دیدار رییس مجلس آذربایجان با ظریف در تهران

دیدار رییس مجلس آذربایجان با ظریف در تهران سنج نیوز: رییس مجلس آذربایجان، عصر روز سه شنبه با محمد جواد ظریف دیدار و رایزنی كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، «اكتای اسداف» و تیم همراهش در جریان سفر به تهران با وزیر امور خارجه كشورمان دیدار در مورد روایط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی و گفت وگو كردند.
ظریف در این دیدار با اشاره به تاثیر روابط پارلمانی در توسعه روابط مردمی بین دو كشور، این روابط را بسیار مهم دانست.
وی روابط سیاسی بین دو كشور را به علت اراده رهبران دو كشور هم اكنون در عالی ترین سطح خواند و اظهار نمود: علیرغم افزایش ۴۰ درصدی روابط اقتصادی و تجاری بین دو كشور امسال در مقایسه با سال گذشته، این روابط با سطح سیاسی روابط فاصله دارد كه امیدواریم با اجرای پروژه های مشترك و استفاده از ظرفیت كریدورهای ترانزیتی بین دو كشور، شاهد ارتقاء بیشتر از پیش روابط بین دو كشور در حوزه های اقتصادی و تجاری باشیم.
اوكتای اسداف رئیس مجلس جمهوری آذربایجان هم در این دیدار روابط دو كشور را به علت اشتراكات تاریخی و جغرافیایی و فرهنگی خیلی خوب و با اهمیت توصیف كرد.
رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت كریدور جنوب ـ شمال كه منافع متقابل فراوانی برای دو كشور خواهد داشت، بر اجرا و نهایی كردن كامل این ظرفیت كریدوری تصریح كرد.


این مقام ارشد آذربایجانی به دعوت علی لاریجانی همتای ایرانی خود به تهران سفر كرده است.



1397/10/05
18:01:32
5.0 / 5
4753
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , پارلمان , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز