ایرج مسجدی: بعضی از روابط محكم ایران و عراق ناراحت هستند

ایرج مسجدی: بعضی از روابط محكم ایران و عراق ناراحت هستند سنج نیوز: سفیر كشورمان در بغداد با اشاره به روابط محكم میان ایران و عراق و نیاز این دو كشور به یكدیگر اظهار داشت: برخی طرف ها از این روابط ناراحت هستند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت وگوی اختصاصی با شبكه تلویزیونی الاتجاه تصریح كرد: تعامل تهران و بغداد مبتنی بر مسائل طایفه ای نیست و برخلاف خواسته آمریكا، دو كشور باید در جهت منافع ملت های خود عمل كنند.
ایرج مسجدی اظهار داشت: روابط بین دو كشور برادر ایران و عراق روابطی جدی است، چونكه این دو كشور مسلمان روابط تاریخی، اجتماعی، جغرافیایی و منطقه ای محكمی دارند و به یكدیگر نیازمند هستند.
وی ادامه داد: برخی طرف ها به دلیل این روابط شادمان و برخی ناراحت هستند. كشورهایی كه پیشرفت این دو كشور را نمی خواهند، از روابط بین دو كشور ناراحت هستند و قدرت دو كشور را ضعفی برای خود می دانند.
سفیر كشورمان در بغداد در ادامه اظهار داشت: حمایت های ایران از عراق در مبارزه با داعش و دیگر زمینه ها، با درخواست دولت این كشور بوده است. همكاری بین ایران و عراق مبتنی بر مسائل طایفه ای نیست. ایران از عراق دفاع می كند. تروریست های داعش مناطقی متعلق به اهل سنت را اشغال كردند. این در شرایطی است كه ایران برای آزادسازی این مناطق از دست داعش به بغداد كمك كرد؛ اما كشورهایی كه خیرخواه ملت عراق نیستند، این گونه تبلیغ می كنند كه ایران بر مبنای طایفه ای گری با عراق تعامل می كند و برخی برای تولید تفرقه بین ایران و عراق تلاش می كنند. در بعضی موارد، عراق به كمك های ایران و در بعضی موارد، تهران به كمك های بغداد نیازمند است.
وی ادامه داد: آمریكا به منافع ملت های ایران و عراق توجهی نمی كند، بلكه فقط منافع خویش را می بیند. ما هم باید به فكر دفاع از منافع ملت خود باشیم. ایران در مورد مسائل سیاسی عراق مداخله نكرده است و هیچگاه چنین كاری انجام نخواهد داد. ایران حامی دولت عراق بوده است و كمك های ایران به عراق در مبارزه با داعش، بهترین گواه در این زمینه است.



1397/08/12
14:10:33
5.0 / 5
4468
تگهای خبر: آمریكا , ایران , روابط , سفیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز