قبل از سفر به تهران

وزیر خارجه انگلیس: تا زمان پایبندی ایران به برجام، ما هم به آن پایبند می مانیم

وزیر خارجه انگلیس: تا زمان پایبندی ایران به برجام، ما هم به آن پایبند می مانیم سنج نیوز: وزیر امورخارجه انگلیس با تاكید بر اینكه برجام یك مولفه ضروری در حفظ ثبات خاورمیانه است، اظهار داشت: تا زمانی كه ایران به تعهداتش عمل كند ما باز به توافق پایبند خواهیم ماند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس كه امروز (دوشنبه) به تهران سفر كرده، قبل از این سفر اصرار كرد كه توافق هسته ای با ایران كماكان یكی از اجزای ضروری در حفظ ثبات خاورمیانه است چراكه از تهدید هسته ای شدن ایران جلوگیری می كند.
وی كه آغازین وزیر خارجه اروپایی است كه از زمان خروج آمریكا از برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) به تهران سفر می كند، در ادامه اشاره كرد: این توافق برای زنده ماندن به پایبندی صد درصدی نیاز دارد. ما تازمانی كه ایران به تعهداتش در توافق عمل كند به آن پایبند خواهیم بود.
هانت با تكرار ادعاهای بی اساس و مغرضانه غرب و آمریكا مقابل كشورمان اضافه كرد: اگر ما بخواهیم با دلایل ریشه ای چالش های كنونی در خاورمیانه مقابله نماییم، لازم است كه شاهد توقف فعالیت های بی ثبات كننده ایران در منطقه باشیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس كه در سفر خود مقرر است با مقامات ارشد ایران، ازجمله وزیر امورخارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار كند، همین طور در اظهاراتی مداخله جویانه به سوژه بازداشت شهروندان دوتابعیتی ایرانی – انگلیسی پرداخت و خواهان آزادی آنها شد.
وی مدعی شد: بیشتر از هر چیز ما خواهان آزادی این افراد بی گناه دو تابعیتی و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان در بریتانیا هستیم. من داستان های ناراحت كننده ای از خانواده های آنها شنیده ام كه مجبور به تحمل این جدایی هستند. بنابراین، من با این پیام شفاف به ایران می روم كه زندانی كردن افراد بی گناه نباید بعنوان ابزاری برای اعمال فشار دیپلماتیك استفاده گردد.
هانت به پرونده نازنین زاغری اشاره دارد كه به جرم اقدامات ضد امنیتی در ایران در زندان به سر می برد و مقامات انگلیسی قبل از این باز با ادعای بی گناه بودن او خواهان آزادی اش شده اند.
به نوشته ایندیپندنت، انتظار می رود جرمی هانت در سفر خود به ایران علاوه بر موضوعات بالا در دیدارهایش با مقامات ایرانی درباره جنگ یمن و ضرورت اختتام دادن به آن باز گفت وگو كند.



1397/08/28
13:26:22
5.0 / 5
4861
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز