ممانعت ترامپ از دعوت پوتین به آمریكا

ممانعت ترامپ از دعوت پوتین به آمریكا به گزارش سنج نیوز، به نقل از ایرنا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا اذعان داشت: میخواهم همتای روس را به كاخ سفید دعوت كنم، اما اكنون زمان مناسبی برای این كار نیست.


اسپوتنیك روز جمعه نوشت: ترامپ در پاسخ به پرسش یك خبرنگار با موضوع امكان درخواست وی از پوتین برای سفر به آمریكا، تاكید كرد كه «اكنون زمان مناسبی برای دعوت ازرئیس جمهوری روسیه نیست.»
رسانه روسی به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: ترامپ در باره اینكه آیا رئیس جمهوری روسیه را به كاخ سفید دعوت می كنید؟ گفت: در زمان مناسب فكر می كنم. اكنون زمان مناسبی نیست. اما جواب من، بله است.
دور جدید تهدیدهای ضدروسی مورد حمایت كنگره و كاخ سفید با موضوع افزایش تحریم ها از جمعه گذشته و پس از نخستین دیدار سران روسیه و آمریكا در هامبورگ آلمان آغاز شده است.
در همین چارچوب، رئیس مجلس نمایندگان آمریكا قول داده طرح های تحریمی شدیدتری علیه روسیه تصویب شود.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریكا عصر چهارشنبه تصریح كرد: ما خواهان این هستیم كه طرح تحریمی علیه روسیه رو به جلو حركت كند.
سناتور باب كوركر رئیس كمیته روابط خارجی سنا نیز با درخواست از مجلس نمایندگان برای اقدام فوری ضدروسی تاكید كرد: تاخیر در پیشبرد این طرح (تحریم) كمك به روسیه است.
امروز نیز روسیه هشدار داد كه اگر از سوی آمریكا املاك توقیفی دیپلماتیك این كشور آزاد نشود، مسكو اقدامات متقابل انجام می دهد.
وزارت خارجه روسیه اعلام كرد: ازجمله اقدام های مورد بررسی كاهش شمار دیپلمات ها و توقیف املاك این كشور شامل خانه ویلایی آمریكا در منطقه سربریانی بورنزدیك مسكو و انبار این سفارت در خیابان داروژنی پایتخت روسیه است.
بنا به اعلام این وزارتخانه، مسكو نمی تواند برای حل اختلافات دیپلماتیك با آمریكا تا ابد صبر كند و اگر پیشرفتی در حل مسائل حاصل نشود، طرف روسی مجبور به انجام اقدام های متقابل خواهد بود و بارها نیز در این مورد هشدار داده ایم.
دی ماه سال گذشته باراك اوباما رئیس جمهوری سابق آمریكا به نشانه واكنش در برابر ادعای مداخله مسكو در انتخابات ریاست جمهوری این كشور كه به شكست هیلاری كلینتون نامزد مورد حمایت كاخ سفید منجر شد، در یك اقدام ناگهانی 35 دیپلمات روس را اخراج و دو ملك دیپلماتیك روسیه را در واشنگتن و نیویورك نیز توقیف كرد كه مسكو اقدام متقابل انجام نداد و دولت ترامپ هم حاضر به حل آن نشده است.
1396/04/23
23:51:25
5.0 / 5
5233
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز