با اشاره به وضعیت فعلی كره شمالی

ترامپ از توافق هسته ای با ایران خارج نمی شود

ترامپ از توافق هسته ای با ایران خارج نمی شود سنج نیوز: روزنامه نیویورك تایمز در گزارشی نوشت كه دولت ترامپ باید با توجه به وضعیت كنونی كره شمالی از لغو توافق هسته ای با ایران خودداری نماید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورك تایمز در گزارشی و با طرح ادعایی بی پایه و اساس كه ممكن است عبدالقدیر خان، پدر دانش هسته ای پاكستان نحوه ساخت سلاح هسته ای را به ایران انتقال داده باشد، نوشت: چنین امری محتمل است و این خود یك دلیل محكم و منطقی است كه ترامپ نباید از برجام خارج شود و پایبندی ایران به توافق هسته ای را در 15 اكتبر تایید كند.

در این گزارش ادعا شده است، در صورتی كه توافق هسته ای با ایران لغو شود، این كشور قادر خواهد بود تا طی چند ماه سلاح هسته ای بسازد.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، این در حالی است كه محمدجواد ظریف در مصاحبه با روزنامه گاردین اعلام كرد كه در صورت لغو برجام برنامه هسته ای ایران صلح آمیز باقی خواهد ماند اما ایران با سطح پیشرفته تری غنی سازی اورانیوم را از سر خواهد گرفت.

بنا بر ادعای این گزارش، ساخت سلاح هسته ای توسط ایران پس از خروج از برجام ممكن است چراكه همه زیرساخت های لازم برای انجام این اقدام وجود دارند.

هم اكنون توافق هسته ای ایران، این كشور را از طراحی، توسعه، تولید، دستیابی و استفاده از سیستم های انفجاری مناسب برای استفاده در بمب منع می كند.

در صورتی كه ترامپ برجام را لغو كند، ایرانی ها می توانند برنامه غنی سازی اورانیوم توسط سانتریفیوژهای خود را از سر بگیرند كه هم اكنون به دقت توسط بازرسان آژانس رصد می شود. هم چنین انبارهای اورانیوم ایران می توانند طی چند ماه افزایش یابند.

اگر دولت ترامپ در ماه اكتبر توافق هسته ای ایران را بار دیگر تایید نكند، ممكن است دیگر اعضای این توافق سعی كنند تا این توافق حفظ شود.



 

1396/07/11
13:27:47
5.0 / 5
4702
تگهای خبر: آمریكا , ترامپ , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز