در دیدار با ظریف مطرح شد

تاكید وزیر امور خارجه ایتالیا بر حفظ برجام

تاكید وزیر امور خارجه ایتالیا بر حفظ برجام سنج نیوز: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران كه در ایتالیا به سر می برد قبل از ظهر امروز با میلانزی همتای ایتالیایی خود در وزارت امور خارجه این كشور دیدار و گفت وگو كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار، طرفین با اشاره به روابط تاریخی، گسترده و رو به رشد دو كشور بر اراده سیاسی خود برای توسعه و تعمیق آن در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی تاكید نمودند.
دو مقام همین طور درباب آخرین تحولات مربوط به برجام و سازو كار ویژه اروپا برای حفظ آن سپس خروج یكجانبه و غیر قانونی آمریكا از آن گفت وگو و تبادل نظر كردند.
وزیر امور خارجه كشورمان در این زمینه اظهار نمود: ایالات متحده نه تنها برجام بلكه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض كرده و دیگران را هم به نقض آن ترغیب كرده و كشورهایی كه بخواهند آن را محترم بشمارند را باز تهدید به تنبیه می كند.
وزیر امور خارجه ایتالیا باز برجام را موجب تقویت صلح و امنیت بین المللی خواند و بر تلاش همه جانبه ایتالیا برای كمك به حفظ آن در كنار سایر كشورهای اتحادیه اروپا اصرار كرد.
تقویت همكاری های اقتصادی و فرهنگی بخصوص در در زمینه گردشگری، همكاری های علمی و... باز از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.
مسائل منطقه ای بخصوص شرایط جاری در سوریه و وضعیت فاجعه بار در یمن و باز تحولات در لیبی از دیگر محورهای گفت وگو بود.



1397/09/01
20:56:31
5.0 / 5
4412
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز