ظریف در فراكسیون ولایی:

باید از ظرفیت كشورهای حامی برجام استفاده شود، مردم را ناامید نكنیم

باید از ظرفیت كشورهای حامی برجام استفاده شود، مردم را ناامید نكنیم سنج نیوز: سخنگوی فراكسیون ولایی مجلس با اشاره به تاكیدات وزیر خارجه در خصوص پرهیز پمپاژ ناامیدی به مردم اظهار داشت كه اكثریت كشورها اعلام نمودند كه با ایران در برجام همكاری می كنند. اكنون طرفداران برجام بیشتر و فعالتر هستند كه باید از این ظرفیت ها استفاده نماییم.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به حضور وزیر خارجه در جلسه امروز این فراكسیون برای بررسی آخرین وضعیت برجام و حوزه دیپلماسی اظهار داشت: در ابتدای این جلسه نمایندگان در مورد آخرین وضعیت برجام و مذاكره با اروپایی ها، تعیین تكلیف آخرین شرایط در حوزه دیپلماسی، لزوم حفظ همبستگی در جهت حفظ منافع ملی، اصرار آمریكایی ها در دشمنی و خصومت ضد ملت و كشور ایران، حركت با محوریت رهبری مقام معظم رهبری، جلوگیری از اختلاف افكنی در حوزه سیاست خارجی به اظهار نظر پرداختند.

وی با اشاره به صحبت های وزیر خارجه اظهار داشت: آقای ظریف بیان كرد كه قبلا وقتی آمریكایی ها تحریمی را ضد ایران اعمال می كردند، اروپایی ها بلافاصله همان تحریم را دنبال كرده و دقیقا بین آمریكا و اروپا در حوزه های مختلفی مانند تحریم نفتی، بانكی، مالی، پولی و غیره وحدت نظر كاملی بود ولی اكنون اروپایی ها حداقل در حرف و كلام در مقابل آمریكا ایستاده اند. همینطور عزم اروپا برای حفظ برجام جدی است، اما اینكه چقدر بتوان این جدیت را عملی كنند، مهم می باشد. بنابر این شرایط امروز با شرایط گذشته متفاوت می باشد اما هر كشوری درعرصه بین المللی به دنبال منافع خود است، ما باید از اشتراك منافع استفاده نماییم همانگونه كه كشورهای دیگر استفاده می نمایند.

نقوی حسینی ادامه داد: همینطور آقای ظریف بیان كرد كه گروه هایی بعد از روی كار آمدن ترامپ آنقدر هزینه كردند تا ایران و دشمنی با ایران در دستور كار ترامپ و دولت وی قرار گیرد. گروهی برای دشمنی با ما و گروهی برای منافع خود تلاش كردند تا دشمنی با ایران در دستور كار آمریكا قرار گیرد. البته آمریكا از همان ابتدا با انقلاب، نظام و ملت ما دشمنی داشته، دارد و خواهد داشت كه جمهوری خواه و دموكرات هم ندارد و روش های آن ها متفاوت می باشد.

وی اضافه كرد: طبق توضیحات وزیر خارجه برداشت آمریكایی ها این است كه می توانند ضد نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام نمایند و این برداشت را از منافقین دریافت می كنند. بولتون در مجامع منافقین حضور می یابد، سخنرانی می كند و پول می گیرد، بولتون حقوق بگیر منافقین است. این تیم حاكم در آمریكا معتقد می باشد كه می تواند بدون جنگ به اهداف خود برسد، رژیم صهیونیستی هم با جمهوری اسلامی ایران مشكل دارد. ترامپ برای خروج از برجام حتی از مسیر خود برجام نرفت بلكه مسیری خارج از مسیر قانونی را طی كرد كه نشانگر برداشت خاص خود آن ها از مسائل داخلی كشور است، باید این تصور آمریكایی ها را نابود نماییم و به شكلی حركت نماییم كه آمریكایی ها بفهمند ایران استوار است و در مقابل توطئه ها می ایستد.

سخنگوی فراكسیون ولایی مجلس اظهار نمود: ظریف در ادامه با اشاره به لزوم تولید امید در مردم تصریح كرد كه نباید با پمپاژ ناامیدی مردم را از نظام و مسئولان نظام ناامید كرد، زیرا آمریكایی ها را در این شرایط امیدوار می شوند. باید با این تفكر مقابله و جهت گیری را عوض كرد.نباید فكر نماییم كه همه چیز آمریكا است، این تفكر را تبلیغ نكنیم. دنیا، آمریكا نیست ما می توانیم با دنیا همكاری نماییم.



نقوی حسینی اظهار داشت كه وزیر امور خارجه در این جلسه بیان كرد كه اكثریت كشورها اعلام نموده اند كه با ایران همكاری می نماییم.اكنون طرفداران برجام بیشتر و فعالتر هستند كه باید از این ظرفیت ها استفاده نماییم. به صراحت می گوییم ما با روش حقوقی مسیری را طی خواهیم كرد كه اولا منافع ملی كشور را تامین و ثانیا جبهه حفظ برجام را تقویت نماییم. ما متعهد به برجام بودیم و برای حفظ آن كوشیده و به دنیا هم ثابت می نماییم كه آمریكایی ها دروغ گفته و برخلاف توافق عمل كردند و به صورت آشكار یك توافق بین المللی را نقض كردند.

به گفته وی وزیر خارجه با اشاره به اهمیت همسایگان تصریح كرد كه توجه به همسایگان در دستور كار وزارت امور خارجه قرار دارد.




1397/04/06
14:59:24
5.0 / 5
4827
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ظریف
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز