یك رسانه عربی ادعا كرد

حضور نتانیاهو در جلسه شورای امنیت در ارتباط با ایران به ریاست ترامپ

حضور نتانیاهو در جلسه شورای امنیت در ارتباط با ایران به ریاست ترامپ سنج نیوز: یك رسانه عبری اعلام نموده است كه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت در ارتباط با ایران كه اواخر ماه جاری میلادی برگزار می شود، شركت می كند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از اسپوتنیك عربی، وبسایت عبری زبان والا اعلام نمود كه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا تصمیم گرفته است كه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه مهم و حساس شورای امنیت در ارتباط با تحریم های ایران و خروج واشنگتن از توافق هسته ای كه 26 سپتامبر برگزار می شود، شركت نماید.
براساس این گزارش، این وبسایت صهیونیستی اعلام نموده است كه بنیامین نتانیاهو علاقه مند به شركت در جلسه شورای امنیت در ارتباط با ایران است كه این جلسه به ریاست دونالد ترامپ برگزار می گردد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نیكی هیلی نماینده آمریكا در سازمان ملل روز سه شنبه اعلام نمود كه ترامپ ریاست نشست ۲۶ سپتامبر شورای امنیت را برعهده خواهد داشت كه مقرر است به ادعای واشنگتن در خصوص این كه ایران حقوق بین الملل را نقض می كند رسیدگی كند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از تصمیم رییس جمهور آمریكا برای ریاست در این نشست شورای امنیت انتقاد نمود و اظهار داشت كه ترامپ در حال نقض قطعنامه های سازمان ملل است و به دیگران حكم می كند كه همین كار را انجام دهند. رییس جمهور آمریكا می خواهد از ریاست دوره ای شورای امنیت سوء استفاده نماید و ایران را برای تمام حوادثی كه این كشور و متحدان اش در خاورمیانه انجام داده اند سرزنش كند.
سرگئی ریابكوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هم از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا برای ریاست بر نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل انتقاد نمود.
ریابكوف خاطرنشان كرد: اگر واشنگتن بر این باور است كه می تواند از این محفل برای غلبه بر دیگر اعضای این شورا استفاده و آنها را قانع كند كه بعد از خروجش از توافق هسته ای با ایران وضع مجدد تحریم ها ضد این كشور همچون او فكر كنند در اشتباه است.
وی در ادامه با بیان این كه نشست ۲۶ سپتامبر شورای امنیت فرصتی مناسب برای گفت وگو درباره این وضعیت (خروج آمریكا از توافق هسته ای) است اظهار داشت كه آمریكایی ها در این نشست مسیر راحتی نخواهند داشت. اگر آنها فكر می كنند كه می توانند از شورای امنیت بعنوان عرصه ای برای آغاز دوباره صف آرایی، صحبت و جمع كردن دیگران زیر پرچم خود استفاده كنند سخت در اشتباه هستند.




1397/06/19
14:21:48
5.0 / 5
4350
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز