48 میلیارد تومان مابه التفاوت اربعین را كی برمی گردانند؟

48 میلیارد تومان مابه التفاوت اربعین را كی برمی گردانند؟ سنج نیوز: مدیركل عتبات سازمان حج و زیارت از بازگشت مابه التفاوت هزینه ثبت نام اربعین تا قبل از «روز اربعین» اطلاع داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، پنجشنبه گذشته بعد از اعلام موافقت رییس جمهور با اعمال ۳۵ درصد تخفیف در ارز مورد نیاز ویزای اربعین، هزینه ثبت نام جهت شركت در این آیین، حدود ۱۳۷ هزار تومان كاهش پیدا كرد و طبق اعلام سازمان حج و زیارت به رقم ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان رسید. این سازمان قبل از این هزینه ثبت نام اربعین را كه شامل خدمات ویزا، بیمه و پزشكی است، ۳۷۱ هزار و ۸۸۰ تومان اعلام نموده بود.
شهریار حیدری ـ دبیر ستاد اربعین ـ پیش تر اظهار داشته بود: مابه التفاوت این هزینه با استفاده از سازمان حج و زیارت به مردم بازگردانده می گردد.
مرتضی آقایی ـ مدیركل عتبات سازمان حج و زیارت ـ به ایسنا اظهار داشت كه ۳۵۰ هزار نفر از افرادی كه جهت شركت در مراسم پیاده روی اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام كرده اند، مشمول دریافت این مابه التفاوت هستند كه با استفاده از شعب بانك ملی و تا اربعین به آن ها بازگردانده می گردد.
به استناد ارقام اعلام شده، سازمان حج و زیارت باید رقمی نزدیك به ۴۸ میلیارد تومان را با عنوان «مابه التفاوت هزینه ثبت نام اربعین» بازگرداند.
آقایی درباره علت بازه زمانی طولانی كه برای بازگرداندن مابه التفاوت ها تعیین شده است، به ایسنا توضیح داد: باید مكانیزم مربوطه نهایی و اجرایی شود. البته احتمال دارد كه زودتر از موعد تعیین شده این مابه التفاوت بازگردانده شود كه برای تعجیل در انجام آن هم حتما تلاش خواهیم كرد.
آیین اربعین طبق تقویم عراق كه مقارن با ایران است، هشتم آبان ماه برگزار می گردد كه زائران برای رسیدن به این مراسم كه در شهر كربلا ـ مزار امام حسین (ع) ـ برگزار می شود، دست كم از دو هفته قبل مسیری را پیاده طی می كنند. میلیون ها زائر از داخل عراق، ایران و سایر كشورهای اسلامی هر سال در مراسم پیاده روی اربعین حضور دارند.



1397/07/21
14:36:10
5.0 / 5
5151
تگهای خبر: ایران , بیمه , خدمات , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز