در گزیده اخبار سیاسی ۲۲ دی بخوانید؛

واكنش ها به برگزاری اجلاس ضد ایرانی لهستان، سومین دادگاه دومان توكان، اخطار برای سفر به گرجستان

واكنش ها به برگزاری اجلاس ضد ایرانی لهستان، سومین دادگاه دومان توكان، اخطار برای سفر به گرجستان به گزارش سنج نیوز تاكید بر اجرای حذف ۴ صفر از پول ملی، جزئیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس و مزایا و معایب آن، انتقال ۲۴۲ محكوم افغانستانی به افغانستان در مرز دغارون، واكنش ها به برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در لهستان، پیش بینی نوبخت برای تولید بیشتر از یك میلیون شغل در سال ۹۸ و... همچون گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و دوم دی ماه ۱۳۹۷ است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دریادار خانزادی از الحاق زیر دریایی «فاتح» به ناوگان نیروی دریایی ارتش در نهم بهمن ماه سال جاری اطلاع داد و همینطور درباره آخرین وضعیت ناوشكن دماند اظهار نمود: هفته قبل از روند بازسازی ناوشكن دماوند بازدید كردیم؛تاكنون كار سازه تمام شده و اقدامات مربوط به روسازه نیر در حال اتمام است. امیدواریم تا آخر سال دماوند در آب باشد.


حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی به پنجاه و سومین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، تاكید كردند: پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه از جهان به حركت پیشرفت بی نیاز كردن كشور از بیگانگان، جهاد فی سبیل الله است. شما جوانان انجمن های اسلامی میتوانید پیش گامان و راهبران این جهاد باشید.


رییس كمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های كلی اصل ۴۴، با اشاره به اینكه «برخی كشورها برای حفظ ارزش پول، مبنای پول ملی را تغییر می دهند»، اظهار داشت: حذف ۴ صفر از پول ملی، باید در اقتصاد ایران هم اجرا شود، اما زمان بر است و همزمان هم باید یك سری كارهای اقتصادی صورت گیرد.
همچنین سخنگوی كمیسیون شوراها و امور داخلی كشور با تشریح جـزئـیـات طـرح اسـتـانـی شـدن انـتـخابـات مـجلـس و مـزایـا و مـعـایـب آن اظهار داشت: هنوز زیرساخت های لازم برای استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم نشده است.
یك عضو كمیسیون تلفیق لایحه بودجه كل كشور سال ۹۸ هم با اشاره به برگزاری نخستین جلسه كمیسیون تلفیق با حضور محمدباقر نوبخت از پیش بینی رییس سازمان برنامه و بودجه برای تولید بیشتر از یك میلیون شغل در سال ۹۸ اطلاع داد.


سید كمال خرازی كه حالا ریاست شورای راهبردی روابط خارجی را بر عهده دارد، اعتقاد دارد در اصول سیاست خارجی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز تغییر زیادی به وجود نیامده است، فراز و نشیب به دلایل مختلف وجود داشته اما در كلیت در اصول خودمان ایستادگی كردیم. این دیپلمات ارشد كشورمان اظهار نمود: قانون اساسی كشور این شاخص ها را در اختیار ما می گذارد، باید ببینیم چقدر نسبت به قانون اساسی وفادار بودیم. آیا همه ابعاد قانون اساسی را اجرا كردیم یا خیر و این ها باید مورد ارزیابی قرار گیرد. اصل فرمایش شما درست است كه باید ما خود ارزیابی نماییم و ببینیم چه اشكالاتی داشتیم، چه خطاهایی را مرتكب شدیم و در آینده چگونه می گردد از این خطاها بر حذر بود و این حدودا وظیفه هر انسانی است. امیدوار هم هستیم ما اشتباهات گذشته را باردیگر تكرار نكنیم.


یك مقام سازمان ملل بر نقش سازنده ایران در حل كردن مسائل خاورمیانه و روند صلح افغانستان تاكید و از آن قدردانی كرد. مسئول دفتر ارتباطات تهران در زمینه كمك رسانی های سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت: ما به مشورت مقامات ایرانی برای حل كردن مسائل منطقه تكیه كرده و امیدواریم با ادامه این همكاری به نتایج مثبتی دست یابیم.
همچنین بر مبنای توافق وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، ۲۴۲ محكوم افغانستانی در مرز دغارون به كشورشان منتقل شدند.
وزارت امورخارجه كشورمان در پی شیوع آنفولانزای خوكی در كشور گرجستان، سفارش های مسافرتی به شهروندان ایرانی جهت سفر به این كشور عرضه كرد.در اطلاعیه وزارت امور خارجه در این ارتباط آمده است: با عنایت به اخبار مربوط به شیوع آنفولانزای خوكی در كشور گرجستان، به هم وطنان عزیزی كه قصد سفر به این كشور را دارند، سفارش می گردد جز در موارد ضروری تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان اجتناب كنند.

واكنش ها به برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در لهستان
دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در واكنش به بیانیه آمریكا و لهستان درباره برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در ماه آینده میلادی، اظهار نمود: تبدیل «تحریم با حداكثر فشار» به «سمینار و كنگره» به معنای باختن قافیه است.
در همین رابطه حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان را جنگی روانی دانست كه می تواند به عرصه شكست آمریكایی ها تبدیل گردد. وی ادامه داد: لازم است ایران برخورد قاطع با لهستان داشته باشد و این برخورد فراتر از گلایه ساده صورت گیرد.

***


سومین جلسه رسیدگی به پرونده شركت «دومان توكان» در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار گردید و بنابر اعلام رییس دادگاه، جلسه بعدی فردا بامداد یكشنبه ساعت ۱۰ برگزار می شود.
در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی قوه قضائیه هم رئیس كل دادگستری استان زنجان با تاكید بر اینكه امنیت روانی مردم نباید به خطر بیافتد، گفت: اطلاع رسانی در موضوعات در رابطه با پرونده های قضایی باید با استفاده از شورای اطلاع رسانی انجام گیرد.





1397/10/22
15:50:22
5.0 / 5
4320
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز