معاون حقوق بشر وزیر دادگستری:

تروریسم و افراط گرایی تهدیدی جدی در صلح و امنیت بین المللی است

تروریسم و افراط گرایی تهدیدی جدی در صلح و امنیت بین المللی است سنج نیوز: معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینكه دستیابی به بدون احترام به حقوق بشر میسر نمی گردد، اظهار داشت: تروریسم و افراط گرایی تهدیدی جدی در صلح و امنیت بین المللی است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمود عباسی در همایش روز جهانی صلح 2018 با اشاره به اینكه صلح یكی از حلقه های مفقوده در دنیا است و باید مورد اهتمام قرار گیرد، اظهار داشت: باید بررسی نماییم كه رابطه بین صلح و حقوق بشر، صلح و عدالت چیست؟ و نگاه تاریخی به این مورد داشته باشیم. اگر به اندیشه ی انقلابیون فرانسه توجه نماییم آنها آزادی، برابری و برادری را محور قرار دادند كه بعدها بر پایه ی آن سه نسل از حقوق بشر شكل گرفت.

وی خاطرنشان كرد: نسل دوم حقوق بشر بر پایه برابری استوار است كه در حقیقت مبتنی بر میثاق حقوق اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است و بعضی از وضعیت های این حوزه را به نمایش می گذارد اما در نسل سوم مسائلی چون صلح، محیط زیست، و توسعه پایدار مورد توجه قرار گرفته است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری افزود: اهمیت جایگاه صلح، محیط زیست و توسعه پایدار در این است كه می خواهند این وضعیت را برای ما تشریح كند. و بگوید كه جامعه بشری به مثابه یك خانواده است و همه باید در كنار یكدیگر امور را به پیش ببرد.

وی خاطرنشان كرد: صلح در نسل سوم حقوق بشر با یك سری آمیزه های اساسی در هم آمیخته كه به هیچ وجه نمی توانیم آنها را از هم تفكیك نماییم و بایستی در كنار آن توسعه پایدار حقوق اقتصادی و رفاهی و... را هم مورد توجه قرار دهیم.

عباسی در ادامه اظهار داشت: در جامعه ای با مردم سالاری دینی می توان دید كه در پرتو این نگاه نگاه صلح مدارانه امنیت اقتصادی، سیاسی و نظامی و غیره شكل می گیرد و این مباحث را در نسل سوم حقوق بشر به خوبی می توانیم درك نماییم و نشان دهنده این است كه رابطه ای وسیع میان صلح و حقوق بشر وجود دارد.

وی با تاكید بر این كه دستیابی به صلح بدون احترام به حقوق بشر میسر نمی گردد، اظهار داشت: تاكید آموزه های دینی ما در این حوزه به مساله كرامت انسانی نشان دهنده این است كه این مهم در كنار مباحث حقوق بشر دیده شود و رعایت حقوق بشر هم در زمان صلح، و هم در زمان جنگ قابل اجرا می باشد و تروریسم افراط گرایی و تحریم های یك جانبه تهدیدی جدی در صلح و امنیت بین المللی به حساب می آید.

وی در انتها اظهار نمود: یكی از چالش های اساسی فرا روی جامعه بشری نگاه ابزار مدارانه ای است كه غرب به این حوزه دارد و اگر می بینیم احترام به قاعده های مختلف حقوق بین الملل همچون عدالت وجود دارد باید در نظر داشته باشیم كه عدالت هم یكی از گم شده های حقوق بشر است.




1397/07/03
14:44:06
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: اقتصاد , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز