توجیه نماینده آمریكا در سازمان ملل برای برگزاری نشست ضد ایرانی در لهستان

توجیه نماینده آمریكا در سازمان ملل برای برگزاری نشست ضد ایرانی در لهستان سنج نیوز: سفیر آمریكا در سازمان ملل ادعا نمود كه كنفرانس لهستان هدف «پلید جلوه دادن ایران و حمله به آن» را دنبال نمی نماید.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، ایالت متحده آمریكا روز سه شنبه ادعا نمود كه كنفرانس بین المللی ورشو كه در ماه آینده برای بالا بردن صلح و امنیت در خاورمیانه برگزار می شود، هدف پلید جلوه دادن چهره ایران را ندارد؛ بااینكه این كنفرانس از طرف ایران سیرك ضد ایرانی آمریكا خوانده شده است.

جاناتان كوهن، سفیر آمریكا در سازمان ملل به شورای امنیت اظهار داشت كه كنفرانس ورشو كه در 13-14 فوریه با پشتیبانی آمریكا و لهستان برگزار می شود، هدف مذاكره درباره توافق هسته ای ایران را كه دونالد ترامپ در سال 2018 از آن خارج شد، دنبال نمی كند.

كوهن ادعا نمود كه این گردهم آیی وزارتی با محوریت بحران های انسانی سوریه و یمن، توسعه موشكی، افراطی گری و امنیت سایبری، جلسه ای برای «توسعه بخشیدن به طرح كلی یك ساختار امنیتی قوی تر» در خاورمیانه است.

این اظهارات كوهن به دنبال شكایت های ایران به لهستان درباره همكاری در میزبانی و برگزاری این نشست و پیام توییتری محمدجواد ظریف در خصوص این كه این كنفرانس « یك سیرك ضد ایرانی »است، مطرح گردیده است.

جاكیچ كژاپوتوویژ، وزیر امور خارجه لهستان در توضیحات انتشار یافته خود روز دوشنبه اظهار داشت كه ایران به این كنفرانس دعوت نشده و روسیه باز در آن شركت نخواهد كرد.

در اشاره به آن چه در این كنفرانس رخ خواهد داد، كوهن اظهار داشت: در این كنفرانس مذاكره ای پویا و تفكری جمعی با هدف مشاركت در احداث خاورمیانه ای صلح آمیزتر، با ثبات تر و شكوفاتر صورت خواهد گرفت.

وی اضافه كرد: این رویكرد نسبت به نشست های ماهانه شورای امنیت كه با تمركز بر درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطین تشكیل می شود، نگاهی عمل گرایانه تر است.

این سفیر آمریكایی همین طور در این باره اظهار داشت: باید به روشنی اشاره كرد كه این كنفرانس وزارتی، محكمه ای برای طرح دعوی دوباره در باره استحقاق برجام نیست؛ با وجود اینكه ما نگرانی های خودرا در مورد برجام روشن كرده ایم، حق دیگر كشورها را برای پشتیبانی از آن محترم می شماریم.

كوهن در ادامه اضافه كرد: همین طور این كنفرانس محكمه ای برای پلید جلوه دادن ایران و یا حمله به آن نیست.

وی اشاره كرد: مایك پمپئو، وزیر امور خارجه برمبنای تفاهم جهانی در باره اینكه ایران می بایست «فعالیت های كارشكنانه» خودرا متوقف نماید، یك استراتژی روشن و مشخص برای« دستیابی به توافقی جامع با ایران» طرح ریزی كرده است.

كوهن مدعی شد: كنفرانس لهستان مواردی همچون لزوم اقدام مقابل برنامه موشكی ایران، تونل های حزب الله كه از لبنان به اسرائیل می رسند و اقدامات تحریك آمیز حكومت های ایران و سوریه با« پرتاب موشك از سوریه به سمت رژیم صهیونیستی در آخر هفته گذشته» را تصدیق خواهدنمود.

وی با ادعای اینكه موارد یاد شده در بین موارد دیگر، «محركان بی ثباتی در خاورمیانه» هستند اظهار داشت: گستره مذاكره بزرگ تر از محدوده یك كشور یا پاره ای از بحران ها خواهد بود.

جاناتان كوهن برای صحه گذاشتن بر برگزاری این كنفرانس اظهار داشت: گواه این مساله آن است كه كشورها از سراسر جهان برای مشاركت در این كنفرانس دعوت شده اند.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ادعای ضد ایرانی نبودن كنفرانس ورشو در حالی از طرف این مقام آمریكایی مطرح گردیده است كه ایران جهت شركت در این كنفرانس دعوت نشده است.

مایك پمپئو، وزیر امورخارجه آمریكا اخیرا از قصد كشورش و لهستان برای برگزاری نشستی در ورشو جهت بررسی وضعیت خاورمیانه آگاهی داد و اظهار داشت كه تمركز این نشست روی ایران قرار دارد. او همینطور اظهار داشت كه از كشورهای سراسر جهان دعوت خواهد شد تا در این رویداد حضور یابند.

فدریكا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه قبل از آغاز نشست شورای روابط خارجی اروپا در بروكسل درجمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال كه آیا در نشست ورشو كه مقرر است با تمركز روی ایران اجرا شود شركت می كند یا نه؟ پاسخ داد: من در آن روزها مقرر است در نشست اتحادیه آفریقا شركت كنم. بنابراین، در ایام برگزاری این نشست در بروكسل و حتی در اروپا حضور ندارم.

در این حین، فرانسه باز اعلام نموده است كه هیچ كدام از دیپلمات های ارشدش را به این نشست نمی فرستد. همین طور آلمان و انگلیس تا بدین لحظه جهت شركت در این نشست تصمیمی اتخاذ نكرده اند.
















1397/11/03
13:54:54
5.0 / 5
4693
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز