدید می كرد و تبعیت بیشتری برای ایران از آمریكا و اسرائیل به دنبال داشت، اعتراض كرد. انقلاب اسلامی ایران با یك مرد آغاز شد، سپس شماری از رجال دینی و روحانیون و اقشار مختلف مردم گرد او جمع شدند. وی در راه خدا قیام كرد و طبق حساب و كتاب های طبیعی باید به زندان می رفت یا در هر لحظه ای شهید می شد یا در كوچه های قم یا نجف یا هر جایی مثل تركیه باید شهید می شد اما این طور نبود. وی در مقابل چشم خدا و برای رضای او قیام كرد و به چیزی از حساب و كتاب دنیا یا مال و قدرت دنیا فكر نمی كرد. در طول سال های این انقلاب علما، طلبه، دانشجوها، زنان و مردان و پیر و خرد فشارهایی مثل تبعید و قتل و گرسنگی و زندان و شكنجه را تحمل كردند.
وی افزود: امام در انقلاب خود، همان گونه كه از بعد عقاید دینی، اسلامی و قرآنی صحبت كرد، از بعد سیاسی، راهبردی و تبعیت شاه از آمریكا و رابطه اش با اسرائیل و موضع درباره فلسطین و اشغال آن صحبت كرد. وی همینطور از واقعیت داخلی ایران، از كشاورزی كه شاه آنرا تحت نام اصلاحات زراعی نابود كرد و امنیت غذایی را از بین برد، از گرسنگی و نابودی صنعت و عقب ماندگی و فقر و گرسنگی و آب آشامیدنی حتی در جنوب تهران كه در صف تحویل آب می ایستادند، امام از همه اینها صحبت كرده است. من سخنان ایشان را از ابتدا تا روز پیروزی انقلاب دنبال كرده ام. از كرامت مردم، ارتش، كارمندان و همه و همه صحبت كرده است. می توان این انقلاب را اسلامی، ایمانی و قرآنی و ایرانی و ملی و مردمی توصیف كرد. این انقلاب، انقلاب یك حزب یا یك قشر خاص نبود بلكه همه مردم با همه اقشار در همه استان های كشور در آنكه انقلابی فرهنگی و انقلاب مردم ستمدیده و فقیر و مستضعفان بود، شركت كردند. پس برای این انقلاب می توان همه این خصوصیت ها را برشمرد و صرفاً سیاسی نبود.
دبیر كل حزب الله همینطور اظهار نمود: مهم ترین چیز در این انقلاب، ثبات، صبر و بردباری بود كه نتیجه آن پیروزی است. وعده الهی برای مظلومان و مستضعفان - اما كدام مظلومان و مستضعفان؟ - آنانی كه صبر كردند و تحمل كردند و مقابل استكبار ایستادند، برای آنان محقق شد آن پیروزی بزرگ.
نصرالله اضافه كرد: من فهرستی آماده كرده ام كه طولانی هست. سرنگونی رژیم شاه كه سرسخت ترین دیكتاتوری در خاورمیانه بود اگر نگویم بدترین در جهان. اخراج آمریكا و دزدان و مفسدان و شركت های آنان از ایران. اخراج اسرائیل از ایران و قطع روابط با رژیم صهیونیستی و تبدیل كردن سفارت آن به سفارت فلسطین. دستیابی به استقلال واقعی. همانطور كه شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی داده می شد و این تحقق یافت و پس از چهل سال هنوز حفظ شده و این یكی از بزرگ ترین دستاوردهاست كه با همه فشارهای جامعه بین المللی و آمریكا و صندوق بین المللی پول و دیگر نهادهای بین المللی حفظ شده است. ایران موفق شده كه استقلال راهبردی و سیاسی خویش را حفظ نموده و كسی نمی تواند سیاست و راهبرد خویش را بر ایران تحمیل كند. بدست آوردن استقلال دستاوردی است و نگه داشتن آن در طول چهل سال دستاورد بزرگ تری است. ایران از معدود كشورهای دنیاست كه استقلال خویش را حفظ نموده است، اگر نگوییم تنها كشور بلكه یكی از دو سه یا چهار پنج كشور دنیاست.
وی اظهار داشت: حفظ هر آنچه در ایران بود، یكی دیگر از دستاوردهاست. نه چاه نفت نه تأسیسات نفتی ویران شد. نه كلیسایی خراب شد نه نهادی دولتی تاراج شد و نه وارد درگیری داخلی شد بلكه همه امكانات خویش را بعنوان ملك و دارایی مردم حفظ كرد و از تهدید تاراج حفظش كرد. حفظ وحدت ملی از زمان انقلاب هم دستاورد دیگر است. بر خلاف تلاش های آمریكا، انگلیس و دیگران برای تحریك قومیت ها مثل كردها در كردستان یا عرب ها در خوزستان یا دیگر قومیت ها مثل آذری ها، مقامات توانستند این وحدت را حفظ كنند.
دبیر كل حزب الله لبنان افزود: ایستادگی در مقابل همه توطئه های داخلی كه ضد ایران شكل گرفت یا مثل انتقام هایی كه تلاش می كردند در داخل صورت گیرد و خیلی از سران را ترور كردند. اما انقلاب ایستاد و از همه این مصائب گذشت و از روز اول ساخت نظام جدید بر مبنای حاكمیت دینی مردم كه امام وعده داده بود، شروع كرد. شما ببینید به جای دموكراسی امام مفهوم بومی خویش را داشت. حاكمیت مردمی. حاكمیت دینی یا اسلامی مردم.
نصرالله تصریح كرد: شعار جمهوری اسلامی از ابتدا روشن بود كه مردم سر می دادند. با این وجود همه پرسی برگزار گردید و اكثریت قریب به اتفاق مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند. سپس مجلس خبرگان انتخاب گردید و سپس برای قانون اساسی تدوین و برای آن همه پرسی برگزار گردید و مردم رأی داد. امام نیامد بگوید كه الان شرایط سخت و است و این مسائل باشد برای بعد. خیر. از ابتدا به رأی مردم گذاشته شد. سپس انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و غیره برگزار گردید. انتخابات در ایران حتی در زمانی كه استان های ایران را صدام بمباران می كرد و موشك هایش به تهران می رسد، یك روز هم تعطیل نشد و حتی یك تمدید دوره ریاست هم انجام نشد - هر چند كه ما اینجا در لبنان به تمدید متهم هستیم-. با همه اینها از روز اول جنگ بر ایران تحمیل شد اما ایران ایستادگی كرد. جنگی شبه جهانی بر ایران به رهبری آمریكا و شوروی تحمیل شد و همه از صدام حمایت می كردند. كشورهای عربی جز سوریه از صدام حمایت می كردند. همه گونه سلاحی به صدام دادند حتی سلاح شیمیایی و در مقابل ایران را از همه چیز حتی سیم خاردار محروم كردند اما ایران ایستاد.
وی اضافه كرد: آغاز عملیات بازسازی كه تا امروز ادامه یافته است. تثبیت بنیه نظام و نقش منطقه ای. در همه این شرایط و تحت همه فشارها ایران از مسئولیت های خود در منطقه مثل مسئله فلسطین یا سوریه و لبنان یا مسئولیتش در قبال همه كشورها مثل افغانستان كه همسایه اش است، كوتاهی نكرده است.
دبیر كل حزب الله خاطرنشان كرد: البته می دانید كه خیلی چهره ایران را در تبلیغات و رسانه تخریب كرده اند. یكی از مسئولان می گفت زمانی كه به ایران سفر كردم خیلی غافلگیر شدم از نظم و نظافت و سازندگی و…..
بگذارید از ولایت فقیه بگویم. در هفته های گذشته با یكی از دوستان داشتیم ایران فعلی را با زمان شاه مقایسه می كردیم. در صنعت، علم، ورزش، كشاورزی و حوزه نظامی و حوزه های دیگر. دیدیم در زمان چهل ساله كه زیر نظر ولایت فقیه بوده و ده سال آنرا امام بوده و باقی آنرا امام خامنه ای رهبری استثنایی بوده كه خدا بقیه جان مرا بگیرد و به ایشان بدهد و این را به صورت دعایی نمی گویم، بلكه صراحتاً می گویم كه خدا بقیه عمر مرا بگیر و بر عمر این رهبر استثنایی بیفزا. شما ببینید در مدت رهبری ولایت فقیه و در محاصره و تحریم های فراگیر از سال ۱۹۷۹ و در سایه ترور دانشمندان و دیگر سران، ایران همچنان ایستاده است. در نظر داشته باشید كه این انقلاب وارث نظام شاه بود كه ایران را خراب كرده بود. امام می گفت این رژیم شهرها را خراب كرده و گورستان ها را آباد كرده است. در زمان شاه جمعیت ایران حدود سی میلیون بود و الان هشتاد میلیون.
نصرالله اضافه كرد: تولید علم. ما داریم علم را وارد می نماییم اما ایران جز تولیدكنندگان است. ایران در زمان شاه در عرصه تولید علم هیچ جایگاهی نداشت، اما در زمان ولایت فقیه، در منطقه در تولید علم اول و در دنیا هفتم است و از نظری شانزدهم است. ایران در خیلی از امور در منطقه اول است. از نظر دانشگاه ها، در زمان انقلاب، ۲۳۰ دانشگاه بود و الان بیشتر از سه هزار دانشگاه و مركز علمی. در زمان شاه اسمی از دانشمندان یا اندیشمند ایرانی نبود در هیچ حوزه ای، اما در ایران كنونی بیشتر از دویست اندیشمند بین المللی ایرانی مقالات منتشر می كنند. استادهای دانشگاه آن زمان ۵ هزار بود و الان هشتاد هزار و اندی است. تعداد دانشجویان صد و پنج هزار بود و الان بیشتر از چهار میلیون است. یعنی بیست و پنج برابر. یعنی در این چهل سال دانشگاه ساخته اند، دانشجو و استاد تربیت كرده اند و…، بی سوادی حالا صد در صد ریشه كن شده و در فرهنگ و حوزه كتاب ۱۵۰۰ عنوان كتاب انتشار یافته بود، اما پارسال فقط در یك سال ۱۰۷ هزار عنوان منتشر گردید (یعنی در حوزه های مختلف). زنان نویسنده پیش از انقلاب كمتر از ۵۰ بود و امروز هشت هزار نفر زن نویسنده و مؤلف ثبت شده است.
وی افزود: تخصص های پزشكی مجموعاً كه شامل همه حوزه ها، در زمان شاه ۵۹۰۰ متخصص بود، اما امروز دویست هزار متخصص وجود دارد. در حوزه سلول های بنیادی كه كشورهای معدودی در آن پیشرفته هستند، ایران هشتمین كشور دنیا است و در حوزه ژن ها پس از آمریكا دوم است. اینها در زمان حكومت ولایت فقیه است. در پیوند كلیه در زمان شاه، كلاً پنجاه مورد انجام شد، اما در طول چهل سال قبل ۵۰ هزار پیوند انجام شده و طبق آمار علمی، كمترین مدت انتظار در جهان برای پیوند كلیه، ایران است. این حكومت ولایت فقیه است. صنعت داروسازی. ایران در سال ۱۹۷۹ هفتاد درصد نیاز دارویی خویش را وارد می كرد. اما الان ایران ۷۹ درصد نیاز دارویی اش را تولید می كند و جز ء صادركنندگان هم هست. پس چرا آمریكایی ها می ترسند كه ایران به لبنان بیاید؟ (خنده).رتبه یازدهم در صنعت داروسازی دارد.
دبیر كل حزب الله اظهار داشت: در زمان شاه ایران رتبه اول خاورمیانه را در سرم سازی، شبیه سازی دارد. در بهداشت و سلامت كه سازمان ملل تحقیقاتی در مورد امید به زندگی دارد، ایران را كه ضد اش تبلیغ می كنند كه فرهنگ شهادت و مرگ دارند، كشور اول در امید به زندگی است و در حد ۷۵ سال است در حالیكه برخی كشورها آرزوی زندگی دارند. در فناوری نانو كه كشورهایش معدود هستند، ایران در مركز پنجم در علم نانو و ششمین كشوری است كه عمل آنرا دارد و تولیدات نانو خویش را به چندین كشور صادر می كند. اسرائیل از تخصص های مهندسی ایران شگفت زده است. در حوزه های مختلف مهندسی. ایران در منطقه در ریاضی و فیزیك اول است. در علوم فضا و اعزام موجود زنده فعال است. یكی از شش كشوری كه توانسته موجود زنده اعزام كند و زنده بازگرداند.
نصرالله اظهار نمود: ایران دومین كشور در تولید انرژی است. در انرژی هسته ای اول و دوازدهم در دنیاست. طبیعتاً مقایسه ای نمی توانم در این حوزه ها با زمان شاه كنم چون هیچكدام آن موقع وجود نداشته اصلاً. درحوزه صنعت نظامی، در زمان شاه پنج درصد نیازش را تولید می كرد و با همه دلال بازی ها با قیمت های گران از آمریكا خرید می كرد. اما امروز در حكومت ولایت فقیه، ایران ۹۰ درصد نیاز نظامی خویش را تولید می كند و پنج میلیارد دلار صادرات دارد. همه چیز ایران می سازد، از سلاح سبك تا پدافند هوایی و تجهیزات دریایی و كشتی و زیردریایی و تانك و جنگ افزار جنگال، سیستم های دریایی، كامپیوتر های شلیك موشك و…. آمریكا امروز دیده این كشور مشكل است. ایران با دانشمندان و امكانات داخلی و اذهان و اندیشه های فرزندان خود، این دستاوردها را به دست آورده است. می توانست همه اینها را از خارج بخرد اما آن وقت فقط پولش ملی بود و باقی آن خارجی بود. صنعت كشتی سازی. ایران امروز موتورهای دریای و كشتی می سازد. صنعت خودروسازی كه در دنیا دوازدهم است و شانزدهم در وسایل نقلیه مختلف است. در صنعت فولاد دهم در دنیاست. در برق تولید دارد و صادر می كند، در حالیكه خودش سرزمین وسیعی است. هشتاد میلیون جمعیت و ۲۴ ساعته برق در اختیار است [لبنان و حتی بیروت گرفتار قطعی برق است به صورت روزانه]. در گازرسانی در حكومت ولایت فقیه، بیست میلیون خانوار با لوله كشی گاز دارند نه با كپسول گاز. ایران هفتم در دنیاست از نظر آب آشامیدنی ارزان. در حوزه ورزش، در خیلی از رشته های فردی، اول دوم یا سوم است. در ورزش زنان، پیش از انقلاب، پنج مدال زنان به دست آمده بود.
وی خاطرنشان كرد: ببینید این دستاوردها در حوزه های مختلف، در زمان شاه و ملك نبوده بلكه در حكومت ولایت فقیه، اسلام، دین، قانون و ارزش های اخلاقی و حاكمیت مردم و حكومت امام خمینی و امام خامنه ای است. در عرصه سیاسی دو حزب سه حزب بود. اما حدود دویست و پنجاه حزب فعال است. این ایران است. البته نمی خواهیم بگوییم كه در ایران مشكلی نیست. بیكاری هست مشكلات هست. خواسته ها و آرزوهای به حقی هست و مشكلات هم وجود دارد. كسی هم اینها را انكار نمی نماید. امام خامنه ای مسئولان و نمایندگان می گویند، اما باید منصف بود. این كشور كجاست برادران؟ در غرب آسیا. این كشور در خاورمیانه است. در كنار جهان عربی و اسلامی كه اكثریت قریب به اتفاق نیازهایش در همه حوزه ها را از صنعت و فناوری گرفته تا امور دیگر، وارد می نماید. این ایران است. این دستاوردها نبود اگر فداكاری، ایستادگی، انسجام، وحدت ملی، حضور رهبری، فداكاری مسئولان و مردم، صبر و شكیبایی و امید نبود. صرفاً به دعا نیست بلكه به تلاش و تحمل و تفكر و اندیشه و علم و فداكاری است.
دبیر كل حزب الله همینطور بیان كرد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود سبب احیا دین و بازگشت مردم به دین و احیای احترام به دین شد. احیای اسلام واقعی و سبب كمك دین به مردم برای برپاخاستن و ایستادن مقابل دیكتاتورها شد تا پیروزی در مقابل اشغالگران به دست بیاید. ایستادن مقابل سلطه جویی آمریكا یكی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است كه مقابل آن ایستاد و گفت جایی برای ترس و سستی و خواری و شكست نیست. نه در حوزه سیاسی، نه در حوزه نظامی و حوزه های دیگر. سیطره آمریكا بر ایران از بین رفت و این از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. ایستادن مقابل اشغالگری اسرائیل. زمانی كه كمپ دیوید به امضا رسید و كفه ترازو به سمتی دیگر سنگین شد، انقلاب اسلامی ایران آمد و وضعیت را كمی متعادل كرد. نزدیك شدن اقشار مختلف مردم ایران از مسلمان و مسیحی و ملی گراها و دیگران. پشتیبانی از مردم منطقه در فلسطین، لبنان و محور مقاومت در منطقه. اینها دستاوردهای بزرگی است كه در طول چهل سال به دست آمده است. حتماً می دانید كه طرح شان از نیل تا فرات بود. مقابله با فتنه تكفیر و تروریسم. آمریكا به اعتراف ترامپ، داعش را درست كرد تا بهانه ای كند برای اشغال عراق، اما مرجعیت دینی در عراق فتوا داد كه با آن مقابله شود. شرایط سخت بود. مشكل سازماندهی. مشكل سلاح و غیره. دخالت به هنگام جمهوری اسلامی با كادر و نیرو و ژنرال های خود و در رأس آن حاج قاسم سلیمانی و با سلاح و تجهیزاتی كه در اختیار داشت، به كمك عراق آمد و تا حد توان در كنار زدن داعش كمك عراق كرد.
نصرالله اضافه كرد: همینطور كمك به سوریه و ایستادن در كنار آن در مقابله با جنگ جهانی ضد این كشور. تصور كنید اگر ایران در كنار سوریه نمی بود چه شده بود. با صراحت كامل بگویم، ما سال ها جنگیدیم و همه هزینه خورد و خوراك و تجهیزات و درمان و همه چیز از جمهوری اسلامی ایران بود. فكر كنید در منطقه چه می شد. یمن و دیگران را ببینید. فكر كنید كه ایران همان ایران شاه بود. آنگاه گفته می شد كه به ما ربطی ندارد كه چه بلایی سر منطقه و سوریه و لبنان می آید. امروز خیلی از كشورهای عربی و رسانه هایشان تصویری تیره از ایران به نمایش می گذارند در حالیكه خودشان بدترین حكومت ها هستند كه بدترین مشكلات فقر و … را برای مردم به بار آورده اند.
دبیر كل حزب الله در ادامه اظهار داشت: آنچه در منطقه در جریان است، بعضی می گویند جنگ اسرائیلی ایرانی است. درست نیست. برخی دیگر می گویند نبرد سعودی ایرانی است. اما این هم درست نیست. اولاً اگر درباره اسرائیل صحبت نماییم، جنگ اسرائیل با مردم لبنان، فلسطین، اردن و ملت های منطقه است كه از پیش از انقلاب ایران وجود داشته است كه از سال ۱۹۴۸ یا قبل آن شروع شده. دوم، این كشمكش سعودی ایرانی نیست، بلكه جنگ آمریكا با ایران از ۱۹۷۹ است كه تاامروز ادامه یافته و عربستان و برخی كشورهای خلیج فارس چیزی جز آلت دست نیستند. صدام كه او را دلاور عرب می نامیدند آلت دست امپریالیسم بود. آنها با تكفیر و تروریسم و… طرح آمریكا را اجرا می كنند.
وی افزود: محمد بن سلمان با گافی كه داد اظهار داشت كه آمریكا پس از انقلاب اسلامی ایران از آل سعود خواست كه طرح وهابیت را در مقابل نسخه اسلامی واقعی در ایران برپا كنند. امروز ترامپ و همه وقتی می خواهند از داعش صحبت كنند، می گویند «دولت اسلامی». چرا می گویند؟ تا چهره دولت اسلامی در ایران را تخریب كنند. اینها تمام واقعیت های جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه های مختلف را نادیده می گیرند و داعش را مقابل چشم مردم می گیرند و می گویند این دولت اسلامی است كه ایران به دنبالش است. ازاین رو اینها، دست آمریكا هستند. عربستان كیست كه بخواهد با ایران بجنگد یا مقابل ایران قد علم كند. اینها پول می دهند و تكفیری ها را می فرستند به سوریه و نقاط دیگر. طرح و طراحی از عربستان نیست. این چه حرفی است كه می زنند.
نصرالله اظهار نمود: چرا آمریكا به جنگ با ایران اینقدر اصرار دارد؟ به دو دلیل. دلیل نخست این است كه ایران كشوری مستقل و ساحت اراده خودش است. نفت و گاز و فولاد و آهن و همه معادنی و ثروت انسانی و رود و دریا و خاك و آسمان خودش را دارد و نمی خواهد تن به خواست آمریكا بدهد و به فكر منافع مردم خودش است. آمریكایی ها را ببینید كه برای دموكراسی به ونزوئلا می روند یا ترامپ به دنبال نفت و انرژی این كشور است؟ آنها برای نفتش دارند می روند آنجا. برخی مغالطه می كنند كه چرا آمریكا با ایران مشكل دارد. علت اول استقلال و قدرت بومی خودش است. علت دوم، موقعیت منطقه ای و مواضع اصولی آن در پشتیبانی از فلسطین و مردم است. من اعلام می كنم كه اگر همه از فلسطین بگذرند، ایران از فلسطین و مقدسات نمی گذرد.
دبیر كل حزب الله افزود: نكته دیگر كه می گویند ایران از حزب الله و مقاومت حمایت می كنند و بنابراین آمریكا با آن مخالف است، دقت كنید كه این علت دوم است. علت اول را فراموش نكنید. با این وجود جنگ بر ایران تحمیل شد. دانشمندانش را ترور كردند. كشور را محاصره كردند. تحریم های ایران فقط به علت فلسطین و لبنان نیست. تحریم ها پیش از این وجود داشت. این مغالطه است كه بگویند صرفاً به علت پشتیبانی از فلسطین است. مشكل اصلی آمریكا این است كه ایران كشوری مستقل است. این جنگ ها و تقابل ها ضد ایران ادامه خواهد یافت اما ایران با رهبری و سران و مردم خود استقلال، حاكمیت، را حفظ می كنند و اینها خطوط قرمز ایران است تا آنجا كه آمریكا شكست بخورد و عقب نشینی كند. شما بیایید از سال ۱۹۷۹ مشكلات آمریكا و اسرائیل را مقابل ایران لیست كنید و ببینید كه شكست پشت شكست برای آنان ثبت شده است. ایران تاوان ایستادگی خویش را می دهد كه برآمده از ایمان اسلامی و عمق اخلاقی و تمدنش است. این ایران است. این مردم ایران هستند با این تاریخ و تمدن. این جمهوری اسلامی ایران است. ازاین رو كشمكش در منطقه ادامه می یابد و شاید اشكال دیگری به خود بگیرد اما بدانید كه ایران امروز قدرتمندترین كشور در منطقه است و محور مقاومت در بهترین وضعیت خود به سر می برد. آمریكا باید بیشتر عقب نشینی كند و از منطقه بیرون برود. اسرائیل هم هر روز باید ترس و شكست بیشتری را تجربه كند.
وی اضافه كرد: بله كسانی هستند كه جز شكست چیزی ندارند و تنها چیزی كه دارند پول است. آیا اسرائیل می خواهد ضد ایران جنگ آغاز كند؟ آیا كشورهای عربی می خواهند جنگ به راه بیندازند؟ كدام یك؟ مگر صدام با پول كشورهای عربی و حمایت آمریكا و دنیا به ایران حمله نكرد؟ نتیجه چه شد. همه ناتوان بودند. منطقه، توازن قوا، قدرت بازدارندگی، حساب و كتاب های زیادی وجود دارد. ایران قدرتمند است و اگر جنگی ضد ایران آغاز شود، ایران تنها نخواهد بود چونكه ما و سرنوشت ما و مقدسات و اسلام ما به این مسئله گره خورده است. تنها گزینه ای كه مانده، تحریم اقتصادی می باشد. ترامپ چند ماه پیش اظهار داشت كه از توافق خارج می شود و وقتی شد آمد گفت، ایران را ببینید كه تظاهرات شده و همه شهرها شلوغ شده. كو، كجاست؟ چه اتفاقی افتاد؟
نصرالله تصریح كرد: برادران ما در ایران دارند كار می كنند، تلاش می كنند. نخبگان، مردم آگاه و مسئولان مشغول هستند. با این وجود تنها گزینه باقی مانده تحریم ایران و گروه های مقاومت و همچینن تولید فتنه و اختلاف داخلی است، اما ان شاء الله ایران اسلامی با درایت رهبر بزرگ، صبر مردم صبور و مدیریت مسئولانش این مرحله دشوار را پشت سر خواهد گذاشت و افق پیروزی قابل مشاهده می باشد و طرح آمریكا و هر كس كه با آمریكاست، شكست خواهد خورد. برای همین من به همه كشورهای منطقه نصیحت می كنم كه یك دقیقه بایستید و بازبینی كنید. یك كشور دوست هست. با یك امام فقیه مرجع دینی كه خواهان وحدت جهان اسلام است و نمی خواهد مرزهای شما را به هم بزند، بلكه خواهان اتحاد كشورهای اسلامی است. سازمان همكاری اسلامی چیزی شبیه اتحادیه اروپاست. امروز من شهادت می دهم كه ایران از كشورها و ملت های اسلامی چیزی نمی خواهد. نه گاز و نفت و معادنی كه آمریكایی ها و غربی ها از شما می خواهند نه كمك و دینار و درهم و لیر شما و نه سلاح شما را نمی خواهد. ایران از روز اول دست دوستی و برادری دراز كرد اما ضد اش توطئه كردند و شمشیرهایی كشیده شد كه این دست را قطع كند. ایران حتی خواهان اتحاد با همه آنهایی است كه ضد اش توطئه كردند. چرا به ایران پشت می كنید و كینه دارید و با آن می جنگید؟ در لبنان روزی وزیر انرژی طرحی داشت. افكار و ایده ها را روی هم ریختیم. امروز به شما می گویم كه ایران مثل آب خوردن می تواند مشكل [كمبود و قطع مكرر و همیشگی] برق لبنان را حل كند. ایران آماده و می تواند و شما باید جلو بیایید. مشكل حل می شود. كمتر از یك سال. با قیمت مناسب. مشكل شبكه فاضلاب در لبنان. مشكل بهداشت. چرا دارو نمی سازیم. سوریه و تركیه و ایران دارند دارو می سازند. ما چرا وارد می نماییم. ایران می تواند در این حوزه، تحولی بزرگ تولید كند.
دبیر كل حزب الله اظهار داشت: در حوزه راهسازی و تونل سازی. این منظره بیروت است. من یادم می آید در زمان دولت نجیب میقاتی یك هیئت ایرانی آمد و گفت و ما آماده ایم این مشكل را حل نماییم و تعدادی تونل تأسیس نماییم و كل مشكل بیروت را حل نماییم. آیا دولت لبنان جرأت كرد [از ترس غرب یا عربستان] این پیشنهاد را قبول كند؟ از ایران دوست، برادر. در حوزه نظامی، جنگده های اسرائیل مكرراً حریم هوایی لبنان را می شكنند اما اگر حزب الله پدافند هوایی داشت كه می توانست با آن روبرو شود. البته این هم جز سیاست ابهام سازنده ماست. من می گویم اگر حزب الله توانایی دفاع هوایی داشت. البته من با ایران در این خصوص صحبت نكرده ام اما می شود برای ارتش لبنان از ایران كمك گرفت. اما برای ارتش لبنان ممنوع كرده اند كه پدافند هوایی داشته باشد یا فلان سلاح را داشته باشد. آنچه در لبنان امروز نیاز داریم، جرأت است و پیش از آن حاكمیت و استقلال حقیقی است. آمریكایی ها ناراحت می شوند؟ غربی ها یا اروپایی ها ناراحت می شوند؟ خب بشوند. اما همكاری با ایران ممنوع می باشد. كمك گرفتن از ایران برای حل مشكل برق ممنوع می باشد. چرا؟
بر اساس این گزارش و به نقل از شبكه العالم، نصرالله همینطور اظهار داشت: به هر حال در انتها صحبتم می گویم كه دوستی بزرگ و برادر هست [به اسم ایران]. این افتخار است برای ما. ولی فقیه تا امروز نه از ما چیزی خواسته نه دستوری داده است. گروه های فلسطینی را ببینید و بپرسید كه آیا ایران از شما چیزی خواسته است؟ خودشان صاحب اختیار هستند. در لبنان ما صاحب اراده خود هستیم و ایران چیزی از ما نخواسته است. ایران ما را شریك خود كرده در منطقه. برای همین من می گفتم كه ما محترم هستیم نزد ایران. بیایید یك مثال بیاورید كه ایران از حزب الله چه خواسته است؟ چنین كشور دوست و برادر و مقتدر كه هست و وقتی ما می خواهیم از خود دفاع نماییم كنار ماست و وقتی می خواهیم مشكلات خویش را حل نماییم در كنار ماست و در محافل بین المللی كنار ماست. چرا به آن پشت كنیم؟ این پیام امشب ماست. ما از زمان انقلاب اسلامی وارد مرحله دوره پیروزی و عصر موفقیت ها شده است.
وی در انتها به كتابی اشاره نمود كه در نمایشگاه محل برگزاری مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عرضه شده و به قول او از زبان رهبری انقلاب، از آغاز زندگی ایشان تا مراحل مختلف انقلاب اسلامی است و به زبان عربی بلیغ است و مقدمه كتاب را هم با دست چپ خود نوشته است. خطش فارسی است، اما زبانش عربی است. سید القائد دوست دارد كه جوانان عربی را با زبان خودشان مخاطب قرار بدهد. خاطراتی از شخصی اوست در مراحل مختلف انقلاب است و بنابراین كتاب مهمی است. دبیر كل حزب الله جوانان را سفارش كرد كه از این كتاب استفاده كنند.



1397/11/19
02:46:48
5.0 / 5
4842
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز