انتقاد شمخانی از انفعال طرف های برجام مقابل آمریكا یا تاكید جانسون بر ماندن سفارت كشورش در تل آویو

انتقاد شمخانی از انفعال طرف های برجام مقابل آمریكا یا تاكید جانسون بر ماندن سفارت كشورش در تل آویو سنج نیوز: بوریس جانسون در دیدار با علی شمخانی با تاكید بر مخالفت لندن با تصمیم آمریكا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارت خود به این شهر اظهار داشت: اقدامات یك جانبه دستیابی به صلح را دشوار می سازد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس، عصر روز شنبه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در مورد تحولات بین المللی و روابط دو جانبه با او گفت وگو كرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در این ملاقات اظهار داشت: هم اكنون و در شرایط پسابرجام مبادلات و همكاری های اقتصادی میان دو كشور رضایت بخش نیست و تسهیل روابط بانكی در این زمینه می تواند مقدمه ای برای گسترش همكاری ها در دیگر بخش ها باشد.
امیر دریابان شمخانی با انتقاد از كشورهای اروپایی و آمریكا به علت عدم اجرای تعهدات خود نسبت به برجام تصریح كرد: رفتار آمریكا در قبال برجام فاجعه ای تمام عیار بوده و ادامه این رویكرد ضمن بی اعتباری سیاسی این كشور، باعث زیر سوال رفتن توافقات بین المللی می گردد.
وی با بیان این كه عدم تایید توافق هسته ای توسط ترامپ به معنای پایبند نبودن آمریكا به توافقات بین المللی است اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران با عنایت به انفعال طرف های دیگر در برابر رفتارهای ناشایست واشنگتن بر مبنای منافع ملی و مسوولیت های خود، تصمیمات لازم را در مقابله با اقداماتی از این دست و در صورت ضرورت بازگشت به شرایط پیش از توافق اتخاذ نموده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از مواضع بی پایه برخی كشورها علیه سیاست های منطقه ای ایران اذعان كرد: ما در مقابله با تروریسم جدی هستیم و اگر سیاست ها و اقدامات عملی جمهوری اسلامی به بهای تقدیم صدها شهید نبود، امروز داعش حكومت عراق و سوریه را در دست داشت و به همسایگی اروپا رسیده بود.
شمخانی با اشاره به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این اقدام را خدمت ناخواسته به جهان اسلام دانست و اظهار داشت: فلسطین كشوری یك پارچه با پایتخت واحدی بوده و تصمیم جدید آمریكا به طور قطع باعث بازگشتن مبحث فلسطین بعنوان مساله اصلی جهان اسلام و انسجام بیش تر مسلمانان برای مقابله با رژیم كودك كش صهیونیستی و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین خواهد شد.
وی با تاكید بر حق انتخاب دولت و نام حكومت از جانب مردم اصلی سرزمین فلسطین اضافه كرد: بدون شك مردم فلسطین نام اسرائیل را برای كشور خود انتخاب نخواهند كرد و این ترجمان حذف اسرائیل از نقشه جهان است.
دریابان شمخانی همینطور با انتقاد از رویه دولت انگلیس در فروش سلاح و تجهیزات امنیتی به كشورهای ناقض حقوق بشر مانند عربستان سعودی و بحرین تصریح كرد: در حالی كه تمامی نهادهای بین المللی، محاصره و بمباران مردم مظلوم و بی دفاع یمن را محكوم كرده اند بطور قطع شركای این جنایت هم در دادگاه افكار عمومی بین المللی محكوم و ناقض حقوق بشر معرفی خواهند شد.
نماینده مقام معظم رهبری اظهار داشت: كشورهای غربی نه تنها اجازه نمی دهند كه نهادهای بین المللی به وظیفه خود در شناسایی جنایات عربستان در یمن و پیگرد مسوولیت آن اقدام كنند، بلكه حاضر نیستند روند فروش و انتقال سلاح به عربستان را متوقف كنند.
هم چنین بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس هم در این دیدار با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر برای حل و رفع مشكلات و موانعی كه در مسیر اجرای كامل تعهدات برجام بخصوص در بخش مبادلات مالی و روابط بانكی وجود دارد اظهار نمود: برجام توافق نامه ای چند جانبه و بین المللی است كه اجرای كامل آن به نفع صلح و ثبات جهانی است.
وزیر امور خارجه انگلیس با تاكید بر مخالفت لندن با تصمیم ایالات متحده آمریكا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارت خود به این شهر اضافه كرد: اقدامات یك جانبه دستیابی به صلح را دشوار می كند.
جانسون تصریح كرد: انگلیس تصمیمی برای انتقال سفارت خود به قدس نداشته و ما سفارت خویش را در تل آویو نگه می داریم.



1396/09/19
00:27:20
5.0 / 5
4955
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز