آل حبیب: اشغال فلسطین ریشه اصلی بحران خاورمیانه است

آل حبیب: اشغال فلسطین ریشه اصلی بحران خاورمیانه است سنج نیوز: سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، علت اصلی بحران خاورمیانه را اشغال فلسطین دانست.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق آل حبیب در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت در مورد خاورمیانه، تصریح كرد: طی هفت دهه گذشته رژیم اسرائیل به خاطر اطمینان خاطر از حمایت های بی دریغ آمریكا و عدم تحرك شورای امنیت كه منجر به گستاخ تر شدن آن گردیده، به اشغالگری، اقدامات وحشیانه و سیاست های توسعه طلبانه خود ادامه داده است.
وی با اشاره به كشتار بیش از ۱۴۰ فلسطینی توسط اسرائیل در خلال تظاهرات مسالمت آمیز چند ماه گذشته و مجروح كردن بیش از ۱۷ هزار نفر دیگر، شامل بیش از ۱۳۰۰ نفر زن و دختر و ۳۱۰۰ نفر كودك، افزود: هنوز این حجم از وحشی گری گسترده و نظام مند، وزیر آموزش رژیم اسراییل را راضی نكرده، تا جایی كه وی اخیراً خواهان ریختن بمب بر سر كودكان فلسطینی در غزه شده است.
آل حبیب به استمرار بمباران زیرساخت های غیرنظامی در غزه و تشدید محاصره این منطقه هم اشاره نمود و اظهار داشت: این اقدامات منجر به وخامت بیشتر اوضاع انسانی می گردد و باید به آن آخر داده شود.
وی اظهار داشت: تداوم شهرك سازی های غیرقانونی در كرانه غربی، همچون تخریب روستای خان الاحمر و جایگزین كردن ساكنان اصیل فلسطینی آن با یهودیان نمونه های دیگری از سیاست های توسعه طلبانه این رژیم بشمار می روند.
سفیر و معاون نمایندگی دائم كشورمان در نیویورك تصویب اخیر قانون ملی یهود توسط اسرائیل را تحولی بسیار خطرناك دانست و اظهار داشت: این اقدامی جهت قانونمند كردن نژادپرستی و آپارتاید است و جامعه جهانی باید این اقدام را شدیدا محكوم و رژیم اسراییل را به لغو آن وادار كند.
آل حبیب همینطور انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس را نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت دانست و گفت این اقدام نمونه آشكاری از حمایت آمریكا از رژیم اسراییل است.
وی اضافه كرد: هدف این اقدام محروم كردن فلسطینیان از حقوق لاینفك خود همچون حق ذاتی تعیین سرنوشت، بازگشت به سرزمین مادری و برپایی كشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است و جامعه جهانی باید به مسئولیت كامل خود در مخالفت با این طرح عمل كند.
در پایان، معاون نمایندگی دائم كشورمان ضمن مردود دانستن اتهامات اسرائیل و عربستان ضد ایران، اظهار داشت: مایه بسی تأسف است كه امروز عربستان با قرار گرفتن در كنار اسرائیل، اتهامات بی اساسی را به ایران وارد می نماید. البته آنها منافعی مشترك داشته و با این گونه اقدامات تلاش می كنند اذهان عمومی را از جنایات خود در یمن و فلسطین، همچون ضد زنان و كودكان، منحرف كنند، در حالیكه باید در مقابل جنایات خود پاسخگو باشند.



1397/05/03
14:50:59
5.0 / 5
4536
تگهای خبر: آمریكا , ایران , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز