شكست آمریكا و عربستان سعودی در سازمان منع سلاح های شیمیایی

شكست آمریكا و عربستان سعودی در سازمان منع سلاح های شیمیایی به گزارش سنج نیوز با ابتكار عمل و هماهنگی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سازمان منع سلاحهای شیمیایی (OPCW)، توطئه آمریكا و عربستان سعودی در تحمیل فشار مضاعف بر سوریه در سازمان منع سلاحهای شیمیایی، به شكست انجامید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، با درخواست گروه غرب به رهبری آمریكا و همینطور عربستان سعودی، پنجاه و ششمین اجلاس فوق العاده شورای اجرایی سازمان منع سلاحهای شیمیایی جهت بررسی هفتمین گزارش مكانیسم تحقیقاتی مشترك (JIM) سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی كه در آن انگشت افترا استفاده از سلاح های شیمیایی به سمت دولت سوریه نشانه رفته است برگزار گردید.
پس از دو هفته مذاكره در مورد تصمیم پیشنهادی آمریكا و هم پیمانانش و چهار دور گفتگو و تقاضای تعلیق مكرر نشست توسط آمریكا جهت اتخاذ تصمیمی شدید علیه سوریه و همراه كردن كشورهای عضو شورای اجرایی با این تصمیم، در تعامل نزدیك میان هیات های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و برگزاری جلسات و مذاكرات فشرده با سایر هیات ها و با همراهی كشورهای همفكر از جمله چین و بلاروس منجر به عدم توفیق آمریكا و عربستان سعودی در كسب آراء لازم برای تصویب این پیشنهاد و پس گرفتن آن از جانب آمریكا و دیگر بانیان تصمیم شد.

علیرضاجهانگیری، سفیر و نماینده دائم كشورمان نزد سازمان منع سلاح های شیمیایی، به گروگان گرفتن سازمان منع سلاح های شیمیایی توسط آمریكا و جریان سازی سیاسی علیه سوریه را به شدت محكوم كرد.

آمریكا و سایر متحدانش بعد از عدم توفیق در شورای امنیت سازمان ملل متحد در محكوم نمودن سوریه بر مبنای گزارش های هیات حقیقت یاب و مكانیسم تحقیقاتی مشترك و عدم تمدید ماموریت این مكانیسم با وتوی روسیه، این بار به دنبال دستیابی به مقاصد شوم خود و استفاده ابزاری از سازمان منع سلاح های شیمیایی جهت اعمال فشار بر سوریه و همینطور توجیه اقدام نظامی یكجانبه در حمله به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه تنها به بهانه و افترا حمله شیمیایی مشكوك در خان شیخون بودند. اتهامی كه بدون انجام هرگونه بازرسی و نمونه برداری از محل انجام شده است.


 

1396/09/04
23:06:18
5.0 / 5
5407
تگهای خبر: آمریكا , اخبار روز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز