قاسمی:

یادداشت خروج آمریكا از پیمان مودت را دریافت كرده ایم، دیپلمات ایرانی بازداشت شده، بی گناه است

یادداشت خروج آمریكا از پیمان مودت را دریافت كرده ایم، دیپلمات ایرانی بازداشت شده، بی گناه است سنج نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح كرد: ایران در بازسازی سوریه شركت خواهد نمود و سفارش و برنامه در خصوص حضور بخش خصوصی در این امر است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها درمورد اینكه گفته شده ایران در بازسازی سوریه مشاركت می كند و این مشاركت از نظر اقتصادی و سیاسی چه توجیهی دارد اظهار داشت: ایران با عنایت به درخواست دولت سوریه و حضور قبلی خود در آنجا در مبارزه با تروریسم و با عنایت به اینكه امر بازسازی این كشور مساله مهمی است شركت خواهد داشت.
وی اضافه كرد: سفارش و برنامه ما حضور بخش خصوصی و بنگاه های صنعتی و تجاری و بخش های فناوری است كه امیدوارم آغاز كار هرچه زودتر فراهم گردد و بخش خصوصی بتواند در این حوزه و در كمك به مردم سوریه نقش حیاتی خویش را ایفا كند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همینطور در ارتباط با توئیت وزیر امور خارجه كشورمان كه تلویحا از عربستان برای همكاری در مسائل منطقه ای دعوت شده و اینكه برای برقراری مجدد ارتباط ایران و عربستان چه چشم اندازی متصور است، اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان و كشورهای پیرامونی روشن است. مواضع ما بارها تكرار شده درمورد همه كشورها و بخصوص كشورهای حاشیه خلیج فارس. این سیاست می تواند در صورت فراهم شدن زمینه های لازم شكل عملی به خود گیرد.
قاسمی تصریح كرد: نقل قولی هم كه از آقای ظریف بیان شد درواقع همان سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران كه تكرار شده بنابراین در صورتیكه شرایط در منطقه فراهم گردد بطور قطع همكاری كشورهای منطقه در تولید صلح و ثبات تاثیر به سزایی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال كه آمریكایی ها اعلام نموده اند كه قصد دارند از پیمان مودت خارج شوند آیا در این ارتباط به صورت كتبی چیزی به ایران اعلام شده است یا نه؟ اظهار داشت: به صورت كتبی یادداشتی در ارتباط با خروج آمریكا از پیمان نامه مودت دریافت كرده ایم.
این دیپلمات ارشد كشورمان در ادامه در پاسخ به این سوال كه با عنایت به اعلام آمریكا در خصوص اینكه از این توافقنامه خارج می گردد آیا ایران تصمیم دارد كه حكم صادر شده از جانب دیوان بین المللی لاهه را با استفاده از شورای امنیت سازمان ملل پیگیری كند، اظهار نمود: خروج آمریكا از این پیمان باآنكه از جانب مقامات این كشور اعلام شده امری زمان بر است و حداقل به یك سال فرصت نیاز است.
وی با اشاره به اینكه اقداماتی در ادامه مسیر قبلی جهت پیگیری حقوق ملت ایران در حال بررسی و پیگیری است و در صورت رسیدن به اجماع آنرا اعلام خواهیم كرد در پاسخ به اصرار خبرنگار پرسش كننده كه آیا ایران این مورد را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد یا نه؟ تصریح كرد: ما اقدامات لازم را در ادامه اقدامات قبلی انجام می دهیم و در شرایط فعلی نمی توانم بگویم چه اقداماتی در حال انجام می باشد و در صورت رسیدن به اجماع و نتیجه آنرا به اطلاع افكار عمومی می رسانیم.
{سخنگوی وزارت خارجه در حین برگزاری نشست خبری با رسانه ها در پاسخ به سوال فوق اظهار داشت كه بر مبنای اطلاعات بنده، تابحال یادداشت مكتوب آمریكا برای خروج از پیمان مودت را دریافت نكرده ایم كه بعد از آخر نشست پاسخ به این سوال را اصلاح كرد و از دریافت یادداشت مكتوب آمریكا برای خروج از پیمان مودت اطلاع داد.}
بهرام قاسمی در ادامه صحبت های خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد سفرای ایران در چین و هند اظهار داشت: سفرای ایران در این دو كشور مشخص شده است و بزودی یكی از این سفرا به محل مأموریت خود اعزام خواهد شد در مورد یكی دیگر از كشورها پروسه كمی عقب تر است.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال كه اخیرا در نشست مشترك اعضای كمیسیون امنیت ملی با سفرای كشورهای اروپایی در تهران سفیر اتریش در تهران كه كشورش هم اكنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد بار دیگر مبحث بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را بیان نمود. نظر وزارت امورخارجه در این ارتباط چیست؟ اظهار داشت: این مورد قبلا توسط اتحادیه اروپا مطرح شده بود، بررسی این مورد در دستور كار است و بررسی ها در مورد آن كماكان ادامه دارد. در این مورد، باردیگر و جدیداً چیزی رسمی دریافت نكردیم و آنچه كه هست موضوعی است كه قبلا مطرح شده بود و همان گونه كه گفتم بررسی آن در دستور كار ایران قرار دارد و بعد از انجام بررسی های لازم نظر نهایی خویش را اعلام می نماییم.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه آیا مكانیزم مالی ویژه ای كه اروپا برای انجام تعاملات تجاری با ایران مشخص شده تا پیش از 13 آبان در اختیار ایران قرار داده می شود و آیا روسیه و چین هم در این زمینه همراهی دارند، اظهار داشت: آنچه كه خواست ما بود و از سوی ما مطرح و پیگیری شد، مطالبه از گروه 1+4 بود. در واقع در كنار سه كشور اروپایی عضو برجام چین و روسیه هم در این ارتباط مسئول بودند ازاین رو آنها هم در جهت تدوین این مورد حضور و فعالیت داشتند و در مذاكرات شركت كرده اند.
وی افزود: البته ما با چین و روسیه خارج از بحث 1+4 هم تعاملات و روابط خاصی داشته و خواهیم داشت و می توانیم همكاری هایمان را در بخش هایی مضاعف نماییم.
وی افزود: تمام تلاش ها در این راستا است كه تا این تاریخ شاهد دریافت این مكانیزم و ساز و كار باشیم و فكر می كنم با عنایت به روندی كه در پیش است باید بزودی بتوانیم این مكانیزم را دریافت نماییم و در صورت امكان جزئیات آنرا اعلام نماییم.
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران در ارتباط با علت منتفی شدن مبحث لغو روادید بین ایران و صربستان و اعلام دولت بلگراد در خصوص اینكه ایرانی ها از این به بعد برای سفر به صربستان باید ویزا دریافت نمایند خاطرنشان كرد: ما در جریان این مورد بودیم و با استفاده از سفارتخانه های دو كشور در این ارتباط مبحث پیگیری شده بود. فردا آخرین روز لغو روادید بین ایران و صربستان به صورت دو طرفه است و دیگر شهروندان دو كشور برای سفر به تهران و بلگراد باید مبادرت به دریافت روادید كنند.
وی با اشاره به اینكه این مورد برای ما تا حدودی قابل پیش بینی بود، اظهار نمود: این لغو روادید در زمانی رخ داد كه صربستان در حال پیوستن به اتحادیه اروپا بود. در این زمینه كاندیدا شده بود و الان این اتحادیه عضویت این كشور را پذیرفته و در همین چارچوب صربستان فرصتی دارد به جهت اینكه بعضی از مقررات خویش را با مقررات اتحادیه اروپا تطبیق دهد كه این مقررات شامل مقررات در حوزه های كنسولی، كشاورزی، تعرفه، تجارت و... دیگر است و یكی از دلایل این تصمیم اخیر صربستان همین مبحث بوده است.
این دیپلمات ارشد كشورمان افزود: از دیگر سو اندك شماری از ایرانی ها در هنگام حضور در صربستان قوانین و مقررات این كشور را چندان رعایت نكرده اند و ما گاه گاه شاهد بعضی از مشكلات در فرودگاه این كشور بودیم و این بحث وجود داشت كه اگر این مشكلات ادامه پیدا كند باید در این زمینه تصمیمی گرفته شود.
قاسم در عین حال اطلاع داد كه با توافق دو كشور ایران و صربستان در جهت اینكه دو كشور بتوانند از ظرفیت های توریستی یكدیگر استفاده كنند مقرر شد كه دولت صربستان در زمان بسیار كوتاهی بین هفت الی 10 روز درخواست اتباع ایرانی جهت دریافت ویزای این كشور را مورد بررسی قرار دهد و در صورت داشتن مدارك لازم ویزای آنها صادر شود.
این دیپلمات ایرانی همینطور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینكه امروز روز آخر توافق صورت گرفته برای خروج گروه های تروریستی از ادلب هستیم در صورتی كه هنوز این گروه ها از این منطقه خارج نشده اند و آیا این را می توان به منزله به بن بست رسیدن توافق سوچی عنوان نمود، خاطرنشان كرد: من چنین تحلیلی را قبول ندارم. در روند آستانه موفقیت های بسیاری برای حل بحران سوریه بدست آمد. طبیعتا این نوع اقدامات و همكاری ها گاه گاهی با مشكلاتی روبرو می گردد كه می توان با برگزاری نشست ها و انجام گفت وگوها به راهكارهایی برای عبور از این مشكلات دست پیدا كرد. ازاین رو نمی توان به خاطر یك مشكل این نتیجه را بگیریم كه سوچی یا روند آستانه دچار مشكل شده است. نه توافق سوچی دچار مشكل شده است نه روند آستانه.
وی افزود: می تواند اتفاقاتی امروز و روزهای آینده رخ دهد تا مشكل حل شود. ازاین رو با به وجود آمدن یك مشكل نمی توان در مورد كل یك روند پیش داوری داشت.
سخنگوی وزارت خارجه در مورد آخرین پیگیری های ایران در ارتباط با وضعیت رضا دهباشی دانشجوی ایرانی بازداشت شده در استرالیا و درخواست آمریكا از دولت استرالیا برای استرداد این دانشجو به این كشور به افترا صدور تجهیزات هسته ای به ایران اظهار داشت: در مورد وضعیت این دانشجو پیگیری های لازم در حال انجام می باشد. سفارت ما در استرالیا پیگیر این پرونده است. متاسفانه ما هر چند وقت یكبار با اینگونه بد اخلاقی های آمریكایی ها در جهت اعمال رفتار خصمانه در برابر شهروندان ایرانی مواجه هستیم. آنها با زدن اتهامات بی ربط خواستار دستگیری افرادی می شوند كه گناهی ندارند و در همین چارچوب تلاش می كنند كه این افراد را به آمریكا استرداد دهند.
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه صحبت های خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با صلح افغانستان و نقشی كه آمریكایی ها تلاش می كنند در این زمینه ایفا كنند، اظهار داشت: هدف آمریكایی ها در انجام مناسبات با افغانستان و دیگر كشورهای منطقه روشن است. آنها در جهت تولید ثبات و امنیت در افغانستان اقدام نمی كنند بلكه بر مبنای تجربه حضور آنها در كشورهای منطقه باعث درگیری و تولید جنگ های داخلی شده است.
وی افزود: بطور قطع مسئله تولید صلح و امنیت در افغانستان نمی تواند با حضور یك یا دو كشور مورد گفت وگو قرار بگیرد و ایالات متحده آمریكا هم می داند كه اگر به دنبال صلح واقعی و تولید امنیت در افغانستان است باید تلاش كند كه از روش ها و سیاست های دیگری استفاده نماید تا این هدف به ثمر بنشیند.
سخنگوی وزارت خارجه همینطور در بخش دیگری از صحبت های خود در ارتباط با تلاش های آمریكا جهت اعمال تحریم های نفتی ضد ایران و مكانیزم تهران برای دور زدن این تحریم ها خاطرنشان كرد: آمریكایی ها تلاش وافری به خرج داده اند كه به این هدف یعنی صفر كردن صادرات نفت ایران دست پیدا كنند ولی بطور قطع آنها به این آرزوی باطل نمی رسند.
وی افزود: مكانیزم ها و راهكارهای لازم از گذشته در این ارتباط طراحی شده، مذاكراتی با تعدادی از كشورها صورت گرفته و این مذاكرات هنوز ادامه دارد و ما فكر می نماییم كه بر مبنای اقدامات و تلاش های صورت گرفته صادرات نفت ایران در حد مطلوب می تواند ادامه پیدا كند. این مورد از جانب وزارت خارجه، وزارت نفت و سایر دستگاه های ذیربط در حال پیگیری است و ما فكر می نماییم كه نهایتا ترامپ نمی تواند به این نقطه كه هدف گذاری كرده دست پیدا كند یا به آن نزدیك شود. در مورد میزان صادرات نفت ایران و نقاطی كه این نفت به آن صادر می گردد نباید هم اكنون صحبت كرد چون كه امكان دارد مورد سوء استفاده معاندین ملت ایران همچون آمریكا قرار بگیرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگری از نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مبحث برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان اظهار نمود: برگزاری انتخابات در افغانستان اتفاق مباركی است و امیدواریم انتخابات سالم و در امنیت كامل و متناسب با خواسته مردم افغانستان برگزار گردد.
بهرام قاسمی با اشاره به اینكه رای مردم افغانستان و آنچه كه انتخاب می كنند مورد احترام جمهوری اسلامی ایران است و ما به همكاری های مان با این كشور همسایه ادامه می دهیم تصریح كرد: همانطور كه در جریان هستیم از مدت ها قبل بین ایران و افغانستان پنج كمیته جهت تدوین سند جامع همكاری های دو كشور تشكیل شده بود. این كمیته ها در طول این مدت مسائل مختلفی كه بین ایران و افغانستان وجود دارد را مورد بررسی قرار دادند و فكر می كنم كارهای مقدماتی برای نوشتن سند جامع همكاری های دو كشور شروع شده است.
وی همینطور در مورد تلاش آمریكایی ها برای تحت تاثیر قرار دادن رای و نگاه FATF به مبحث ایران و اتهامات آمریكایی ها به تهران در خصوص انجام پولشویی از جانب ایران خاطرنشان كرد: امیدوارم كه این نهاد و سایر نهادهای بین المللی در استقلال كامل تصمیم گیری كنند و اینگونه جوسازی ها و طرح اتهامات واهی در رای آنها اثرگذار نباشد.
وی با اشاره به اینكه در مدت اخیر به خصوص پس از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل و نشست شورای امنیت به ریاست ترامپ و رای دادگاه دیوان لاهه به نفع ایران عصبانیت آمریكایی ها در مورد ایران بیشتر شده و با خشم بیشتری در مورد بعضی از مسائل مربوط به ایران برخورد می كنند، اظهار داشت: آنها تلاش دارند با طرح اتهامات نادرست شكست های اخیرشان را جبران كنند و بطور قطع بازنده این بازی آمریكا خواهد بود و ما علائم آنرا به خوبی در صحنه جهانی مشاهده می نماییم.
بهرام قاسمی همینطور در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان و تاثیر این مورد بر روابط ایران با كشورهای اروپایی همچون فرانسه اظهار داشت: ما اعتقاد راسخ داریم كه این دیپلمات بی گناه است و قربانی توطئه یك گروه تروریستی معاند روابط ایران و كشورهای اروپایی شده است. این كشورها دیر یا زود به این نتیجه خواهند رسید كه این دیپلمات ایرانی بی گناه است و باید آزاد شود.
سخنگوی وزارت خارجه تصریح كرد: ما از هر تلاشی برای اثبات بی گناهی این فرد دریغ نخواهیم كرد و از مكانیزم های حقوقی لازم در این زمینه استفاده می نماییم و امیدواریم هر چه زودتر این فرد آزاد شود و مشكل به وجود آمده حل شود.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینكه روابط ما با اتحادیه اروپا روابط مهمی است و تماس های ما با كشورهای عضو این اتحادیه در موضوعات مختلف برقرار است اضافه كرد: باید هر چیزی را سر جای خود ببینیم و پیش آمدن یك مبحث و مشكل دلیل بر عدم همكاری در دیگر حوزه ها نیست.
بهرام قاسمی همینطور در پاسخ به پرسشی در مورد اخبار انتشار یافته در ارتباط با تعطیلی چند صرافی ایرانی در گرجستان به افترا پولشویی و همینطور احتمال اینكه صرافی های دیگر ایران هم با این مشكل روبرو شوند و چنین اتهاماتی به آنها وارد شود، خاطرنشان كرد: مبحث گرجستان یك مبحث خاصی است. پس از لغو روادید میان ایران و گرجستان، تعدادی از ایرانی ها برای انجام كسب و كار به این كشور عزیمت كردند. موضوعی كه شما اشاره كردید را هم ما شنیده ایم. در حال بررسی هستیم. گزارش های اولیه كه به ما رسیده حكایت از این دارد كه بعضی از صرافی ها تخلفاتی داشته اند. این مورد از جانب مقامات گرجستان در حال بررسی است. سفارت ایران در تفلیس هم پیگیر این مورد است و ما اجازه نمی دهیم كه حقوق اتباع ایرانی بدون هیچ دلیلی ضایع شود ولی همانطور كه گفتم در مورد این مورد یك سری اتهامات وارد شده و ما منتظر نتایج بررسی ها در ارتباط با این مورد هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری كه مدعی بود وزارت خارجه در مورد اخراج دیپلمات ایرانی از فرانسه سكوت كرده و همینطور چندی قبل در مورد اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند هم چنین رویه ای داشته و چرا وزارت خارجه در برابر اینگونه اقدامات سكوت و یا پنهان كاری می كند با رد چنین مسئله ای اظهار داشت: ما در برابر هر گونه اقدام ناپسند از جانب دیگر كشورها نسبت به دیپلمات هایمان و همینطور نسبت به سایر موضوعات با درایت و در نظر گرفتن شرایط عكس العمل لازم را همواره داشته ایم در مورد مبحث هلند و همینطور دیگر كشورها هم اگر اینگونه مسائل رخ دهند ما این حق را بر خود قائل هستیم كه با عنایت به مجموع منافع و مصالح كشور اقدامات لازم را انجام دهیم. ازاین رو بحث پنهانكاری، سكوت و یا نادیده انگاشتن رفتار خلاف موازین دیپلماتیك از جانب دیگر كشورها مطرح نبوده است و ما همواره در مقطع لازم آن واكنش مناسب انجام داده ایم.
وی افزود: نباید این انتظار وجود داشته باشد كه ما به صورت شتابزده و بدون ذكاوت اقدامی را انجام دهیم. اقدامی كه سود آن به نفع دیگری خواهد بود و ما از بابت آن متضرر می شویم. در مورد تصمیم گیری در ارتباط با اینگونه مسائل وزارت خارجه تنها نیست بلكه این مسائل ایران و دولت ایران است و آنهایی كه باید در جریان عملكرد ما باشند هستند و ما همواره در زمان لازم اقدامات مقتضی را انجام داده و می دهیم.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال كه با عنایت به نزدیكی 13 آبان و اعمال تحریم های نفتی از جانب آمریكا ضد ایران آیا مقرر است كمیسیون مشترك ایران و 1+4 در سطح وزرا پیش از این موعد برگزار شود، اظهار نمود: مذاكرات، تماس ها و رایزنی های ما در سطوح مختلف با اتحادیه اروپا و همینطور دو كشور چین و روسیه در جریان است عموما این رایزنی ها در سطوح كارشناسی است. البته همانطور كه می دانید آخرین نشست كمیسیون مشترك برجام در سطح وزیران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك برگزار گردید.
وی افزود: اگر نیاز باشد می توانیم نشست های این چنینی برگزار نماییم. مانعی وجود ندارد، گرچه گردهم آوردن وزیران امور خارجه 1+4 كه عموما با مشغله های زیادی روبرو هستند و تنظیم یك تاریخ برای چنین جلسه ای كار ساده ای نیست ولی اگر ضروری باشد این جلسات می تواند برگزار گردد.
قاسمی تصریح كرد: جلسات كارشناسی ایران و 1+4 ادامه دارد و امیدواریم هر چه زودتر به نتایج لازم دست پیدا نماییم.
وی همینطور در پاسخ به سوالی در ارتباط با مداخله آمریكا در سوریه و تصمیم این كشور در خصوص تشكیل شبه دولتی در منطقه فرات با حضور كردها تصریح كرد: مداخله آمریكا در سوریه غیر قانونی و خلاف موازین بین المللی است چون كه آمریكایی ها بدون درخواست و دعوت دولت سوریه در این منطقه حضور پیدا كردند و هر گونه اقدامی كه در این منطقه انجام دهند غیر قانونی می باشد.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینكه با شناختی كه از سیاست های توسعه طلبانه آمریكا داریم اقدامات این كشور در منطقه در جهت تولید بی ثباتی و كمك به تروریست ها است، اظهار داشت: سفارش ما به آمریكایی ها این است كه از سوریه خارج شوند و در مسائل این كشور دخالت نكنند.
این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به این سوال كه آیا ایران برای پیگیری وضعیت دیپلمات بازداشت شده خود در آلمان رایزنی ها و تماس هایی را با وزیران امور خارجه كشورهای اروپایی انجام داده است، تصریح كرد: به دنبال بروز این واقعه تلخ، جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را برای پیگیری وضعیت این دیپلمات انجام داده، ما در تماس دائم با مقامات كشورهای در رابطه با این مورد هستیم. امیدواریم هر چه زودتر بی گناهی این دیپلمات ایرانی ثابت شود و از هیچ تلاشی در این ارتباط دریغ نمی نماییم اما دلیلی ندارد كه تمام اقداماتی كه در این زمینه انجام دادیم را با عنایت به ماهیت اتهامات و توجه گروه های تروریستی به این مورد ریز به ریز بیان نماییم.
وی با اشاره به اینكه متاسفانه بعضی از افراد و گروه ها آگاهانه و ناآگاهانه با بهانه جویی علاقه مند هستند كه اقدامات ایران در این زمینه افشا شود، اضافه كرد: این مورد كار غلطی است و مخالف منافع ایران است.
سخنگوی وزارت خارجه همینطور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینكه پیوستن FATF چه كمكی به ایران جهت انجام تبادلات مالی و بانكی با دیگر كشورها می كند، اظهار داشت: بطور قطع پیوستن به این ساز و كار در جهت منافع جمهوری اسلامی ایران و سیاست های اقتصادی خارجی ایران است. این مورد از مزایای بسیاری برخوردار می باشد و ما با در نظر داشتن مجموعه قوانین و چارچوب هایی كه در ایران به آن واقف هستیم در این مسیر حركت می نماییم. سودمندی این كار بسیار است و فكر می كنم به اندازه كافی درباره مزایای این مورد هم از جانب كارشناسان حوزه های مختلف صحبت شده است.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه در ابتدای سخنان خود در این نشست خبری موفقیت ورزشكاران ایرانی در مسابقات پارالمپیك جاكارتا را تبریك گفت.




1397/07/23
15:32:43
5.0 / 5
4318
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز