الحلبوسی: حمله به ایران از خاك عراق را نمی پذیریم

الحلبوسی: حمله به ایران از خاك عراق را نمی پذیریم سنج نیوز: رئیس جدید پارلمان عراق با اشاره به ضرورت پشتیبانی از همسایگان اظهار داشت: حمله به ایران از خاك عراق را نمی پذیریم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از شبكه الفرات نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس جدید پارلمان عراق در نخستین گفتگوی تلویزیونی خود اظهار داشت: نه دخالت ایران در امور سوریه را می پذیریم و نه اجازه خواهیم داد كه از خاك عراق به ایران حمله شود، پشتیبانی از عراق و كشورهای همسایه ضروری می باشد و امروز همه كشورها ضرورت ثبات عراق را درك می كنند.
وی با اشاره به اینكه برای خدمت به مردم عراق از هیچ تلاشی دریغ نخواهم كرد و از نام خود و نام پارلمان دفاع خواهم كرد، اضافه كرد: مرجعیت دینی در انتخاب نخست وزیر آینده عراق نقش مهمی خواهد داشت.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد الحلبوسی، رئیس جدید پارلمان عراق قبل از این ضمن تقدیر و تشكر از تبریك علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: مردم و نمایندگان پارلمان عراق از حمایت های جمهوری اسلامی ایران به خصوص در آزادی عراق از دست داعش تقدیر و تشكر می كنند.
ایشان در ادامه با اشاره به اینكه نمایندگان پارلمان عراق هرگونه فشار و تحریم اقتصادی ضد ایران را محكوم می كنند، اضافه كرد: این تحریم ها غیر منصفانه است و بغداد در كنار ملت ایران خواهد ایستاد.
الحلبوسی همینطور اظهار داشت: عراق آماده است در كنار ایران بایستد تا امنیت و ثبات به منطقه بازگردد.
بر طبق این گزارش، رئیس پارلمان عراق در دعوتی رسمی از علی لاریجانی، رئیس مجلس كشورمان خواسته است تا به بغداد سفر كند.
از جانب دیگر، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی انتخاب رییس جدید پارلمان عراق را تبریك گفته بود.
متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند جناب آقای محمد ریكان حدید علی الحلبوسی
ریاست محترم پارلمان عراق
انتخاب جنابعالی از جانب نمایندگان پارلمان كشور دوست و برادر عراق را از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریك و تهنیت عرض می كنم.
روابط دو كشور همسایه بخصوص در بین مجالس ایران و عراق طی سالهای گذشته در حد بالایی بوده است كه امیدوارم با حضور جنابعالی این امر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
ملت بزرگ عراق با سابقه درخشان در نزد مردم، دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه ای است كه ان شاءالله با استقرار امنیت بیشتر در آن كشور شاهد توسعه، رفاه و آسایش ملت شریف عراق باشیم.
از خداوند متعال توفیق روز افزون برای ملت، دولت و پارلمان عراق را مسئلت می كنم.
بر طبق این گزارش، روز شنبه گذشته 24 شهریور بعد از رای گیری مخفی نمایندگان پارلمان عراق محمد الحلبوسی از جریان اهل سنت هم پیمان با ائتلاف "البناء"(جریان هادی العامری و نوری مالكی) بعنوان رئیس پارلمان انتخاب گردید.



1397/06/26
14:22:32
5.0 / 5
5351
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز