جدال بر سر خلیج فارس در شبكه راشا تودی

جدال بر سر خلیج فارس در شبكه راشا تودی سنج نیوز: به كار بردن عبارت «خلیج فارس» توسط كارشناس ایرانی كه میهمان یكی از برنامه های بخش عربی شبكه راشا تودی بود، با واكنش میهمان عرب زبان این شبكه، به شكلی جدل لفظی انجامید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، عباس خامه یار - كارشناس ارشد روابط بین الملل - به تازگی بعنوان كارشناس و به صورت ویدیویی، میهمان یكی از برنامه های عرب زبان شبكه ی راشاتودی روسیه بود. در این برنامه كه به زبان عربی و با مبحث حمله ی تروریستی اخیر در اهواز به روی آنتن رفته بود، یك كارشناس دیگر هم از كویت - عید الفضلی - به شكل ویدیویی میهمان برنامه بود.
بعد از آن كه خامه یار حین سخنان خود به زبان عربی، از عبارت «خلیج فارس» برای اشاره به «خلیج فارس» استفاده كرد، كارشناس كویتی حاضر در برنامه، خطاب به مجری آن، با زیر سؤال بردن این عبارت، اظهار داشت: «در شگفتم تو كه یك مجری عرب هستی، بر چه اساسی به برادر عباس اجازه می دهی كه «خلیج» را، «خلیج فارس» بنامد؟!»

در ادامه اما خامه یار خطاب به مجری این برنامه اظهار داشت: «به هرحال میهمانت نسبت به تاریخ و جغرافیا و هنگامی كه از منطقه سخن می گوید، نسبت به همه چیز، جهل دارد...»
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آن را از اینجا دانلود كنید: video/mp4

1397/07/08
10:46:28
5.0 / 5
4467
تگهای خبر: ایران , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز