برگزاری مراسم یادبود كوفی عنان در دفتر سازمان ملل در تهران

برگزاری مراسم یادبود كوفی عنان در دفتر سازمان ملل در تهران سنج نیوز: مراسم یادبود كوفی عنان، دبیر كل پیشین سازمان ملل متحد با مروری بر زندگی و فعالیت های این مقام فقید پیشین سازمان ملل در مركز اطلاعات این سازمان در تهران برگزار گردید.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این مراسم كه عصر روز سه شنبه برگزار گردید دكتر بیدارمغز ریاست پیشین تشریفات ایران در مقر دائمی ایران در سازمان ملل، ماریا دوتسنكو رییس مركز اطلاعات سازمان ملل در تهران و الهام ابراهیمی مدیر روابط عمومی انجمن ایرانی روابط بین الملل كه بانی برگزاری این مراسم بود و جمعی از دانش آموختگان روابط بین الملل و كارآموزان سازمان ملل حضور داشتند.

دوتسنكو در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: كوفی عنان از معدود رهبرانی بود كه برای صلح در جهان كار كرد.

وی افزود: در كارنامه كوفی عنان ایران جایگاه ویژه ای داشت و تا جایی كه می دانم هفت بار به ایران سفر كرد كه پنج بار در زمان دبیركلی وی در سازمان ملل بود و دو مرتبه بعنوان مقام سابق و فعال صلح به ایران سفر كرد.

رییس مركز اطلاعات سازمان ملل خاطرنشان كرد: توجه كوفی عنان به موقعیت و هویت سازمان ملل نشان داده است تا چه اندازه تلاش داشته از این هویت و جایگاه برای صلح و حل و فصل مسائل ایران استفاده نماید.

وی همینطور در ادامه بیانیه آنتونیو گوترش دبیر كل فعلی سازمان ملل در ارتباط با درگذشت كوفی عنان را كه قبل از این انتشار یافته بود یكبار دیگر قرائت كرد.





در ادامه این مراسم دكتر بیدار مغز ریاست پیشین تشریفات ایران در مقر دائمی ایران در سازمان ملل كه همزمان مسئول تشریفات استقبال از كوفی عنان در سفر به ایران در سال ۱۳۷۶ و جهت شركت در كنفرانس اسلامی بود اظهار داشت: كوفی عنان انسانی صمیمی و پرارزش بود و هیچ وقت در كنارش احساس نمی كردیم او بالاترین مقام بین المللی در دنیا را دارد. من خاطرات زیادی از همراهی ایشان در سال هایی در سازمان ملل بودم دارم. در سال ۱۳۷۶ كه آقای عنان جهت شركت در كنفرانس اسلامی سفر كرد تجربیات جالبی وجود دارد.



بیدارمغز اظهار داشت: آقای عنان از شهر اصفهان توصیفات زیادی شنیده بودند و تمایل داشتند قبل از شركت در كنفرانس از این شهر بازدید كنند و ما مقدمات سفر ایشان به اصفهان را فراهم كردیم كه بسیار از این بازدید استقبال كردند. پس از آن سفر و وقتی كه قصد داشتیم به تهران برگردیم جهت شركت در كنفرانس ایشان از صمیمیت و شور و ذوقی كه از مردم ایران دیدند بسیار خوشحال بودند و در همان سفر تلاش كردند تا با مقامات ایرانی برای میانجیگری میان ایران و آمریكا رایزنی هایی را انجام دهند و همواره به این مساله توجه داشتند.









به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در ابتدای این مراسم حاضران به احترام دبیركل فقید پیشین سازمان ملل یك دقیقه سكوت كردند.

در آخر این مراسم شركت كنندگان عكس یادگاری با رییس مركز اطلاعات سازمان ملل در تهران ثبت كردند.

علاوه بر این در مركز اطلاعات سازمان ملل دفتر یادبودی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره كوفی عنان قرار داده شده بود كه توسط مسئولین و مقامات مختلف امضاء شده بود و مقرر است این دفتر به سازمان ملل فرستاده شود.




1397/06/07
14:29:37
5.0 / 5
4578
تگهای خبر: ایران , روابط , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز