روزنامه المصری الیوم:

مصر و ایران هیچ خصومتی كه توجیه كننده قطع رابطه بین آنها باشد، ندارند

مصر و ایران هیچ خصومتی كه توجیه كننده قطع رابطه بین آنها باشد، ندارند سنج نیوز: یك روزنامه مصری در مطلبی نوشت: مصر و ایران هیچ گونه خصومت سیاسی و ایدئولوژیكی كه توجیه كننده قطع رابطه بین آنها باشد ندارند و در نهایت به نفع مصر است كه قدرت منطقه ای ایران و برقراری رابطه برابر با این كشور را به هیچ وجه نادیده نگیرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه مصری المصری الیوم، در مقاله ای به قلم یحیی نورالدین با عنوان خصومت با قطر نوشت: درخواست برای قطع روابط با ایران در دوره مبارك و نامگذاری قاتل سادات در پایتخت تهران صورت گرفت، اما این استدلال پس از انقلاب 25 ژانویه (درمصر) از بین رفته و در دوره اخوان و تبدیل شدن دوستان قاتل سادات به ستارگان عرصه سیاسی، این مساله اهمیت خویش را از دست داد.
این روزنامه نگار افزود: در آن زمان هم ما مطالب جدیدی را در ارتباط با دلایل قطع روابط با ایران شنیدیم كه هیچگاه تا پیش از آن نشنیده بودیم، مانند گسترش تشیع، رافضی ها و حسینیه ها و توهین به صحابه! اگر اختلافات عقیدتی تعیین كننده ماهیت روابط بین كشورها با یكدیگر است، پس چگونه مصر با هند و چین كنفوسیوس روابط نزدیكی برقرار می كند؟ و چگونه تركیه سنی روابطی قوی با ایران برقرار می كند؟ و چگونه حدود دو میلیون توریست ایرانی به تركیه سفر می كنند؟ اگر ملتی شایستگی نزدیكی و تقریب بین شیعه و سنی با یكدیگر را داشته باشد، آن ملت، ملت مصر است.
در ادامه این مقاله آمده است: هیچ كس به اندازه سنی های مصر، خاندان پیامبر (ص) را دوست ندارد و مساجد آنها گواهی بر این مدعاست. همه می دانند كه شیخ محمود شلتوت، شیخ اسبق مسجد جامع الازهر بعنوان نخستین كسی كه لقب امام اكبر را به خود اختصاص داد پیروی از مذهب تشیع را مجاز اعلام نمود. ازاین رو چه كسی شایسته تر از مصری ها برای از بین بردن اختلافات بین امت اسلامی و متحد كردن آنهاست. علاوه بر این مصر به خوبی به روح تسامح و پذیرش دیگران واقف است و از دوران های قدیم، مسلمانان و مسیحیان با صلح و صفا در خاك این كشور در كنار یكدیگر زندگی كرده اند و همین امر سبب شده است این كشور وضعیتی منحصر به فرد و تركیب جمعیتی خاصی داشته باشد كه سبب می گردد توانایی آن برای تولید اتحاد بیشتر از دیگران باشد.
روزنامه المصری الیوم درانتها تصریح كرد: مصر و ایران هیچگونه خصومت سیاسی و ایدئولوژیكی كه توجیه كننده قطع رابطه بین آنها باشد، ندارند و در نهایت به نفع مصر است كه قدرت منطقه ای ایران و برقراری رابطه برابر با این كشور را به هیچ وجه نادیده نگیرد.




1397/06/03
15:34:16
5.0 / 5
4826
تگهای خبر: ایران , روابط , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز