در آستانه سوم خرداد مطرح شد

اظهارات مهم شمخانی درباره مواضع اخیر مقامات آمریكایی

اظهارات مهم شمخانی درباره مواضع اخیر مقامات آمریكایی سنج نیوز: علی شمخانی اظهار داشت: نقش اثرگذار ایران، اصلی ترین عامل جلوگیری از توسعه قلمرو داعش در عراق، سوریه، لبنان و حتی اروپا بوده و عصبانیت آمریكا و هم پیمانان این كشور كه تولید كننده و حامی اصلی تروریسم تكفیری بوده اند و ناكام نهایی این میدان هستند قابل درك است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در سی امین محفل انس پیشكسوتان جهاد و شهادت در مسجد ولی عصر(عج) تهران اظهار داشت: شیوه بسیج و به كارگیری مجموعه ظرفیت های مردمی و استعدادهای كشور بر مبنای آموزه های دفاع مقدس همواره می تواند گره گشای خیلی از مشكلات كشور باشد.
شمخانی در این مراسم كه به مناسبت سوم خردادماه روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی و با حضور گسترده جمع كثیری از فرماندهان ارشد دفاع مقدس برگزار شد، حماسه آزادسازی خرمشهر را نماد جاودان پیروزی اراده ملت سلحشور ایران در برابر تجاوزكاران و زور گویان عنوان نمود و تصریح كرد: اگر هنوز افكار پوسیده ای در بعضی كشورها وجود دارد كه تمایلی به درس آموزی از تاریخ ندارد باید یك بار دیگر آدرس گور سرد صدام و كارگزاران نظام بعث عراق را به آنها یادآور شویم.
تلاش بی ثمر آمریكا برای محدودسازی حوزه های اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشانه ضعف و زبونی واشنگتن و شاهد روشنی بر اثبات قدرت درون زای ایران اسلامی در عرصه های مختلف داخلی و خارجی است.امیر دریابان شمخانی اضافه كرد: كشورهایی كه روزگاری تمام ثروت، تسلیحات و اطلاعات خویش را برای شكست ایران در اختیار صدام قرار دادند از تجربه ناكامی های گذشته درس نگرفتند و این در شرایطی است كه امروز ایران در تمام عرصه های داخلی و خارجی بسیار قدرتمند از گذشته است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: تلاش بی ثمر آمریكا برای محدودسازی حوزه های اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشانه ضعف و زبونی واشنگتن و شاهد روشنی بر اثبات قدرت درون زای ایران اسلامی در عرصه های مختلف داخلی و خارجی است.
وی خاطرنشان كرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی بعنوان تنها نهاد نظارتی ذیربط، صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را بارها تایید كرده و آمریكا بعنوان كشوری كه ننگ انحصاری استفاده از سلاح هسته ای ضد مردم عادی را به نام خود ثبت كرده و تجهیز كننده رژیم وحشی و كودك كش صهیونیستی به سلاح هسته ای است صلاحیت اظهار نظر در مورد برنامه هسته ای ایران را ندارد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی بعنوان تنها نهاد نظارتی ذیربط، صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را بارها تایید كرده و آمریكا بعنوان كشوری كه ننگ انحصاری استفاده از سلاح هسته ای ضد مردم عادی را به نام خود ثبت كرده و تجهیز كننده رژیم وحشی و كودك كش صهیونیستی به سلاح هسته ای است صلاحیت اظهار نظر در مورد برنامه هسته ای ایران را ندارد.شمخانی با اشاره به رسمیت شناخته شدن برنامه غنی سازی جمهوری اسلامی در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد اضافه كرد: چگونگی تداوم برنامه هسته ای ایران بر مبنای توافق بین المللی برجام مشخص گردیده و پرونده بسته شده مذاكرات هسته ای تحت هیچ شرایطی مجددا گشوده نخواهد شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی پذیرش سه شكست متوالی را نتیجه خروج آمریكا از برجام عنوان نمود و اضافه كرد: ترامپ با تصور تحمیل شروط خود به اروپا و همراهی طیف وسیعی از كشورها با تصمیم وی و همینطور حمایت مردم آمریكا از این اقدام از برجام خارج شد در حالیكه نه تنها اروپا و سایر كشورها با وی همراه نشدند بلكه بر مبنای نظرسنجی ها دو سوم مردم آمریكا مخالف تصمیم ترامپ بودند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه را به درخواست دولت های قانونی این كشورها و با هدف مبارزه با تروریسم عنوان نمود و اضافه كرد: دنیا معترف است كه نقش تاثیر گذار ایران، اصلی ترین عامل جلوگیری از توسعه قلمرو داعش در عراق، سوریه، لبنان و حتی اروپا بوده و عصبانیت آمریكا و هم پیمانان این كشور كه تولید كننده و حامی اصلی تروریسم تكفیری بوده اند و ناكام نهایی این میدان هستند قابل درك است.
ترامپ با تصور تحمیل شروط خود به اروپا و همراهی طیف وسیعی از كشورها با تصمیم وی و همینطور حمایت مردم آمریكا از این اقدام از برجام خارج شد در حالیكه نه تنها اروپا و سایر كشورها با وی همراه نشدند بلكه بر مبنای نظرسنجی ها دو سوم مردم آمریكا مخالف تصمیم ترامپ بودند.شمخانی با یادآوری اقدامات غیر قانونی و یك جانبه آمریكا در تجاوز به عراق، افغانستان و سوریه و كشتار صدها هزار نفر از مردم بیگناه این كشورها به دلایل واهی و اثبات نشده تصریح كرد ؛ اسناد غیر قابل انكاری وجود دارد كه اثبات كننده حمایت نظامیان و هواپیماهای آمریكایی از داعش و یا نجات دادن آنها از محاصره ائتلاف مقابله با تروریسم است.
وی با اشاره به تلاش آمریكا برای خلع سلاح حشدالشعبی در عراق تصمیم گیری در مورد این مورد را در صلاحیت دولت و مردم این كشور عنوان نمود و تصریح كرد: حشد الشعبی با تصویب نمایندگان پارلمان عراق به صورت قانونی بخشی از نیروهای مسلح این كشور به حساب می آید و به نظر می رسد مخالفت و عصبانیت آمریكا از الحشد الشعبی ریشه در موفقیت های چشمگیر رزمندگان مردمی عراق در شكستن كم تروریست ها ی مورد حمایت واشنگتن دارد.
ده ها شهروند ایرانی و اتباع دیگر كشورها به دلایل واهی و غیر مستند با صدور احكام سنگین و ناعادلانه در زندان های آمریكا و در شرایط غیرانسانی به گروگان گرفته شده اند و دولت آمریكا به درخواست های حقوقی و قانونی برای اعاده دادرسی و دفاع از آنها هم پاسخ نمی دهد.
شمخانی در پاسخ به درخواست وزیر امور خارجه آمریكا برای آزادی عناصر جاسوس دستگیر شده در ایران عنوان داشت؛ این اظهارات در حالی مطرح می گردد كه ده ها شهروند ایرانی و اتباع دیگر كشورها به دلایل واهی و غیر مستند با صدور احكام سنگین و ناعادلانه در زندان های آمریكا و در شرایط غیرانسانی به گروگان گرفته شده اند و دولت آمریكا به درخواست های حقوقی و قانونی برای اعاده دادرسی و دفاع از آنها هم پاسخ نمی دهد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود، گروه های مقاومت در فلسطین و لبنان را افتخاری برای جهان عرب و عزتی برای جهان اسلام دانست كه به تنهایی بار دفاع از مردم را در برابر رژیم صهیونیستی به دوش می كشند و جمهوری اسلامی ایران هم به پشتیبانی از آنها بر مبنای سیاست اصولی پشتیبانی از مظلومان در اقصی نقاط جهان ادامه خواهد داد.
شمخانی با اشاره به اینكه دولت ترامپ از سر استیصال با تغییر چهره وزیر خارجه و اعلام استراتژی جدید به دنبال ائتلاف سازی و جبران شكست های مختلف بعد از خروج از برجام است اظهار داشت؛ اتهاماتی كه در مورد حمایت ایران از گروه های تروریستی بیان شده صرفا عملیات روانی است و مانند رفتار ترامپ و نتانیاهو صرفا شوهای تبلیغاتی است.
اتهاماتی كه در مورد حمایت ایران از گروه های تروریستی بیان شده صرفا عملیات روانی است و مانند رفتار ترامپ و نتانیاهو صرفا شوهای تبلیغاتی است.وی تاكید كرد؛ اگر كمك مالی بسیار اندك ایران برای دفاع از منافع و امنیت ملی در منطقه، هدر دادن اموال مردم است، جای این سئوال جدی وجود دارد كه چرا علی رغم شعارهای انتخاباتی رییس جمهور متوهم آمریكا، نیروهای نظامی این كشور در افغانستان و عراق نه تنها كم نشدند بلكه افزایش یافته و هزینه های سرسام آوری را به مالیات دهندگان آمریكا تحمیل می كنند.
شمخانی با اشاره به اینكه منافع ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه است تصریح كرد: ما با ارائه راه حل سیاسی برای تمامی بحران های منطقه اراده خود برای كاهش خشونت و نظامی گری را به اثبات رسانده ایم لیكن آمریكا و كشورهای بحران ساز منطقه علی رغم شعارهای فریبنده تمایلی به حل مسائل و آخر دادن به كشتار مردم بیگناه و توقف نابودی زیرساختها ی اساسی در یمن و سوریه را ندارند.
نماینده مقام معظم رهبری در آخر خاطر نشان كرد؛ تاریخ گواهی می دهد كه تهدیدات خارجی باعث افزایش اتحاد و انسجام مردم ایران و مقابله همه جانبه با زیاده خواهی بیگانگان شده و تهدیدهای توخالی تاثیری بر عزم و اراده مردم و مسئولان برای ادامه مسیر عزتمند كنونی نخواهد داشت.
تاریخ گواهی می دهد كه تهدیدات خارجی باعث افزایش اتحاد و انسجام مردم ایران و مقابله همه جانبه با زیاده خواهی بیگانگان شده و تهدیدهای توخالی تاثیری بر عزم و اراده مردم و مسئولان برای ادامه مسیر عزتمند كنونی نخواهد داشت.امیر دریابان شمخانی در حاشیه این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران درمورد نتایج مذاكرات ایران با كشورهای اروپایی در مورد برجام گفت؛ این مذاكرات آخرین آزمون اروپا برای اثبات استقلال آنها در برابرسیاستهای دیكته شده آمریكاست و در صورتی كه نتوانند و یا نخواهند به هر نحو از منافع خود و جمهوری اسلامی ایران در برابر رویكردهای غیرقانونی و بی منطق ترامپ دفاع كنند ادامه كار با آنها بی فایده است.
وی افزود؛ اگر به این نتیجه برسیم كه اروپا در اجرای تعهدات خود ناتوان است ویا به دنبال سوء استفاده از شرایط خروج آمریكا از برجام برای فشار به ایران در سایر موضوعات است بطور قطع در رویكرد فعلی سیاست خارجی تجدید نظر خواهد شد.
شمخانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد طرح اتهامات ضد سپاه پاسداران از جانب وزیر امورخارجه آمریكا اظهار داشت؛ آنچه پمپئو در قالب باصطلاح استراتژی جدید ضد ایران مطرح كرد حرف جدیدی نبوده و تنها مجموعه ای از آرزوها و رویاهای ترامپ است.
وی اظهار داشت: سپاه بخشی از حاكمیت و بازوی قدرت مند انقلاب اسلامی بوده و ماموریت های این نهاد و سایر بخش های نیروهای مسلح ایران در چارچوب سیاست ها و تصمیمات نظام و مورد حمایت كامل است.



1397/03/01
19:30:27
5.0 / 5
4598
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز