یك مسئول عراقی:

شهروندان عراقی در ایام آتی بدون ویزا می توانند به مناطق آزاد ایران سفر كنند

شهروندان عراقی در ایام آتی بدون ویزا می توانند به مناطق آزاد ایران سفر كنند سنج نیوز: رئیس كمیسیون گذرگاه های مرزی عراق در مجلس بصره اعلام نمود كه شهروندان عراقی در ایام آتی بدون ویزا می توانند به مناطق آزاد ایران سفر كنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از موازین نیوز، مرتضی الشحمانی، رئیس كمیسیون گذرگاه های مرزی عراق در مجلس بصره اعلام نمود كه شهروندان عراقی در ایام آتی بدون ویزا می توانند به مناطق آزاد ایران سفر كنند.
وی در اطلاعیه ای ضمن رد خبر ورود بدون ویزای شهروندان عراقی با استفاده از مرز شلمچه به خرمشهر و آبادان اظهار داشت: پس از توافق با ایران و انجام ترتیبات لازم، زمینه ورود شهروندان عراقی به مناطق آزاد ایران بدون ویزا در ایام آتی فراهم خواهد شد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، قبل از این هم محمد اسماعیلی، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در آبان ماه امسال اعلام نمود: انتظار می رود كه در هفته آینده با از سرگیری ورود گردشگران عراقی به مناطق آزاد آبادان و خرمشهر بدون ویزا موافقت شود. تلاش های فراوانی در این راستا شده است و انتظار می رود پس از آخر ماه صفر موافقت رسمی اعلام گردد.
برپایه این گزارش، قبل از این قصی الشاوی، مدیر گذرگاه مرزی شلمچه در بصره اعلام نموده بود كه ورود بدون ویزا عراقی ها به آبادان و خرمشهر تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.
وی افزود: این تصمیم با توافق دو طرف(ایران-عراق) و هزمان با انجام مراسم اربعین حسینی اتخاذ شد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، آذر ماه 96 دستور لغو ویزا در منطقه آزاد اروند به اجرا گذاشته شد، قانونی كه سال ها است در دیگر مناطق آزاد كشور اجرا می شود، اما كمتر كسی از آن اطلاع دارد و تاكنون آنچنان كه باید از این فرصت برای جذب توریست استفاده شود، نشده است.
ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق قبل از ایناعلام كرده بود: بعد از لغو ویزا بین سه تا پنج هزار عراقی روزانه وارد اروند می شوند.
سیدمرتضی نعمت زاده ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند اعلام نموده بود: خرید از اصلی ترین انگیزه سفر گردشگران عراقی به اروند است، چون كه بعضی از آنها حتی نان خویش را از این منطقه می خرند، همه این ها بطور قطع به خاطر تفاوت قیمتی است، اما در كل این شرایط به لحاظ اقتصادی اثرگذاری بسیار مثبتی در اقتصاد اروند خواهد داشت.از زمان اجرای طرح لغو روادید در اروند، رجوع بیماران از عراق هم بیشتر شده است. خدمات پزشكی در این منطقه در دو سطح عمومی و تخصصی عرضه می گردد كه از نظر هزینه برای عراقی ها مقرون به صرفه است.




1397/10/11
13:42:02
5.0 / 5
4578
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , خدمات , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز