لزوم پایبندی همه طرف ها به برجام

لزوم پایبندی همه طرف ها به برجام به گزارش سنج نیوز یك سخنگوی كمیسیون اروپا تصریح كرد كه برجام نتیجه بخش بوده است و همه طرف ها باید به تعهدات خود نسبت به آن پایبند باشند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از پایگاه خبری گلف نیوز، تابحال چندین مقام كاخ سفید در گفت وگو با رسانه های مختلف آمریكایی اعلام كرده اند كه ترامپ قصد دارد در 12 اكتبر (20 مهر) در چارچوب راهبرد جدید آمریكا علیه ایران، عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام كند.

در همین راستا یك سخنگوی كمیسیون اروپا در یك كنفرانس خبری در بروكسل اظهار داشت: ما به دقت پیشرفت های بوجود آمده در توافق را رصد می كنیم و باید یادآوری كرد كه برجام یك توافق عدم اشاعه است كه توسط شورای امنیت مورد قبول واقع شده است.

وی اضافه كرد: این توافق نتیجه بخش بوده است، چون كه آژانس بین المللی انرژی اتمی كه مسئول نظارت بر برنامه هسته ای ایران است، 8 بار پایبندی كامل ایران به برجام را تایید كرده است.

او اظهار داشت: این توافق یك راه حل دراز مدت و پایدار در مورد برنامه هسته ای ایران است كه به همه طرف ها این تضمین های ضروری را می دهد و ما از همه اعضای برجام می خواهیم تا به تعهدات خود در این توافق پایبند بمانند.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش تر اعلام كرده است برجام یك توافق دوجانبه نیست و آمریكا نمی تواند یك طرفه از ادامه اجرای آن جلوگیری كند.



 

1396/07/14
18:58:17
5.0 / 5
4636
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز