اقدام مداخله جویانه رژیم صهیونیستی ضد پیشرفت موشكی ایران

اقدام مداخله جویانه رژیم صهیونیستی ضد پیشرفت موشكی ایران سنج نیوز: سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل به دنبال سیاست های كارشكنانه دولت این رژیم، خواهان آن شده است تا شورای امنیت برای متوقف كردن برنامه موشكی ایران وارد عمل شود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از اورشلیم پست، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل خواهان آن شد تا شورای امنیت برای آن چه متوقف كردن تهدید موشك های بالستیك ایران خوانده شده، وارد عمل شود.

وی به دنبال آن است كه این مسئله را در نشست روز سه شنبه سازمان ملل در باره خاورمیانه كه معمولا به درگیری میان رژیم غاصب و فلسطین اختصاص دارد، مطرح كند.

دنون آزمایش ماهواره ای ایران را «اقدامی سركشانه» خواند و ادعا نمود كه این تخطی آشكار از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است كه ایران را از داشتن فعالیت در زمینه موشك های بالستیك منع می كند.

وی اضافه كرد: این آزمایش نشان دهنده مرحله دیگری از پیشرفت ایران در زمینه موشك های بالستیك قاره پیما است.ایران در ۱۹ آوریل ۲۰۰۶ و ۲۷ جولای ۲۰۱۷، ناقل ماهواره بری از همین نوع را آزمایش كرد و در خصوص گفته حسن روحانی«به زودی برای آزمایش جدید آماده خواهیم بود»، می خواهد باز هم این كار را انجام دهد.

دانون در ادامه مدعی شد: ایران نه تنها با پرتاب موشكی هم به فضا و هم به سمت كشورهای همسایه، بلكه با استفاده از هدایت یك نوع هیجان توسعه موشكی در خاورمیانه ای كه به خودی خود بی ثبات است، به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بی اعتنایی می كند.

وی همینطور در ادامه این ادعاهای بی پایه خود ایران را كشوری سركش خواند كه از قوانین بین المللی تخطی می كند و ادعا نمود كه ایران به وضوح خواسته های جامعه بین المللی را نادیده می گیرد و با این كار به طرزی اهانت آمیز ثبات منطقه، اروپا و فراسوی آنرا تهدید می كند

وی اضافه كرد: من از شورای امنیت می خواهم كه به ملت ها و اتحاد كشور هایی كه برای متوقف كردن تهدید موشكی ایران بخصوص از آن نوعی كه قادر به حمل كلاهك هسته ای می باشند، وارد عمل شده اند، بپیوندد.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شدند با طراحی و ساخت ماهواره بر «سیمرغ» روز سه شنبه ماهواره «پیام» را به فضا پرتاب كنند. مسئولان كشورمان تاكید دارند كه این ماهواره بر یك موشك غیر نظامی است اما برخی كشورهای غربی با دست آویز قرار دادن این موضوع، ایران را متهم می كنند كه هدف اصلی اش از این پرتاب، آزمایش موشك بالستیك بوده است.

از این گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه كشورمان قبل از این در حاشیه جلسه بین المللی دوحه در توضیح این كه فعالیت موشكی ایران، نقض قطعنامه شورای امنیت نیست، اظهار داشت: این قطعنامه (۲۲۳۱) ایران را از آزمایش موشك بازنمی دارد. قطعنامه تنها از موشك هایی یاد می كند كه توانایی حمل كلاهك های هسته ای را داشته باشند. برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ تایید می كنند كه ایران به دنبال سلاح های هسته ای نیست؛ ازاین رو ما هیچ گونه كلاهك هسته ای در اختیار نداریم كه بخواهیم برایشان موشك بسازیم. این بدین معناست كه موشك هایی كه ما در حال آزمایش شان هستیم، هیچ دخلی به قعطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ندارد.

این در حالی است كه با وجود موضع گیری كشورهای غربی، سرگئی ریابكوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: لازم است كه میان پرتاب ماهواره با پرتاب موشك برای انهدام اهدافی روی زمین تفاوت قائل شویم چراكه فن آوری مورد استفاده در این دو بسیار متفاوت می باشد.

وی اضافه كرد: من هیچ دلیلی برای سوء تفاهم های بوجود آمده كه در ماه های اخیر در ارتباط با توسعه برنامه موشكی در ایران به وجود آمده است، نمی بینم. ایران با آزمایش موشك هایش هیچ اقدامی خلاف قوانین بین المللی انجام نمی دهد. همه چیز در این زمینه بر مبنای شرایط قانونی و متناسب با هنجارها و تعهدات موجود اجرا می گردد.

این مقام ارشد روس همینطور تصریح كرد كه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به هیچ وجه استفاده از فن آوری موشك های بالستیك در ایران را ممنوع نكرده است و تنها از تهران می خواهد كه از پرتاب موشك با قابلیت حمل كلاهك هسته ای پرهیز كند.

وی تصریح كرد: بنابراین، انتقاد بی قید و شرط از برنامه موشكی ایران نادرست و این یك عمل غیرمسئولانه است. این گمراه كردن عمدی و هدفمند جامعه بین الملل و مردم است.



دبیر: فاطمه ابوطالبی


1397/10/30
13:29:44
5.0 / 5
4365
تگهای خبر: ایران , برجام , ساخت , سفیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز