پر فیشر رئیس كانال ویژه مالی اروپا با ایران است

پر فیشر رئیس كانال ویژه مالی اروپا با ایران است سنج نیوز: خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس پیشین كامرتس بانك ریاست كانال ویژه مالی اروپا با ایران را بر عهده خواهد داشت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس، فرانسه و آلمان سازوكاری را برای تجارت با ایران مستقل از دلار بوجود آورده اند تا تحریم های آمریكا را دور بزنند، هرچند دیپلمات ها اذعان دارند كه بعید است ثمره این سازوكار معاملات بزرگ تجاری باشد، چیزی كه تهران می گوید برای ماندن در توافق هسته ای به آن نیاز دارد.
این سازوكار كه نام جدید آن اینس تكس به مفهوم ابزار پشتیبانی از تبادلات تجاری است، در فرانسه ثبت شده و توسط پر فیشر ۶۹ ساله، بانكدار برجسته آلمانی و رئیس پیشین كامرتس بانك هدایت خواهد شد. این سه كشور اروپایی، یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان سهامداران آن هستند و امیدوارند كه دیگر كشورهای اروپایی بعد از این، به آن بپیوندند.
یك مقام ارشد دولت آلمان روز پنج شنبه (امروز) اظهار داشت كه انتظار نمی رود كشورهای دیگر اروپایی (غیر از فرانسه، آلمان و انگلیس) بزودی به سازوكار مالی ویژه اروپا با ایران موسوم به SPV بپیوندند.
به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا مدت هاست كه برای آماده سازی این سازوكار تلاش می كند. راب مالی رئیس پیشین بخش خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریكا و عضو اندیشكده گروه بین المللی بحران اعتقاد دارد كه تأثیر اقتصادی این كانال كم خواهد بود اما این امیدواری وجود دارد كه به لحاظ سیاسی ایران را به ماندن در توافق هسته ای ترغیب كند.
بعد از اعلام خبر تولید اینس تكس توسط انگلیس، فرانسه و آلمان سفارت آمریكا در برلین اعلامكرد كه به دنبال جزئیات بیشتر درباره این سازوكار است و این اقدام اروپا تأثیری بر سیاست واشنگتن برای اعمال فشار حداكثری بر تهران ندارد.



1397/11/11
21:30:30
5.0 / 5
4322
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز