موگرینی: برجام كارآمد بوده است و باید حفظ شود

موگرینی: برجام كارآمد بوده است و باید حفظ شود سنج نیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از واشنگتن برای متعهد ماندن به تعهددات خود، اظهار داشت: توافق هسته ای ایران كارآمد بوده است و باید حفظ شود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال مجری شبكه سی ان ان كه در صورت خروج آمریكا از برجام چه احتمالاتی پیش رو قرار خواهد داشت، اظهار داشت: دیدگاه اتحادیه اروپا آن است زمانیكه ما یك توافق هسته ای داریم كه برای دو سال قبل نتیجه بخش بوده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) پایبندی ایران به آن را تایید كرده است، ازاین رو نباید توافقی را كه كارآمد بوده بر هم زد. بخصوص زمانی كه ما با مشكلات اشاعه تسلیحات هسته ای در كره شمالی روبرو هستیم.

وی تصریح كرد: برجام كارآمد بوده است و باید آن را حفظ كرد.

او ادامه داد: برای ما اما این یك مبحث امنیتی است اگر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای مدیریت شود كه اكنون برجام این وظیفه را انجام می دهد ازاین رو توافق هسته ای با ایران باید حفظ شود.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مقامات كشورمان همواره با رد ادعاهای بی اساس غرب و برخی كشورهای عربی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاكید نمودند.

موگرینی همینطور از آمریكا خواست تا به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.




1396/09/17
23:14:04
5.0 / 5
4725
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز