ولایتی:

ایران هیچ تمایلی به مذاكره با دولت آمریكا ندارد، با تهدیدات آمریكا از سوریه خارج نمی شویم

ایران هیچ تمایلی به مذاكره با دولت آمریكا ندارد، با تهدیدات آمریكا از سوریه خارج نمی شویم سنج نیوز: مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با تاكید بر این كه حضور ایران و روسیه در سوریه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: با تهدیدات آمریكا و اسرائیل این كشور را ترك نمی نماییم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دكتر علی اكبر ولایتی فرستاده ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، امروز (جمعه) اعلام نمود كه حضور ایران و روسیه در سوریه ادامه خواهد داشت تا عدم فعالیت مجدد تروریست ها در این كشور را تضمین كنند.
ولایتی در سخنرانی در اندیشكده «والدای» اظهار داشت: حضور ایران در سوریه ادامه خواهد داشت. معتقدم اگر ما این كشور (سوریه) را ترك نماییم، روسیه هم پس از ما ترك كند، همان تروریست های قبلی دوباره به منطقه باز می گردند.
وی با بیان این كه ائتلاف آمریكایی ضد داعش بدون مجوز دمشق در این كشور حضور دارد، تصریح كرد: ایران با تهدیدات آمریكا، سوریه را ترك نمی كند.
فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران افزود: ما فقط در صورتیكه مقامات سوری به ایران بگویند كه دیگر به مشاوره نظامی ما نیاز ندارند، این كشور را ترك می نماییم. مستشاران نظامی ایران كه در سوریه و عراق مستقر هستند، به درخواست دولت های آن ها و به صورت قانونی در این كشورها حضور دارند.
ولایتی با اشاره به اینكه ۸۰ درصد مناطق آزادشده در سوریه از چنگ تروریست ها با كمك ایران بوده، تصریح كرد: ما با مجوز آمریكا به سوریه نیامدیم كه اكنون با درخواست آن ها این كشور را ترك نماییم. این ایران است كه در اهداف و مشروعیت حضور آمریكایی ها در سوریه شك دارد.
ایشان در ادامه اضافه كرد: ایران مانع تجزیه سوریه، مانند مدل لیبی، خواهد شد. ما به سوریه كمك می نماییم تا با تجاوزات آمریكا مقابله كند. به محض این كه ایران، سوریه را ترك كند، روسیه هم این كشور را ترك می كند، ایران حضورش در سوریه را حفظ می نماید تا مانع بازگشت تروریست ها شود.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در اندیشكده والدای تصریح كرد: اگر آمریكا خاورمیانه را ترك نكند، ما آن ها را مجبور به ترك (منطقه) می نماییم، درخواست آمریكا برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه با هدف گسسته كردن متحدان این كشور است.
ولایتی با اشاره به دستور رئیس جمهور آمریكا برای بازگرداندن تحریم ها ضد ایران، توضیح داد: ایران به مباحثات با روسیه و چین درباره برجام ادامه می دهد، ایران باید از منافع اقتصادی برجام بهره مند شود. اگر این اتفاق نیفتد، دیگر دلیلی برای باقی ماندن در آن نداریم.
وی با تاكید بر این كه ایران فعلا به باقی ماندن در برجام پایبند است، افزود: روسیه و چین درباره برجام كمك های بسیار كرده اند، ما آینده درخشانی برای روابط با روسیه می بینیم.
فرستاده ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور با بیان این كه ایران، سوریه، روسیه و حزب الله اقدامات خویش را به دقت با یكدیگر هماهنگ می كنند، اظهار داشت: ادعاهای اسرائیل درباره عقب نشینی نیروهای ایرانی و مقاومت از مرزهای جنوبی را نادیده بگیرید. حضور ایران در سوره هیچ ارتباطی به اسرائیل ندارد. ایران حضورش در سوریه را با مسكو و دمشق هماهنگ می كند و نیازی ندارد كه خواسته های اسرائیل را رعایت كند.
ولایتی همینطور با درخشان خواندن آینده روابط ایران و روسیه، خاطرنشان كرد: روسیه آماده است تا ۵۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری كند. همكاری نظامی - فنی با روسیه، اهمیت زیادی برای ایران دارد.
وی درباره رویكرد و رفتارهای غیردیپلماتیك و نامتعارف رئیس جمهور آمریكا هم اظهار داشت: غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ، به جامعه بین المللی صدمه زده است.
فرستاده ویژه ریاست جمهوری با بیان این كه "ایران هیچ تمایلی به مذاكره با دولت آمریكا ندارد"، تصریح كرد: آمریكا غیرقابل اعتماد است، پس چرا (دوباره) با آن ها مذاكره نماییم، آرزوی آمریكا برای كاهش عرضه نفت ایران در بازار، سبب بالا رفتن قیمت آن و صدمه رسیدن به كشورهای مصرف كننده نفت می گردد.
دكتر ولایتی با اشاره به تهدید ترامپ درباره ممانعت از صدور نفت ایران از خلیج فارس، اظهار داشت: علی رغم تحریم ها، ایران هیچ مانع برطرف نشدنی برای فروش نفت خود نمی بیند. ما حتی تحت تحریم هم به صادرات نفت خود ادامه می دهیم. اگر ایران نتواند نفت خویش را از خلیج فارس صادر كند، هیچ كسی دیگر هم نمی تواند این كار را انجام دهد.
وی درباره تمایل ناتو و آمریكا برای استقرار نظامیان خود در مرز تركیه - سوریه هم افزود كه، چنین مسئله ای را به رسمیت نمی شناسیم و با روسیه و دیگر كشورها مانع تحقق آن می شویم.



1397/04/22
23:56:45
5.0 / 5
4481
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز