همراهی مراكش با تحریم های آمریكا ضد ایران

همراهی مراكش با تحریم های آمریكا ضد ایران سنج نیوز: دولت مراكش به منظور همراهی با تحریم های آمریكا ضد جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت معاملات بانكی خود با ایران را به حالت تعلیق در آورد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از روسیا الیوم، دولت مراكش به منظور همراهی با تحریم های آمریكا ضد جمهوری اسلامی ایران تمام معاملات بانكی خود با ایران را به حالت تعلیق در آورد و واردات فرش و مواد اولیه از ایران را ممنوع اعلام نمود.

بر اساس این گزارش، روزنامه های مراكشی اعلام نمودند كه وزارت خارجه این كشور بعد از دریافت یادداشتی از سفارت واشنگتن در رباط در ارتباط با تحریم های آمریكا ضد ایران، نامه ای در ارتباط با این مساله به بخش بانكی ارسال كرده است.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، قبل از این حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در واكنش به از سرگیری تحریم های آمریكا ضد ایران اظهار داشت كه ما مخالف وضع تحریم ضد ایران هستیم اما بغداد به منظور پشتیبانی از ملت عراق به این تحریم ها پایبند خواهد بود.
سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق هم اظهار داشت كه تحریم های آمریكا ضد ایران یك خطای اساسی است و برای حل مشكلات میان كشورها این تصمیم درست نیست، این تصمیمات مشكلات را حل نمی كنند بلكه آنها را پیچیده تر می كنند.
همینطور عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در یك نشست خبری در مقر وزارت خارجه این كشور در ریاض در پاسخ به سوالی در ارتباط با امكان برقراری روابط دیپلماتیك میان ایران و عربستان مدعی شد: ایران حامی تروریسم در جهان است، ما دخالت های ایران در امور داخلی كشورهای منطقه را نمی پذیریم. موضع ما در این رابطه هیچ تغییری نكرده است و این تنها موضع ما نیست، بلكه موضع تمام كشورهای جهان است.
وی در واكنش به تحریم های آمریكا ضد ایران اظهار داشت: عربستان از تحریم های آمریكا ضد تهران حمایت می كند.
قبل از این كاخ سفید با انتشار تصویری از رییس جمهور آمریكا در حال امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم های هسته ای ضد ایران، بیانیه وی در این خصوص را هم منتشر نمود.
در این بیانیه آمده است كه از سه شنبه (هفتم اوت) تحریم های صنعت خودرو، طلا و ریال ضد ایران اجرایی می گردد. مابقی تحریم ها هم كه نفت و بانك مركزی ایران را هدف گرفته از روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان) اجرا می گردد.
ترامپ در ادامه بیانیه خود گفته كه تراكنش های مالی دیگر كشورها با ایران را از نزدیك رصد می كند و افراد و یا نهادهایی كه كار با ایران را كاهش ندهند خویش را در معرض عواقب سنگینی قرار خواهند داد.
رییس جمهور آمریكا مشخصا به روند خروج شركت های اروپایی از ایران اشاره كرده و گفته «خرسندم كه خیلی از شركت های بین المللی، پیش از این، از تصمیم خود برای ترك بازار ایران اطلاع داده اند و كشورهای متعددی هم گفته اند كه واردات نفت خام ایران را كمتر یا قطع می كنند».
دونالد ترامپ در این بیانیه از كشورهای دیگر خواسته كه با ادامه اینگونه اقدامات، ایران را در دو راهی انتخاب بین «تغییر رفتار تهدیدآمیز و ثبات زا و بازگشت به آغوش اقتصاد جهانی یا ادامه مسیر رو به پایین انزوای اقتصادی» قرار دهد.
ترامپ همینطور به امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم ها اشاره كرده و گفته این كار را در جهت تصمیم ۱۸ اردیبهشت خود كه آمریكا از برجام خارج شده، انجام می دهد.
ترامپ در بخشی از این بیانیه مدعی شده كه برجام توافقی وحشتناك و یكجانبه است كه نتوانسته به هدف اولیه خود یعنی مسدود كردن همه مسیرهای ایران به سمت بمب اتم، دست یابد.
رییس جمهور آمریكا در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفته كه ایران امروز تهدیدی است برای آمریكا و متحدان ما. آنها نظام مالی بین المللی را تضعیف و از تروریست ها و شبه نظامیان در سراسر جهان، حمایت می كنند.
رییس جمهور آمریكا اعلام نموده دولت من تا امروز ۱۷ دور تحریم در رابطه با ایران اعمال كرده كه ۱۴۵ شخص و شركت را در بر می گیرد. از روز اعلام خروج آمریكا از برجام در مورخ ۸ می، دولت من ۳۸ هدف در رابطه با ایران را در شش گام مجزا تحریم كرده است.






1397/05/20
15:18:09
5.0 / 5
5076
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز