تمجید عبدالمهدی از تصمیم آمریكا برای تمدید معافیت عراق از تحریم های ضدایرانی

تمجید عبدالمهدی از تصمیم آمریكا برای تمدید معافیت عراق از تحریم های ضدایرانی سنج نیوز: نخست وزیر عراق در گفت وگو با وزیر خارجه آمریكا از تصمیم این كشور برای تمدید 90 روزه معافیت عراق از تحریم های واشنگتن مقابل تهران تمجید كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری المدار، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق امروز (شنبه) در گفت وگوی تلفنی با پمپئو، وزیر خارجه آمریكا از تصمیم آمریكا در ارتباط با تمدید معافیت عراق برای خرید برق از ایران به مدت 90 روز و توافق در ارتباط با چگونگی تعامل با این موضوعات از راه تعمیق روابط دو كشور تمجید كرد.
بر طبق این گزارش، در این تماس تلفنی در ارتباط با برخی مسائل منطقه همچون تصمیم آمریكا برای خروج از سوریه بحث و تبادل نظر شد.
عادل عبدالمهدی در این گفت وگو اصرار كرد كه تمامی این مسائل در دیدارهایی كه مقرر است میان دو طرف برگزار شوند مورد بحث قرار خواهند گرفت.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، پلاتس به نقل از مقامات آگاه آگاهی داد عراق با معافیتی كه روز چهارشنبه از آمریكا دریافت كرد، می تواند به واردات برق و گاز از ایران ادامه دهد.
هم زمان با منقضی شدن معافیت ۴۵ روزه، واشنگتن به عراق یك معافیت ۹۰ روزه برای واردات برق و گاز از ایران داده است.
این مبادرت به عراق فرصت می دهد راه هایی برای پرداخت پول واردات از ایران بدون استفاده از دلار آمریكا پیدا كند.
واردات از ایران حدود ۳۰ درصد از ۱۴۰۰۰ مگاوات مصرف روزانه برق عراق را تامین می كند و كاهش این میزان عرضه، تاثیر مخربی روی اقتصاد عراق خواهد داشت.
قبل از این، عراق به سبب عدم توانایی خود برای تولید برق كافی، از آمریكا معافیتی ۴۵ روزه برای ادامه تجارت با ایران دریافت كرده بود.
هشت كشور دیگر نظیر چین، هند و ژاپن باز از آمریكا معافیتی شش ماهه برای كاهش واردات خود دریافت كرده بودند.



1397/10/01
15:38:25
5.0 / 5
4409
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز