در دیدار نخست وزیر سابق فرانسه

خرازی: در صورت عدم تعهد اروپا به برجام احتمال بی ثباتی در منطقه وجود دارد

خرازی: در صورت عدم تعهد اروپا به برجام احتمال بی ثباتی در منطقه وجود دارد سنج نیوز: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با نخست وزیر سابق فرانسه اظهار داشت: تعهد به برجام، نشان خوبی است كه آیا می توان برای ابتكارات دیگر به اروپا اعتماد كرد یا خیر؛ عدم تعهد اروپا می تواند سبب بی ثباتی در منطقه شود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سید كمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی كه جهت شركت در همایش پاریس برای صلح در پایتخت فرانسه به سر می برد، با دومینیك دو ویلپن، نخست وزیر سابق فرانسه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو نمود.

در این ملاقات، مسائل منطقه، رابطه ایران و اروپا، سیاست های آمریكا و وضعیت امروز اروپا به تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

كمال خرازی در این دیدار با اشاره به مسائل منطقه و خصوصاً خروج آمریكا از برجام و تعهدی كه اروپایی ها در قبال این توافق به عهده دارند، اضافه كرد: لازم است اروپا هر چه سریع تر به تعهد خود عمل كند و تعهد به برجام، نشان خوبی است كه آیا می توان برای ابتكارات دیگر به اروپا اعتماد كرد یا خیر.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاكید كرد: عدم تعهد اروپا می تواند سبب بی ثباتی در منطقه شود.

همچنین دو ویلپن نخست وزیر سابق فرانسه باز در این دیدار تاكید كرد كه فرصت خوبی برای اختتام جنگ در یمن به وجود آمده و باید جلوی كشتار و گرسنگی یمنی ها توسط عربستان سعودی و امارات گرفته شود.

وی درباره سیاست های آمریكا اظهار داشت: آنها به دنبال یكجانبه گرایی و از بین بردن سازمان هایی هستند كه پس از جنگ جهانی دوم شكل گرفته و احداث شكاف بین شرق و غرب اروپا یكی از اهداف آن هاست.

نخست وزیر سابق فرانسه همین طور اظهار نمود: دنیا امروز در وضعیت پیچیده ای قرار گرفته و نیاز به ابتكارات جدیدی دارد. اوضاع در خاورمیانه به بن بست رسیده و اتحادهای جدید در حال شكل گیری است.

دو ویلپن اضافه كرد: بعید نیست كه خاورمیانه در یكی دو سال آینده و با عنایت به زمان نزدیك شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریكا با بحران روبرو شود، پس كشورهایی كه در منطقه دنبال ثبات هستند، باید دقت و هوشیاری لازم را به كار گیرند.

وی اشاره كرد: اعتمادها از بین رفته است، ولی اگر كشورهای منطقه امنیت و ثبات را دنبال كنند و از ابتكارات جدید بهره ببرند، اروپا باز آمادگی همكاری خواهد داشت.




1397/08/21
18:46:14
5.0 / 5
4547
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز