واكنش كمیسیون اروپا به اقدام سوئیفت: تاسف برانگیز است

واكنش كمیسیون اروپا به اقدام سوئیفت: تاسف برانگیز است سنج نیوز: كمیسیون اروپا در واكنش خود به اقدام سوئیفت برای مسدود كردن راه ارتباطی شماری از بانك های ایرانی به این شبكه مالی جهانی، آنرا اقدامی تاسف برانگیز خواند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، كمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام نمود كه كه تصمیم سرویس پیام رسان مالی سوئیفت برای به تعلیق درآوردن ارتباط چند بانك ایرانی با سوئیفت كه هنوز نام آن ها مشخص نمی باشد، تصمیمی تاسف برانگیز بوده است.
مایا كوچیانچیك سخنگوی سیاست خارجی كمیسیون اروپا، در این باره اظهار داشت: ما این تصمیم را تا حدی قابل تاسف می دانیم.
در اطلاعیه ای در روز دوشنبه، سوئیفت اعلام نمود كه به تعلیق در آوردن دسترسی بانك های ایرانی به این سرویس پیام رسان مالی به خاطر ثبات و یكپارچگی نظام مالی وسیع تر جهانی انجام گرفته است».
سخنگوی كمیسیون سیاست خارجی كمیسیون اروپا همینطور روز چهارشنبه در كنفرانسی خبری در مورد تلاش اتحادیه اروپا برای نجات برجام اظهار نمود: كار بر روی ساز و كار ویژه اتحادیه اروپا ادامه دارد و در واقع تسریع شده است.
وی در ادامه خاطرنشان كرد كه این سازوكار به صادرات كننده ها و واردات كننده های اروپایی اجازه می دهد تا روابط تجاری خویش را به صورت مشروع با ایران حفظ كنند.
همچنین شایان ذكر است كه دیگر طرف های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس هم با صدور یك بیانیه مشترك از بازگشت تحریم های آمریكا ضد ایران «عمیقا» ابراز تاسف و تاكید نمودند كه این كشورها و اتحادیه اروپا از شركت هایی كه تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می كنند.
در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا پشتیبانی از فعالان اقتصادی عنوان شده كه تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می كنند.
وزیران امورخارجه اروپایی همینطور بر تعهد خود برای همكاری و بخصوص حفظ راه های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاكید نمودند.








1397/08/17
22:24:47
5.0 / 5
4356
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز