خشم سخنگوی پنتاگون از حمله سپاه به مقر عاملان جنایت تروریستی اهواز

خشم سخنگوی پنتاگون از حمله سپاه به مقر عاملان جنایت تروریستی اهواز سنج نیوز: سخنگوی پنتاگون در واكنش به حمله سپاه به مقر سركردگان حادثه تروریستی اهواز ادعا نمود كه این اقدامی نا امن، بی ملاحظه و غیرحرفه ای بوده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) در اطلاعیه ای كه در اختیار شبكه صدای آمریكا قرار گرفته است، به حمله سپاه پاسداران به مقر سركردگان جنایت تروریستی هفته گذشته در اهواز واكنش نشان داد و اظهار داشت: ایران هیچ اقدامی برای آگاه كردن دیگر نیروهای نظامی در سوریه نكرده بود.
وی كه به نظر می رسد از این عملیات مقتدرانه و موفقیت آمیز ایران به خشم آمده است، در ادامه اظهار داشت كه نیروهای نظامی حرفه ای همچون ائتلاف تحت رهبری آمریكا و نیروهای روس عملیات های خویش را (با دیگران) هماهنگ می كنند تا از حداكثر ایمنی اطمینان یابند.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، روابط عمومی كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز دوشنبه در اطلاعیه ای از هدف قرار دادن مقر سركردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در كشور سوریه با ۶ فروند موشك بالستیك زمین به زمین در اولین ساعات صبح دوشنبه توسط یگان موشكی نیروی هوافضای سپاه اطلاع داد و تصریح كرد: امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از میهن اسلامی و تامین امنیت و آرامش مردم عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نكرده و مشت آهنین خویش را همچنان مهیای پاسخ قاطع و كوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.
رابرتسون همینطور ادعا نمود كه ائتلاف به اصطلاح مقابله با داعش بدون كمك ایران هم قادر به از بین بردن باقیمانده های داعش در شرق فرات است.
بنابر گزارش صدای آمریكا، وی ادامه داد: باتوجه به ماهیت پیچیده فضای جنگ (در این منطقه) چنین حملاتی نیروهایی را كه در سوریه با داعش می جنگند به خطر می اندازد. هرگونه عملیات ایران در این محدوده (مرز شرقی سوریه كه تا عراق ادامه دارد) نا امن، بی ملاحظه و تشدید كننده است.
مایك پریگنت، تحلیلگر ارشد اندیشكده هادسون در گفت وگو با صدای آمریكا تصریح كرد حمله موشكی ایران به منطقه ای كه آمریكایی ها در آن فعالیت می نمایند از نظر واشنگتن به شدت تحریك برانگیز تلقی خواهد شد.
ایران در ژوئن 2017 هم یك حمله موشكی ضد مراكز متعلق به داعش در سوریه انجام داد كه در پاسخ به حمله این گروه تروریستی به پارلمان ایران انجام گرفت.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، شبكه الاباء عراق اعلام نمود كه یكی از مسئولان بلند پایه داعش به نام ابوعلی المشهدانی در حمله موشكی روز گذشته سپاه به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز كشته شده است.
این شبكه عراقی گزارش داد: ابو علی المشهدانی مسئول امنیت داعش در موصل است كه با هدف قرار دادن یك مقر برای داعش در نزدیكی مدرسه السوسه توسط سپاه ایران به هلاكت رسیده است.
بنابر این گزارش، سپاه ایران دو مقر دیگر داعش و یك انبار مهمات در منطقه هجین را هم هدف قرار داده است كه در این حملات بیش از ده عنصر داعش به هلاكت رسیدند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران هم به دنبال انتقام موشكی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریست ها در پاسخ به حادثه تروریستی اهواز اطلاعیه ای صادر و ضمن تحسین اقدام مقتدرانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمادگی خویش را برای دفاع از كشور، نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران و واكنش سریع و شدید به هرگونه تعدی دشمنان این مرز و بوم اعلام داشت.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در صفحه توییتر خود نوشت: حمله موشكی سپاه پاسداران به مقر تروریست های حمله اهواز، تلنگری به این جنایتكاران بود.
همینطور بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه كشورمان در این رابطه اظهار داشت: اقدام نظامی ایران در برخورد با یك كانون مشخص و شناخته شده تروریست ها در سوریه در یك نقطه خاص صورت گرفت. این اقدام، اقدامی هماهنگ شده بود كه باید صورت می گرفت و آغازی برای برخورد جدی تر با گروه های تروریستی است كه باید به صورت كامل ریشه كن شوند تا دیگر به خود جرات ندهند كه به انجام عملیات های تروریستی در ایران اقدام نمایند.



1397/07/10
14:05:34
5.0 / 5
4633
تگهای خبر: آمریكا , ایران , پارلمان , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز