سئول خبر داد

معافیت كره جنوبی از تحریم های نفتی آمریكا ضد ایران

معافیت كره جنوبی از تحریم های نفتی آمریكا ضد ایران سنج نیوز: خبرگزاری رویترز به نقل از یك مقام دولت كره جنوبی گزارش داد كه این كشور از تحریم های آمریكا ضد صادرات نفت ایران معاف شده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز یك مقام دولت كره جنوبی روز دوشنبه (امروز) اظهار داشت كه سئول توانسته است از معافیت از تحریم های آمریكا ضد صادرات نفت ایران برخوردار شود این در شرایطی است كه این تحریم ها از امروز آغاز می گردد.

كره جنوبی كه از متحدان آمریكا و از بزرگترین خریداران نفت ایران به شمار می آید هفته گذشته از واشنگتن خواست تا بیشترین انعطاف را در مورد واردات نفت از ایران نشان دهد. این موضوع، بعد از آن صورت گرفت كه شركت های كره ای به علت وجود مشكلاتی در پرداخت قراردادهای حوزه انرژی با ایران را لغو كردند.

آمریكا روز جمعه هم اعلام نمود كه به هشت خریدار بزرگ نفت ایران اجازه می دهد بعد از اجرای تحریم ها ضد جمهوری اسلامی ایران هم به خرید نفت خود از این كشور ادامه دهد به شرط آنكه در آینده آنرا به میزان قابل توجهی كاهش دهند.

طبق قوانین آمریكا معافیت از تحریم تنها می تواند برای ۱۸۰ روز اعمال شود.

این مقام دولت كره جنوبی كه خواست نامش فاش نشود، در ادامه خاطرنشان كرد: محصولات نفتی برای اقتصاد ما كلیدی هستند و ما تاكید كردیم اگر تحت تاثیر تحریم ها ضد ایران قرار گیریم چالشی بزرگ برای كل اقتصاد ما به وجود خواهد آمد.

به گزارش رویترز تمامی خریداران آسیایی نفت ایران خواستار برخورداری از معافیت از تحریم های آمریكا ضد این كشور شده اند تا اجازه دهند تا حدی به واردات نفت از تهران ادامه دهند. كره جنوبی كه پنجمین خریدار بزرگ نفت در دنیا به حساب می آید بخش اعظم نفت خام خویش را از ایران وارد می نماید.

به گفته این مقام كره ای، كره جنوبی همینطور توانسته است با این معافیت به تراكنش های مالی با بانك مركزی ایران كه شامل این تحریم ها می گردد ادامه دهد.

سئول قبل از این هم در سال ۲۰۱۲ توانست از تحریم های آمریكا ضد ایران معاف شود و به واردات نفت ایران به صورت محدود ادامه دهد. دور قبلی تحریم های ایران اوایل سال ۲۰۱۶ با حصول توافق هسته ای لغو شد.




1397/08/14
13:11:31
5.0 / 5
4602
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز