انتقاد پارسایی از عدم پیگیری مجلس و دولت برای اجرایی شدن قانون

انتقاد پارسایی از عدم پیگیری مجلس و دولت برای اجرایی شدن قانون سنج نیوز: یك عضو هیات رئیسه كمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با عنایت به عدم اعلام نظر شورای نگهبان نسبت به لایحه CFT در موعد مقرر از عدم پیگیری مجلس و دولت برای اجرای این قانون انتقاد نمود.


بهرام پارسایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آخر مهلت قانونی اعلام نظر شورای نگهبان نسبت به لایحه الحاق ایران به كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT اظهار داشت: برپایه اصل نود و چهارم (۹۴) قانون اساسی كلیه مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به شورای نگهبان فرستاده شود. شورای نگهبان موظف است آنرا حداكثر ظرف ۱۰ روز از تاریخ وصول از نظر انطباق بر موازین اسلام و قانون اساسی مورد بررسی قرار دهد و اگر آنرا مغایر ببیند برای تجدید نظر به مجلس بازگرداند. در غیر این صورت مصوبه قابل اجرا می باشد.
وی با اشاره به اینكه از تصویب CFT، بیست و چهار روز می گذرد، افزود: البته شورای نگهبان می تواند ۱۰ روز مهلت بخواهد كه از مجلس این مهلت را خواسته اما الان این مصوبه قانونا قابلیت اجرایی دارد.
پارسایی تصریح كرد: هم اكنون و با عنایت به تصریح اصل ۹۴ قانون اساسی راجع به مصوبات مجلس، مجلس و دولت موظف به اجرای قانون هستند.



1397/08/09
21:00:05
5.0 / 5
4302
تگهای خبر: ایران , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز