كرباسیان خبر داد:

مبادلات اقتصادی تهران و پكن افزایش یافت

مبادلات اقتصادی تهران و پكن افزایش یافت به گزارش سنج نیوز وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت حجم مبادلات اقتصادی و تجاری تهران و پكن در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است و با توجه به انجام مذاكرات و رایزنی ها بین طرفین، آینده تعاملات دو كشور مثبت ارزیابی می گردد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مسعود كرباسیان در شصت وهشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین و در حاشیه مراسمی كه به همین مناسبت در سفارت این كشور در تهران برگزار شده بود، گفت: مایع خرسندی است كه به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و رئیس طرف ایرانی كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی دو كشور در مراسم روز ملی چین حضور دارم تا از طرف خود و دولت و ملت ایران این روز را به دولت و ملت چین تبریك بگویم.
وی ادامه داد: بزرگداشت روزها و جشن های ملی از سوی كشورها و دعوت از دوستان و علاقه مندان، موجب تعمیق و گسترش دوستی بیشتر بین دولت ها و ملت ها می شود و ما اینگونه مراسم و برنامه ها را تشویق و تایید می كنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان با اشاره به وجود علاقه و دوستی بین تهران و پكن خاطرنشان كرد: این روابط در طول تاریخ همواره دوستانه و سازنده بوده و مبادلات فرهنگی و اقتصادی باعث بالندگی و پیشرفت دو كشور و رفاه ملت ها شده است.
كرباسیان خاطرنشان كرد: فرهنگ پربار و غنی دو ملت، خصلت و ویژگی برجسته این دو تمدن محسوب می شود. معیارهایی مانند استقامت، تلاش و كوشش، امیدواری به آینده و نفی ظلم و استبداد از جمله ویژگی های این تمدن های بالنده است.
وی با بیان اینكه در عصر جدید، ایران و چین با بهره گیری از سرمایه اجتماعی و فرهنگی تاریخی بین دو ملت تلاش می كنند تا علاوه بر همكاری در سایر حوزه ها ظرفیت های اقتصادی فی مابین را به اشتراك بگذارند، افزود: تهران و پكن تلاش می كنند تا ضمن تامین رفاه و امنیت برای دو ملت برای توسعه و آبادانی منطقه پیرامون خود هم تلاش كنند.
وزیر اقتصاد ادامه داد: ابتكار رئیس جمهور چین در ارتباط با طرح «یك كمربند، یك جاده» با اتكا بر میراث تاریخی مشترك فرهنگی و همكاری های اقتصادی موسوم به جاده ابریشم بین تمدن های عظیم دو ملت شاهدی بر عمق و اهمیت روابط دو كشور و تاثیرات جهانی آن است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان با تاكید بر اینكه ایران از ابتكار «یك كمربند، یك جاده» حمایت می كند، افزود: ما از كلیه اقداماتی كه به توسعه، پیشرفت و آبادانی كشورهای در مسیر جاده ابریشم بینجامد، حمایت و پشتیبانی جدی خواهیم كرد.
وی ادامه داد: در حوزه همكاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه، چین شریك اول ایران است.
كرباسیان حجم مبادلات اقتصادی و تجاری دو كشور در حوزه های مختلف در سال ۲۰۱۶ را بیش از ۴۵ میلیارد دلار دانست و گفت كه در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان كرد: برپایه سیاست های كلی نظام و تاكیدهای مقام های عالی كشورمان توسعه، تحكیم و گسترش همه جانبه روابط با همه كشورها بر پایه احترام و رعایت منافع متقابل از اصول كلی سیاست خارجه ایران است. بنابراین با هدف گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با كشور چین مذاكرات خوبی با بخش های اقتصادی و موسسات مالی این كشور در دست انجام است كه باعث تقویت روابط اقتصادی دو كشور خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان در پایان تصریح كرد: چین در حوزه همكاری های اقتصادی شریك اول ایران است و در چند ماه آینده شاهد گسترش همكاری های بیشتر بین تهران و پكن خواهیم بود. همچنین در ماه های آینده پیرامون خط اعتباری ای كه چین برای تعاملاتش با ایران اختصاص داده است، مذاكرات بیشتری انجام خواهد گرفت.

 

1396/07/05
00:44:59
5.0 / 5
5318
تگهای خبر: ایران , اقتصاد , اخبار روز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز