ابراز همدردی سفیر هلند در تهران به دنبال حادثه تروریستی اهواز

ابراز همدردی سفیر هلند در تهران به دنبال حادثه تروریستی اهواز سنج نیوز: سفیر هلند در تهران در پیام خود در صفحه توییترش با قربانیان و بستگان حادثه تروریستی اهواز ابراز همدردی كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ژاك ورنر سفیر هلند در تهران در پیامی كه در حساب توییتری خود منتشر نموده نوشته است:
شب گذشته و امروز همدردی خویش را به مقامات رسمی وزارت امور خارجه ایران در مورد حمله تروریستی روز گذشته اهواز ابراز كردم.
افكار سفارت با قربانیان و بستگان است. یك تراژدی وحشتناك است. امیدوارم آرامش مستولی شود.
این در حالیكه شب گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفرای هلند و دانمارك و كاردار موقت انگلیس در غیاب سفیر این كشور به وزارت امور خارجه اطلاع داد.
بهرام قاسمی اضافه كرد: در جریان این احضارها كه به صورت جداگانه توسط مدیركل اروپای وزارت امور خارجه صورت گرفت، به دیپلمات های ارشد هلندی و دانماركی نسبت به اقامت برخی اعضای گروهك تروریستی مزدوری كه مسبب جنایت امروز در اهواز بوده اند، شدیدا اعتراض شد. به سفرای هلند و دانمارك تاكید شد كه جمهوری اسلامی ایران قبل از این در مورد اقامت این افراد در این كشورها اخطار داده و خواستار دستگیری و محاكمه آنان بوده است. این پذیرفتنی نیست كه تا زمانی كه افراد این گروهك تروریستی در خاك اروپا مرتكب جنایت نشده اند، در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار نمی گیرند.
سفیران هلند و دانمارك ضمن ابراز تأسف از این حادثه اظهار داشتند، موارد مطرح شده را فورا به پایتخت های خود منتقل خواهند كرد. آنها همینطور آمادگی دولت متبوع خویش را برای هرگونه همكاری و تبادل اطلاعاتی در زمینه شناسایی سوابق این مجرمین اعلام داشتند.



1397/07/01
23:44:44
5.0 / 5
5058
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز