عضو حزب دموكراتیك كردستان عراق:

هیچگونه نیروی رسمی ایرانی در عراق حضور ندارد

هیچگونه نیروی رسمی ایرانی در عراق حضور ندارد سنج نیوز: یكی از اعضای حزب دموكراتیك كردستان عراق با اشاره به گفتگوی وزیر خارجه آمریكا و نخست وزیر عراق و همینطور تصمیم آمریكا برای خروج از سوریه اظهار داشت: هیچگونه نیروی رسمی ایرانی در عراق حضور ندارد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ماجد شنكالی، عضو حزب دموكراتیك كردستان عراق در گفت وگو با شبكه ماهواره ای دجله در ارتباط با ادعای حضور نیروهای ایرانی در عراق اظهار داشت: برخی افراد داوطلب ایرانی عضو الحشدالشعبی عراق هستند اما هیچگونه نیروی رسمی ایرانی حضوری مانند حضور نیروهای آمریكایی و یا برخی مجموعه های عراقی در سوریه كه بدون موافقت دولت می باشد، در عراق ندارند.
وی در ارتباط با گفت گوی تلفنی پمپئو و عادل عبدالمهدی اظهار داشت: مایك پمپئو، وزیر خارجه آمریكا و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در ارتباط با مساله خروج آمریكا از سوریه و تعهد آمریكا یه حفظ امنیت و ثبات عراق بحث و تبادل نظر كردند.
شنكالی اضافه كرد: وجود آمریكا در سوریه باوجود تاثیر منفی بر وضعیت منطقه بهتر از وجود دیگر نیروها است، همینطور با عنایت به عدم ثبات سیاسی و امنیتی و تنش های منطقه و تهدیدات تركیه حضور نیروهای آمریكایی در عراق در این مرحله مهم می باشد. چونكه نیروهای عراقی به تنهایی نمی توانند جای نیروهای آمریكایی را پر كنند.
عضو حزب دموكراتیك كردستان عراق در انتها اظهار داشت: با عنایت به حضور روسیه و ایران و همینطور تهدیدات تركیه برای كردها، خروج آمریكا از سوریه مساله آسانی نخواهد بود.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، قبل از این هم محمود الربیعی، عضو حزب عصائب اهل الحق عراق در ارتباط با حضور نیروهای ایرانی در عراق اظهار داشت: نیروهای ایرانی در عراق حضور ندارند اما نیروهای آمریكایی در عراق حضور دارند و هیچ كس تعداد دقیق آنها و پایگاه هایشان را نمی داند. مستشاران ایرانی با آگاهی و خواسته دولت عراق در این كشور حضور دارند و سردار قاسم سلیمانی به طور رسمی و با استفاده از فرودگاه به عراق می آید و به مناطق مختلفی می رود و آنها را بررسی می كند.
الربیعی در ادامه با اشاره به اینكه نیروهای آمریكایی نیروهایی عراقی و الحشد الشعبی را مورد هدف قرار دادند و گروهك تروریستی داعش ساخته آمریكا برای انجام برنامه ها و طرح های آن است اظهار داشت: هركس براین باور است كه آمریكا با خروج از سوریه می خواهد منطقه را ترك كند متوهم است چونكه این تاكتیك جدید آمریكا است و جزئی از طرح های آن به حساب می آید.
برپایه این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به تازگی در صفحه توییتر خود در ارتباط با مساله سوریه نوشت: درباره سوریه، ما در ابتدا قرار بود به مدت سه ماه در آنجا باشیم و این به هفت سال پیش برمی گردد-ما هیچگاه از سوریه خارج نشدیم.
وی نوشت: وقتی من رئیس جمهور شدم، داعش متوحش شده بود. حالا داعش عموما شكست خورده و سایر كشورهای منطقه ای همچون تركیه باید بتوانند به راحتی از پس آنچه باقی مانده برآیند. ما به خانه برمی گردیم.
رئیس جمهوری آمریكا چهارشنبه گذشته اعلام كرد، تنها دلیل برای ماندن نیروهای آمریكایی در سوریه در دوره ریاست جمهوری او، شكست داعش بوده و بعد از تحقق این هدف، حالا زمان بازگشت سربازان آمریكایی از این كشور فرارسیده است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد اعلام خروج نیروهای آمریكایی از خاك سوریه تصریح كرد: اصولا ورود و حضور نیروهای آمریكایی در منطقه از ابتدا اقدامی اشتباه، غیر منطقی، تنش زا و التهاب آفرین بوده و همواره از عوامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه به حساب می آید.
قاسمی اضافه كرد: بررسی دقیق تاریخ تحولات منطقه طی دهه های اخیر و تا امروز هم نشان داده است حضور عنصر خارجی با بهانه های مختلف در این منطقه مهم و حساس جز تنش و ناامنی و تشدید اختلافات ثمری نداشته است.





1397/10/02
20:17:48
5.0 / 5
5369
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز