در فروم اقتصادی ایران-هند

ظریف: برای تامین امنیت بر مردم خود تكیه داریم

ظریف: برای تامین امنیت بر مردم خود تكیه داریم به گزارش سنج نیوز وزیر امور خارجه كشورمان با تاكید بر این كه برای تامین امنیت بر مردم خودمان تكیه داریم، اظهار داشت: تحریم ها جدید نیستند، ما به همكاری با دوستانمان ادامه خواهیم داد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به دهلی، محمد جواد ظریف در سخنانی در نشست فروم اقتصادی ایران-هند اظهار داشت: ایران و هند تعامل بلندمدت و بلكه هزار ساله دارند.
وی اضافه كرد: حوزه های زیادی بین ایران و هند مكمل هم هستند. ایران و هند برای چندین قرن با هم زندگی و همكاری كرده اند. ریشه های عمیقی برای جوامع تجاری ما وجود دارد. من فكر می كنم كه اراده سیاسی در دو دولت وجود دارد كه می تواند بر فایق آمدن بر چالش ها كمك نماید.

ظریف اظهار نمود: یك كشور، یا یك فرد از كشورهای دیگر می خواهد كه آن كشورها مفاد قطعنامه شورای امنیت در زمینه عادی سازی روابط با ایران را نقض كنند. در آمریكا انقلاب نشده، بلكه یك دولت عوض شده است. این چالشی است كه ما با آن مواجهیم.
وزیر امور خارجه كشورمان تصریح كرد: ما اراده سیاسی و اقتصادی داریم كه با این چالش مقابله نماییم. كشاورزان شما بخاطر تحمیل های (اراده) یك شخص، 38 درصد هزینه بیشتر پرداخت می كنند.
وی اضافه كرد: فرصت ها وسیع هستند. ایران قابل اطمینان ترین شریك است. در ایران ما برای تامین امنیت مان بر مردم خودمان تكیه داریم. ما برای توسعه علمی و زمینه های دیگر بر مردم خود تكیه داریم. این به مفهوم انزواگرایی نیست. ما برای تعامل با شرق و طرف های دیگر آمادگی داریم این می تواند به شما برای انتخاب شریك كمك نماید كه كسی به دلایل سیاسی نیاید و فشار وارد كند.
ظریف افزود: ما همینطور به دنبال یافتن مكمل ها (در زمینه همكاری اقتصادی) هستیم.
وی اظهار نمود: ما نمایندگان و افراد جوانی در زمینه استارتاپ ها و زمینه های مختلف مانند كشاورزی، پتروشیمی و همه حوزه ها داریم. هیچ كدام از این موارد برای همكاری غیرقانونی نیستند. كوشش برای تولید مانع در این زمینه غیرقانونی می باشد.
وزیر امور خارجه كشورمان اظهار داشت: چالش ها پشت سرگذاشته خواهند شد و راه ها پیدا می شوند. تحریم ها برای ایران جدید نیستند. ما حدود 40 سال است كه ذیل تحریم های مختلفی بوده ایم. ما به بقای خود ادامه خواهیم داد و همكاری با دوستان مان را ادامه خواهیم داد. هند در این زمان و زمان های سخت، در كنار ما بوده است و همینطور در زمان های بهتر هم خواهد بود.



1397/10/18
14:26:41
5.0 / 5
4377
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز