یادداشت خداحافظی سفیر ایران در كویت در آستانه بازگشت به تهران

یادداشت خداحافظی سفیر ایران در كویت در آستانه بازگشت به تهران سنج نیوز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در كویت كه ماموریت دیپلماتیك خودرا به اختتام رساند و محمد ایرانی مقرر است جایگزین او شود در یادداشتی با اشاره به روابط محكم میان ایران و كویت از دولت و ملت این كشور تقدیر و تشكر كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روزنامه الرای، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در كویت در آستانه اتمام ماموریت دیپلماتیك خود و بازگشت به تهران در یادداشتی با اشاره به سال هایی كه در كویت فعالیت داشت نوشت: در ایام آخر دیدارهای ارزشمندی داشتم كه به من سعادت بیشتری بخشید كه مهم ترین آنها دیدار بارهبر انسانیت و دیپلماسی امیر كویت بود. همین طور برخی امور را بررسی كردم تا این مسولیت را به همكار و دوست عزیزم محمد ایرانی كه مقرر است چند روز دیگر به كویت برود، تحویل دهم.
وی در ادامه این یاداشت با تقدیر از ملت و دولت كویت نوشت: از راه روزنامه ها با شما در ارتباط بودم و من از رسانه ها تشكر می كنم كه این فرصت را به من داد تا شما را مورد خطاب قرار دهم و احساسات خودرا خودمان بروز دهیم و حرف هایمان را از خودمان بشنوید نه اینكه از دیگران مقابل ما بشنوید. ما سعی كردیم كه آنچه همسایه شما یعنی جمهوری اسلامی ایران به آن فكر می كند را به شما بگوییم.
علیرضا عنایتی در ادامه می نویسد: از راه برخی مقالات رویكرد خود در ارتباط با منطقه را اعلام كردیم و فرهنگ گفتگو را بعنوان یك گزینه استراتژیك برگزیدیم و حركت قطب نمای منطقه به سمت گفتگو و همكاری سازنده را تایید كردیم و گفتیم كه ما و منطقه به یكدیگر نیازمندیم و نمی توانیم از یكدیگر بی نیازباشیم.
وی با اشاره به سفر امیر كویت در سال 2014 به تهران اظهار داشت: ما و كویت در ارتباط با آفاق همكاری مشترك و محكم كردن روابط گفت و گو كردیم.
عنایتی در ادامه به روابط تاریخی، جغرافیایی، تجاری و گردشگری ایران و كویت اشاره نمود و نوشت: روابط میان ایران و كویت طبیعی و به صدسال قبل از استقلال كویت باز می گردد.
وی نوشت: كویت را ترك كردم درحالی كه امیدوارم و مطمئن هستم كه منطقه و روابط ایران و كویت و همین طور روابط ایران با دیگر كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس شاهد روزهای شكوفایی خواهد بود.
علیرضا عنایتی درانتها ضمن خداحافظی و تشكر از دولت و ملت كویت و آرزوی موفقیت برای سفیر جدید به مقاله آخر خود كه در جواب مقاله عبدالله بشاره، دبیركل پیشین شورای همكاری خلیج فارس بود اشاره نمود و نوشت: لازم نیست تاكید نماییم كه جمهوری اسلامی ایران خواهان گفتگوی منطقه ای، تقویت امنیت در تمام كشورهای منطقه و خصوصا كویت، گسترش روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی و به دنبال تفاهم فراگیر است.



1397/08/22
21:25:08
5.0 / 5
4888
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , دیپلماتیك , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز